دکتر مایکل موزلی هر آنچه را که باید در مورد رژیم کتو بدانیم به ما می گوید


“کتوز شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند” – دکتر تلویزیونی مایکل موزلی هر آنچه را که باید در مورد کتوز و رژیم کتو بدانیم فاش می کند.

دکتر مایکل موزلی یک پزشک مشهور تلویزیونی است که از سال 1985 به دلیل حضور در بی بی سی معروف است.

همچنین ممکن است او را به‌عنوان مردی بشناسید که پس از حضور در مستند بی‌بی‌سی، رژیم غذایی معروف 5:2 را رایج کرد. بخورید، روزه بگیرید و بیشتر زندگی کنید، جایی که او علم قدرتمند پشت ایده باستانی روزه را کشف کرد.

دلیل محبوبیت رژیم 5:2 این بود که به مردم این امکان را می داد که همچنان از غذای خود پنج بار در هفته لذت ببرند و فقط دو بار در هفته کالری دریافتی خود را محدود کنند.

زمانی که دکتر موزلی خودش رژیم روزه داری را آزمایش کرد، نتایج متحول کننده زندگی را دید. در واقع، رژیم سریع (رژیم غذایی 5:2)، به یکی از پدیده های بهداشتی عصر ما تبدیل شده است.

آخرین کتاب رژیم غذایی دکتر موزلی به نام Fast 800: چگونه کاهش وزن سریع و روزه متناوب را برای سلامتی طولانی مدت ترکیب کنیم.

دکتر موزلی همچنین یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای، در وب سایت Fast 800 و از طریق برنامه جدید آنها برای خرید در دسترس است، جایی که او آخرین علم را گرد هم می آورد که نشان می دهد چگونه 800 کالری عدد جادویی برای رژیم غذایی موفق و حفظ کاهش وزن است.

پس چگونه و چرا این رژیم تا این حد خوب کار می کند؟ پاسخ کتوز است.

کتوز چیست؟

بدن شما مانند یک خودروی هیبریدی است. روی ترکیبی از قند و چربی (گلوکز) کار می کند. وقتی ذخایر قند شما (عمدتاً در کبد و ماهیچه ها به شکل چیزی به نام گلیکوژن یافت می شود) از طریق ورزش، ناشتا و رژیم کم کربوهیدرات شروع به کم شدن می کند، به جای آن به چربی سوزی روی می آورید.

روشی که بدن شما این کار را انجام می دهد با تبدیل چربی ذخیره شده به کتون است که سپس برای انرژی می سوزاند. وقتی این کار شروع شد، تبدیل به یک دستگاه چربی سوز می شوید.

به بیان ساده، کتوز فرآیند سوزاندن چربی بدن برای سوخت است.

این همچنین به عنوان سوئیچ متابولیک شناخته می شود – جایی که بدن شما از حالت قند سوزی به حالت چربی سوزی تغییر می کند.

کارشناسان فکر می کنند بدن ما طوری طراحی شده است که به عنوان یک تاکتیک بقا در زمانی که غذا کمبود داشت، به این روش کار کند.

از نظر تاریخی، ما – و بیشتر حیوانات – مجبور بودیم در دوره‌های جشن یا قحطی وجود داشته باشیم، زمانی که مانند الان 24 ساعت هفته در معرض غذا نبودیم.

مغز باید یاد می گرفت که در ذخایر چربی ما برای انرژی حفاری کند و غارنشینان به این نوع انرژی تکیه می کردند تا در طول روزه خود از نظر ذهنی تیزتر شوند تا بتوانند غذا پیدا کنند و زنده بمانند.

روزه داری متناوب و ورزش نیز می تواند تولید اجسام کتون را افزایش دهد

مردم اغلب بین کتوز و رژیم کتو گیج می شوند.

رژیم کتو یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی های سالم مانند آووکادو، پنیر، گوشت بدون چربی و شکلات است.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها (کمتر از 50 گرم در روز) بدن را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد که به همین دلیل کتو نامیده می شود.

بنابراین، رفتن به رژیم کتو باعث ایجاد کتوز می شود، اما قرار گرفتن در حالت کتوز لزوماً به این معنی نیست که رژیم کتو دارید.

روزه و ورزش متناوب همچنین می تواند تولید اجسام کتونی را افزایش دهد و بدن شما را در حالت کتوز قرار دهد و بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی از ذخایر چربی خود کند.

بیشتر بخوانید: رژیم کتوژنیک – 10 مرحله برای شروع از متخصص برجسته کتو در جهان

keto-diet-ketosis-michael-mosley.jpg keto-diet-ketosis-michael-mosley.jpg

مزایای رژیم کتو چیست؟

محققان که در ابتدا برای درمان صرع در دهه 1920 توسعه یافتند، اکنون فهرستی طولانی از مزایای سلامتی مرتبط با رژیم کتو، مانند کاهش وزن سریع‌تر، بهبود کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول را کشف کرده‌اند.

تحقیقات نشان می دهد که کتو مزایای محافظت کننده عصبی را ارائه می دهد که ممکن است به درمان یا پیشگیری از بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند هوشیاری و عملکرد شناختی را بهبود می بخشند.

وقتی دچار کتوز می شوید دیگر احساس گرسنگی نمی کنید

کتوز همچنین کلمه ای است که احتمالاً هنگام جستجوی اطلاعات در مورد دیابت خواهید دید.

هالی بری، 55 ساله به رژیم کتوژنیک سوگند خورد. بر اساس دکتر رژیمبری از رژیم کتو استفاده می‌کند، «به عنوان وسیله‌ای برای حفظ فرم بدن و کنترل دیابت نوع 1 خود».

توت بسیاری از غذاهای پرکالری مانند نان، کیک و بیسکویت را حذف می کند. مجله سلامت زناناو رژیم غذایی خود را با چربی های سالم مانند آووکادو، روغن نارگیل و کره پر می کند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت رژیم کتو این است که وقتی دچار کتوز می شوید دیگر احساس گرسنگی نمی کنید.

سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

  • کاهش وزن سریع و کاهش چربی خطرناک احشایی (چربی پنهان) که در اطراف اندام های شما پنهان شده است.
  • فشار خون شما را کاهش می دهد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و آلزایمر را کاهش می دهد
  • به مدیریت دیابت نوع 2 کمک می کند
  • خروپف کمتر
  • خواب بهتر
  • تمرکز بهبود یافته
  • احساس فقط به طور کلی بسیار بهتر است.

بیشتر بخوانید: روزه گرفتن برای کاهش وزن – راهنمای متخصص تغذیه

وزن-کاهش-کتو-رژیم-کتوزیس.jpg وزن-کاهش-کتو-رژیم-کتوزیس.jpg

در رژیم کتو چه غذاهایی بخوریم؟

رژیم کتو شامل خوردن چربی های سالم، پروتئین بالا، کربوهیدرات های کم و اجتناب از قند است.

از کربوهیدرات های حاوی قند و نشاسته زیاد مانند نان، ماکارونی، برنج و سیب زمینی اجتناب کنید و برخی از رژیم های غذایی کتوژنیک میوه ها را به دلیل محتوای قند آن محدود یا حتی حذف کنید.

اگر می خواهید میوه بخورید، باید یک گزینه کم کربوهیدرات مانند انواع توت ها، از جمله تمشک، زغال اخته، شاه توت، توت فرنگی باشد.

در یک رژیم غذایی معمولی در بریتانیا، هر فرد به طور متوسط ​​روزانه حدود 350 گرم کربوهیدرات مصرف می کند که معمولاً برای سوخت بدن کافی است.

غذاهایی که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند باید در رژیم کتو تمرکز اصلی باشند

با این حال، این بدان معناست که ما هرگز واقعاً از ذخایر چربی استفاده نمی کنیم (که می تواند به عنوان یک منبع سوخت کارآمد برای بدن در رژیم های کم کربوهیدرات و کتو دوستانه استفاده شود) و هر مقدار اضافی به عنوان چربی بدن ذخیره می شود که منجر به افزایش وزن می شود.

در رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 50 گرم در روز محدود می‌کنید، در نهایت سوخت بدن شما تمام می‌شود و بعد از سه یا چهار روز شروع به تجزیه چربی برای انرژی می‌کند که منجر به کاهش وزن می‌شود.

غذاهایی که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند باید در رژیم کتو تمرکز اصلی باشند.

پروتئین: نقش مهمی در تضمین سیری طولانی تری با رژیم کتو کم کربوهیدرات دارد و به حفظ توده عضلانی در حین کاهش وزن کمک می کند. پروتئین های حیوانی مانند ماهی های چرب (مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین)، گوشت مرغ و مرغ با کیفیت و تخم مرغ همگی کتو دوست هستند.

فیبر: برای میکروبیوم سالم روده ضروری است. این ماده توسط باکتری هایی هضم می شود که با پیشگیری از افزایش وزن و بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط هستند. غذاهایی مانند کلم بروکلی، گل کلم و سبزیجات برگدار همگی منابع عالی هستند.

چربی های سالم: به جای کربوهیدرات، یک راه ضروری برای تامین انرژی بدن برای دویدن هستند. همچنین نشان داده شده است که آنها احساس سیری را افزایش می دهند. روغن زیتون یک ماده پایدار چربی سالم است که نشان داده است برای قلب بسیار مفید است. نشان داده شده است که ماست یونانی احساس سیری را افزایش می دهد و تصور می شود مصرف غذاهای ناسالم را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ثابت شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای این 5 علامت یائسگی را کاهش می دهد

غذاهای پر کربوهیدرات-برای-کتو-رژیم- مناسب نیستند.jpg غذاهای پر کربوهیدرات-برای-کتو-رژیم- مناسب نیستند.jpg

غذاهایی که بیشتر از آنچه فکر می کنید کربوهیدرات دارند؟

همه مقصران معمولی مانند نان، ماکارونی و برنج به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات خود شناخته شده اند.

اما اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، مراقب موارد زیر باشید:

  • برخی از میوه ها مانند موز (توت ها و سیب جایگزین های خوبی هستند) و میوه های خشک.
  • لبنیات کم چرب
  • سس – مخصوصا سس سالاد و سس گوجه فرنگی (سس کچاپ)
  • سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، نخود و ذرت؛ لوبیا و نخود.

با این حال، برای بسیاری از این موارد، می‌توان مقادیر کمی را بدون بیش از 50 گرم کربوهیدرات توصیه شده در روز، در مصرف خود گنجاند.

نشانه هایی که به کتوز رسیده اید؟ (حتی ناخوشایند…)

  • شما در حال کاهش وزن هستید
  • اشتهای شما کاهش یافته است
  • روحیه و انرژی شما تثبیت شده است
  • نفس شما بوی استون (لاک ناخن) یا بسیار شیرین می دهد
  • شما از «آنفولانزای کتو» بهبود یافته اید (انرژی کم، مه مغزی، علائم شبیه آنفولانزا برای برخی)
  • آزمایش کاهش سطح گلوکز خون، فشار خون و چوب کتو نشان می دهد که شما در کتوز هستید.

آیا رژیم کتو عوارض جانبی دارد؟

یک رژیم سنتی کتو می تواند محدود کننده باشد. حذف کربوهیدرات ها به سادگی اجتناب از ماکارونی یا نان نیست، بلکه شامل محدودیت برخی از سبزیجات، حبوبات و لوبیا نیز می شود، که برای بسیاری اجتناب از آن دشوار است.

برخی افراد همچنین متوجه عوارض جانبی رژیم کتو سنتی می شوند، مانند سردرد، بی خوابی، تهوع و استفراغ و سرگیجه. این به آنفولانزای کتو معروف است و می تواند چسبیدن به آن را سخت کند.

علاوه بر این، مردم اغلب متوجه می شوند که اثر «یویو» دارند و در حفظ وزن طولانی مدت مشکل پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: دکتر مایکل موسلی 3 فایده روزه داری متناوب را فاش می کند – به علاوه نحوه شروع

سریع 800 مایکل مازلی و کلر بیلیسریع 800 مایکل مازلی و کلر بیلی

چقدر می توانید پایین بروید؟ (منظورمان کربوهیدرات است…)

شما هنوز در رژیم غذایی خود به مقداری کربوهیدرات نیاز دارید، اما مقدار بهینه آن بین افراد بسته به سطح فعالیت، سلامت متابولیک فعلی و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت است.

کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز، اکثر افراد را به سمت کتوز سوق می دهد، در حالی که هنوز هم تمام فیبرها و مواد مغذی مهمی را که به راحتی از سبزیجات در دسترس هستند، فراهم می کند. به طور کلی نیازی به کاهش کمتر از 10 گرم در روز نیست.

کربوهیدرات Fast 800 Keto کمی بالاتر از یک رژیم کتوژنیک سنتی است، اما همچنان یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم در نظر گرفته می شود. به همین دلیل بسیاری از مردم با عوارض جانبی کمتر و در عین حال کاهش وزن و فواید سلامتی، پیروی و حفظ آن را آسان تر می دانند.

کربوهیدرات Fast 800 Keto کمی بیشتر از رژیم کتوژنیک سنتی است

Fast 800 Keto با رژیم کتو معمولی شما متفاوت است – علاوه بر این که کربوهیدرات کمی بیشتر است، چربی های اشباع کمتری نیز دارد و بیشتر بر پروتئین با کیفیت تمرکز می کند و سیر کننده تر و مغذی تر است. این برای ترکیب اصول کتو با یک رژیم غذایی مدیترانه ای طراحی شده است که اجازه می دهد

هنگامی که از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی می کنید، مطمئن شدن از دریافت مقدار مناسب مواد مغذی می تواند دشوار باشد، بنابراین برنامه Fast 800 این کار را برای شما انجام می دهد.

رویکرد Fast 800 Keto را در برنامه The Fast 800 دنبال کنید – تمام فکر کردن (و ردیابی) برای شما انجام می شود.

این مقاله را دوست دارید؟ در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقالات بیشتری مانند این را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید.





Source link