من اشتباه می کردم که فکر می کردم قومیت باعث شده در برابر سرطان پوست مصون باشم


همانطور که به نیکول آدری اسپکتور گفته شد

من در خانواده ای بزرگ شدم که استفاده از کرم ضد آفتاب در آن صحبت نمی شد و به ندرت استفاده می شد. در واقع کاملا برعکس: ما خودمان را در روغن آفتاب‌گیر ریختیم و در آفتاب پختیم. هر چه خورشید بیشتر باشد، بهتر است!

به عنوان یک زن اسپانیایی تبار با پوست قهوه ای، از تماشای تیره شدن رنگ پوستم در ماه های تابستان لذت می بردم.

هیچ کس در خانواده من چیز زیادی در مورد ملانوما یا اینکه هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود، نمی دانست.

در سال 2020، در اوج همه‌گیری کووید-19، متوجه شدم که خال روی مچ پایم تیره‌تر می‌شود. در این زمان، من در مورد خطرات سرطان پوست بسیار آموزش دیده بودم. به‌عنوان یک نویسنده سلامت، داستانی را در مورد زن جوانی پوشش داده بودم که ملانوم داشت و در نهایت پس از بازگشت سرطان و شیوع آن در اثر آن درگذشت.

من با یک متخصص پوست وقت گرفتم. ما از طریق چت ویدیویی ملاقات کردیم زیرا پروتکل های سختگیرانه Covid مانع از معاینه حضوری می شد.

متخصص پوست از طریق ویزیت مجازی ما خال را به بهترین شکل ممکن بررسی کرد و گفت که طبیعی به نظر می رسد. او اطلاعات بیشتری به من نداد، مانند علائمی که باید مراقب آنها باشم یا تغییراتی که باید از آنها آگاه باشم، که اگر به گذشته نگاه کنم، می‌توانست مفید باشد.

یک سال بعد، یک مشکل پوستی کاملاً متفاوت ظاهر شد. من در نهایت یک درماتوفیبروما – یک برآمدگی گرد کوچک – روی پشتم داشتم. خارش داشت و آزارم می داد. بنابراین، من شخصاً نزد یک متخصص پوست جدید رفتم. او درماتوفیبروما را تشخیص داد و گفت که سرطان نیست، اما همچنان توصیه می‌کند که یک معاینه کامل پوست بدنم را انجام دهم. این شامل نگاه دقیق به هر خال روی بدنم بود.

خال روی مچ پایم را به او نشان دادم که متخصص پوست قبلی نگران آن نبود. او فکر کرد مشکوک به نظر می رسد و آن را بیوپسی کرد.

یک هفته بعد، او با من تماس گرفت و گفت که خال ملانوم را نشان می دهد. مرحله بعدی شامل بی حس کردن پوستم و برداشتن مقداری از بافت به اندازه نیم دلار بود تا مطمئن شوم که ملانوم گسترش نیافته است.

من از تشخیصم شوکه شدم و خانواده ام هم همینطور. من جوان، سالم و تحصیل کرده بودم. من به اشتباه فرض کردم که وقتی همه آن جعبه ها را علامت بزنید، از ابتلا به بیماری یا بیماری در امان هستید. همچنین این ایده وجود دارد که اسپانیایی‌ها/لاتینکس‌ها به سرطان پوست مبتلا نمی‌شوند – اما مطمئناً مبتلا می‌شوند.

اگرچه ملانوم در اوایل مورد من تشخیص داده شد، کلمه “سرطان” وزن خاصی دارد. وقتی می شنوید که ملانوم دارید، باعث می شود فکر کنید، به آنچه مهم است فکر کنید و به شما الهام می دهد که به دیگران اطلاع دهید که ممکن است برای آنها نیز اتفاق بیفتد.

جوسلین در بیمارستان2022

در ملاقات با جراحی که قرار است این روش را انجام دهد، آرامش بیشتری پیدا کردم. او در سوختگی و زخم تخصص داشت. من همچنین با متخصص بیهوشی که قرار بود با جراح کار کند ملاقات کردم. او به آرام کردن اعصاب من در مورد جراحی کمک کرد و همچنین به من گفت که روی صورتش کارسینوم سلول بازال داشته است و با موفقیت برداشته شده است.

او به من اطمینان داد: “حالت خوب می شود.” “ما از آن مراقبت خواهیم کرد.”

یکی از پرستارانی که مرا برای عمل جراحی آماده می کرد، گفت که او نیز از سرطان پوست جان سالم به در برده است.

این پرستار گفت: «افراد با پوست تیره‌تر اغلب فکر می‌کنند سرطان پوست فقط برای افرادی اتفاق می‌افتد که پوست روشن‌تر و روشن‌تری دارند.

من با او موافق بودم. بالاخره من هم زمانی به این فکر کرده بودم.

من بسیار خوش شانس هستم که جراحی تمام سرطان را از بین برد. ملانوم گسترش نیافته بود و دیگر نیازی به درمان نداشتم. من تا به امروز بدون سرطان هستم، اما همچنان هر سه ماه یک بار چک های پوست کامل بدن را انجام می دهم.

تمرکز من تا حد زیادی بر افزایش آگاهی در جامعه اسپانیایی/لاتینکس است. من در خانه با آموزش والدینم در مورد اهمیت ایمنی در برابر آفتاب شروع کردم (مانند استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در مناطقی که فکر نمی‌کنید آن را بگذارید، مانند مچ پا یا پشت گردنتان). من همچنین از مادر و پدرم خواستم تا معاینه کامل پوست بدن را انجام دهند – کاری که قبلاً هرگز فکر نمی کردند انجام دهند.

نمی‌دانم که والدینم و خانواده بزرگم کاملاً «آن را می‌فهمند». اما من از آنها دست نمی کشم. من اصرار دارم که آنها عادات ایمن در برابر آفتاب را انجام دهند و معاینات سالانه پوست خود را انجام دهند.

من همچنین برخی از کارهای حمایتی را در رسانه های اجتماعی انجام داده ام تا خطر ابتلا به سرطان پوست را در میان مردم از هر نژاد، قومیت، پیشینه، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و تحصیلات به اشتراک بگذارم. وقتی یکی از بازماندگان ملانوما به من مراجعه کرد تا به من بگوید چقدر خوشحال است که من این پیام را به اشتراک می‌گذارم، متاثر شدم.

من می خواهم همه بدانند که خورشید تبعیض نمی گذارد. با متخصص پوست خود تماس بگیرید و معاینه شوید. یک امتحان ساده سالانه می تواند زندگی شما را نجات دهد.

این منبع با پشتیبانی Merck ایجاد شده است.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب