من اشتباه کردم که فکر می کردم قومیت باعث می شود در برابر سرطان پوست مصون باشم


همانطور که به نیکول آدری اسپکتور گفته شد

من در خانواده ای بزرگ شدم که در آن درباره استفاده از کرم های ضد آفتاب صحبت نمی شد و بسیار کم استفاده می شد. در واقع برعکس بود: ما با روغن آفتاب حمام کردیم و اجازه دادیم خورشید ما را برشته کند. هر چه خورشید بیشتر باشد، بهتر است!

به عنوان یک زن اسپانیایی تبار با پوست قهوه ای، از تماشای تیره شدن رنگ پوستم در ماه های تابستان لذت می بردم.

هیچ کس در خانواده من چیز زیادی در مورد ملانوما نمی دانست یا اینکه ممکن است کسی به آن مبتلا شود.

در سال 2020، در اوج همه‌گیری کووید-19، متوجه شدم که خال روی مچ پایم تیره‌تر می‌شود. در آن زمان، من در مورد خطرات سرطان پوست بسیار تحصیل کرده بودم. از آنجایی که در مورد مسائل مربوط به سلامتی می نویسم، داستانی را در مورد زن جوانی پوشش دادم که ملانوم داشت و در نهایت پس از بازگشت سرطان و شیوع آن در اثر آن درگذشت.

من با یک متخصص پوست وقت گرفتم. ما یک جلسه مجازی داشتیم زیرا پروتکل های سختگیرانه برای جلوگیری از کووید-19 ارزیابی حضوری را غیرممکن کرد.

متخصص پوست خال را تا جایی که می توانست به صورت مجازی بررسی کرد و گفت که طبیعی به نظر می رسد. او هیچ اطلاعات اضافی، مانند سیگنال هایی برای نظارت یا تغییراتی که باید از آن ها آگاه باشم، در اختیار من قرار نداد، اطلاعاتی که در نگاه به گذشته مفید باشد.

یک سال بعد، من یک مشکل پوستی کاملاً متفاوت داشتم. درماتوفیبروما، یک توده گرد کوچک، روی پشتم داشتم. خارش داشت و آزارم می داد. بنابراین من به یک قرار ملاقات پزشکی حضوری با یک متخصص پوست جدید رفتم. او درماتوفیبروما را تشخیص داد و گفت سرطان نیست، اما با این حال توصیه می‌کند که تمام پوست بدنم معاینه کامل شود. این شامل مطالعه دقیق تمام خال های بدن من بود.

خال روی مچ پایم را به او نشان دادم که متخصص پوست قبلی آن را نگران کننده ندانست. او فکر کرد ظاهر او مشکوک است و در آن زمان از او بیوپسی کرد.

یک هفته بعد با من تماس گرفت و گفت که خال نشان می دهد که ملانوم دارد. گام بعدی بی حس کردن پوستم و برداشتن بافتی به اندازه یک قطعه پنجاه سانت بود تا اطمینان حاصل شود که ملانوم منتشر نشده است.

تشخیص من باعث تعجب من و بستگانم شد. جوان، سالم و بافرهنگ بود. من به اشتباه فرض کردم که وقتی همه اقدامات احتیاطی را انجام دهید، به هیچ بیماری یا بیماری مبتلا نخواهید شد. همچنین این تصور وجود دارد که افراد اسپانیایی یا لاتین تبار به سرطان پوست مبتلا نمی شوند، اما مطمئناً می توانند.

اگرچه ملانوما در مورد من زود تشخیص داده شد، کلمه “سرطان” وزن خود را دارد. وقتی می شنوید که ملانوم دارید، باعث می شود فکر کنید، به آنچه مهم است فکر کنید، و به شما الهام می شود که به دیگران بگویید که ممکن است برای آنها هم اتفاق بیفتد.

جوسلین در بیمارستان2022

وقتی با جراحی که قرار بود این عمل را انجام دهد ملاقات کردم، کمی احساس بهتری داشتم. تخصص او سوختگی و زخم بود. همچنین با متخصص بیهوشی که قرار بود با جراح همکاری کند ملاقات کردم. او به آرام کردن نگرانی های من در مورد جراحی کمک کرد و همچنین به من گفت که در صورتش کارسینوم سلول بازال دارد که با موفقیت برداشته شد.

او اطمینان داد: “حالت خوب می شود.” “ما از آن مراقبت خواهیم کرد.”

پرستاری که مرا برای جراحی آماده می کرد به من گفت که او نیز از سرطان پوست نجات یافته است.

افرادی که پوست تیره‌تری دارند اغلب فکر می‌کنند سرطان پوست فقط در افرادی با پوست روشن‌تر یا سفیدتر رخ می‌دهد.»

من با او موافق بودم. بالاخره من هم همین فکر را می کردم.

من بسیار خوش شانس بودم زیرا جراحی تمام سرطان را از بین برد. ملانوم گسترش نیافته بود و نیازی به درمان بیشتر نداشتم. از آن روز من عاری از سرطان هستم، اما هنوز هر سه ماه یکبار تمام پوست بدنم را ارزیابی می کنم.

من روی افزایش آگاهی در جامعه اسپانیایی تبار یا لاتین تمرکز زیادی دارم. من در خانه با آموزش والدینم در مورد اهمیت محافظت در برابر آفتاب (مانند استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در مناطقی که به فکر استفاده از آن نیست، مانند روی مچ پا یا پشت گردنتان) شروع کردم. من مادر و پدرم را مجبور به معاینه پوست در سراسر بدنشان کردم، کاری که قبلاً هرگز به انجام آن فکر نمی کردند.

نمی دانم که آیا والدین و خانواده بزرگ من به طور کامل آن را دریافت می کنند یا خیر. اما من تسلیم نمی شوم. من اصرار دارم که آنها عادات خوب محافظت در برابر آفتاب داشته باشند و سالانه ارزیابی های پوستی داشته باشند.

من همچنین با استفاده از رسانه های اجتماعی برای آگاهی دادن به مردم از همه نژادها، قومیت ها، پیشینه ها و همچنین همه پیشینه های اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی در مورد خطر سرطان پوست تلاش کرده ام. وقتی یکی از بازماندگان ملانوما با من تماس گرفت تا بگوید چقدر خوشحال است که من این پیام را به اشتراک گذاشتم، متاثر شدم.

من می خواهم همه بدانند که خورشید تبعیض نمی گذارد. با متخصص پوست خود تماس بگیرید و از او بخواهید شما را ارزیابی کند. یک امتحان ساده سالانه می تواند زندگی شما را نجات دهد.

این منبع با حمایت مرک تهیه شده است.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب