نوآوری های فناوری که صنعت مراقبت های بهداشتی را در سال 2024 متحول می کند


نوآوری های فناوری که صنعت مراقبت های بهداشتی را در سال 2024 متحول می کند

آیا در مورد دستگاه های جیبی اولتراسونیک که به تلفن شما متصل می شوند و 50 برابر ارزان تر از دستگاه های بیمارستانی هستند شنیده اید؟ یا متوجه شده اید که واقعیت مجازی درمان را در مراکز توانبخشی تسریع می کند؟ یا اینکه هوش مصنوعی می تواند بدخیمی های ریه را با دقت بیشتری نسبت به متخصصان پزشکی شناسایی کند؟ اینها تنها چند پیشرفت هستند که امروزه به سرعت در حال تغییر پزشکی هستند.

اگرچه هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، نوآوری‌ها و ایده‌هایی که در پی می‌آیند حداقل نگاهی به آن دارند. آنها در خط مقدم مراقبت های بهداشتی هستند، مانند افرادی که پشت سر آنها هستند. فهرستی را بررسی کنید که سلامت پزشکی و عمومی را که پیش‌بینی می‌شود در دهه 2020، به ویژه در سال 2024 به بعد، تغییر دهد، بررسی کنید.

تحویل تجهیزات پزشکی با هواپیماهای بدون سرنشین

UPS از ماه مارس به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی به نام Flight Forward، یک پهپاد مستقل را برای انتقال نمونه های پزشکی حیاتی، مانند خون یا بافت، بین دو شعبه بیمارستانی به فاصله 150 یارد در رالی، کارولینای شمالی، به پرواز درآورده است. اگرچه پهپادها نمی‌توانستند مسافتی مشابه یک دونده ناوگان را طی کنند، اما این ابتکار عمل به عنوان یک اثبات مفهوم موفقیت آمیز بود و در اکتبر FAA گسترش این شرکت را به 20 بیمارستان در سراسر کشور طی 2 سال تأیید کرد. در صورت بحرانی تصادفات کامیون و تصادفات جاده ای، ارسال دارو برای قربانیان دیگر موضوعی زمان بر نخواهد بود.

درمان دیابت با استفاده از سلول های بنیادی

از بین 1.25 میلیون آمریکایی که از دیابت نوع 1 رنج می برند، داگ ملتون، دانشمند دانشگاه هاروارد، به دو فرزندش، اما و سام، علاقه خاصی داشت. تزریق انسولین، آزمایش‌های روزانه متعدد قند خون، و یک عمر خوردن محتاطانه گزینه‌های درمانی احتمالی هستند. Melton یک روش جایگزین را انتخاب می کند و سلول های بتا جایگزین تولید کننده انسولین را با استفاده از سلول های بنیادی تولید می کند.

این شرکت یک دستگاه کاشتنی کوچک ساخته است که می‌تواند میلیون‌ها سلول بتا جایگزین را در خود جای دهد و به سلول‌های ایمنی اجازه می‌دهد در خارج از خانه بمانند و در عین حال به گلوکز و انسولین اجازه عبور دهند.

اطلاعات بزرگ

ده‌ها میلیون نفر از 7.5 میلیارد نفر در جهان از ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند علاوه بر ابزارهای معمولی مانند فشارسنج‌ها برای بررسی سلامت خود استفاده می‌کنند. اگر امکان گردآوری تمام آن داده‌ها حتی از چند میلیون نفر و ایجاد ناشناس و در عین حال قابل جستجو کردن آن‌ها وجود داشته باشد، ابزار ارزشمندی برای توسعه دارو، مطالعه سبک زندگی و سایر اهداف در دسترس محققان پزشکی قرار می‌گیرد.

بند پوشیدنی که می تواند ذهن شما را بخواند

دایناسور کوچک دیجیتالی در حال پریدن از روی موانع بر روی صفحه کامپیوتر در مقابل مردی که به نظر می رسد یک ساعت مچی بزرگ مشکی پوشیده است، نشان داده شده است. این مرد با وجود بی حرکت بودن دست هایش، از مغز خود برای کنترل دایناسور استفاده می کند. کیت CTRL، ابزاری که او روی مچ دست خود می‌بندد، برای تشخیص تکانه‌های الکتریکی طراحی شده است که عملاً بلافاصله پس از اینکه فرد به انجام یک حرکت خاص فکر می‌کند، از نورون‌های حرکتی به سمت عضلات بازو و به سمت دست جریان می‌یابد. این ابزار می تواند به شما امکان دسترسی به انواع جدیدی از درمان های قطع عضو، سکته مغزی یا حتی بیماری پارکینسون را بدهد.

فناوری پزشکی هوشمند از چندین جهت انقلابی در این زمینه ایجاد کرده است. پزشکان ممکن است از هوش مصنوعی (AI)، داده‌ها و دیگر ابزارهای جدید پیشرفته برای اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه‌تر و مبتنی بر داده‌ها در مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنند، اکنون که بیماران بیشتری به گزینه‌های درمانی نظارتی دسترسی دارند.

توسط اسکات روپ نوآوری های فناوری سلامت 2024



Source link