نکاتی برای انتخاب پوشش بهداشتی


اگر می خواهید یک ارائه دهنده بیمه درمانی انتخاب کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید. امروزه پوشش بهداشتی ضروری است و تنها راهی است که خانواده شما می توانند جراحی یا درمان مورد نیاز را انجام دهند، در حالی که شما نمی توانید هزینه های فیزیکی آن را بپردازید. اگر می‌دانید کجا باید به دنبال پاسخ باشید، می‌توانید بیاموزید که از هر شرکتی چه سؤالاتی بپرسید تا بتوانید بهترین را برای نیازهای فردی خود انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته برای انتخاب پوشش بهداشتی وجود دارد.

نیازهای بهداشتی خود را ارزیابی کنید

سابقه پزشکی شما هنگام خرید هر نوع طرح بیمه ضروری است. اگر بیماری یا بیماری شدیدی برای شما تشخیص داده شده است، محدودیت‌های پوشش بالاتری را انتخاب کنید، اگرچه ممکن است پرداخت حق بیمه شما افزایش یابد. همچنین، به یاد داشته باشید که شرایط از قبل در اکثر طرح‌ها پوشش داده نمی‌شود، مگر اینکه ظرف 63 روز پس از ثبت‌نام در برنامه یا قبل از اینکه ذینفع 21 ساله شود، خریداری شود.

از یک کارگزار مستقل استفاده کنید.

هنگام خرید آنلاین بیمه درمانی، بسیاری از افراد به جای مراجعه مستقیم به وب سایت شرکت بیمه یا مرکز تماس، از کارگزاران استفاده می کنند. این به این دلیل است که آنها در برخورد با یک حرفه ای مستقل بدون هیچ علاقه ای به هیچ محصول یا شرکت خاصی احساس راحتی بیشتری می کنند. یک کارگزار مستقل همچنین می‌تواند در مورد محصولات مختلف موجود در بازار مشاوره بی‌طرفانه ارائه دهد و به شما کمک کند تا بهترین مورد را با توجه به نیازها و محدودیت‌های بودجه خود انتخاب کنید.

انواع مختلف طرح ها را درک کنید.

رایج ترین نوع، طرح غرامت است که برای هر هزینه درمانی تحت پوشش مبلغ مشخصی را پرداخت می کند. طرح شبکه ارائه دهنده ترجیحی (PPO) برای مراقبت های دریافتی از پزشکانی که بخشی از شبکه بیمه گر هستند، نرخ های تخفیفی ارائه می دهد. در یک سازمان نگهداری سلامت (HMO)، اعضا باید بیشترین مراقبت را از پزشکانی که به شبکه این طرح تعلق دارند دریافت کنند، اگرچه می‌توانند با افزایش هزینه به پزشکان خارج از شبکه نیز مراجعه کنند.

بررسی کنید که آیا داروهای شما تحت پوشش هستند یا خیر.

برخی از برنامه‌ها از شما می‌خواهند که داروهای ژنریک را قبل از پوشش نسخه‌های نام تجاری خود امتحان کنید، در حالی که برخی دیگر اصلاً داروهای ژنریک را پوشش نمی‌دهند. برخی از طرح ها به هیچ وجه داروهای تجویزی را پوشش نمی دهند. برخی دیگر فقط انواع خاصی از داروها را پوشش خواهند داد، مانند داروهایی که برای درمان سرطان یا HIV/AIDS یا داروهایی که بیماری‌های روانی را درمان می‌کنند. سیاست های استاندارد بیمه درمانی معمولاً داروهایی را که برای درمان بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا استفاده می شود پوشش می دهد. برخی از بیمه‌گران داروهای بدون نسخه را پوشش نمی‌دهند، حتی اگر این محصولات ارزان‌تر از داروهای تجویزی باشند و گاهی اوقات در درمان بیماری‌های خاص مؤثرتر باشند. اگر به دنبال ارائه دهنده بیمه مناسب هستید، مشاوران سلامت ایالات متحده می توانند به شما کمک کنند.

فرانشیزها را ارزیابی کنید

فرانشیز بیمه سلامت مبلغی است که باید قبل از شروع بیمه خود از جیب خود بپردازید. برخی از طرح ها فرانشیز بالایی دارند، به این معنی که اگر مجبور به مراجعه به پزشک برای چیز کوچکی مانند عفونت گوش هستید، ممکن است مجبور به پرداخت آن شوید. از جیب تا زمانی که مبلغ کسر خود را برآورده کنید. طرح‌های دیگر دارای کسر فرانشیز کمتری هستند، بنابراین شما فقط برای بیماری‌ها یا جراحات شدیدتر پرداخت می‌کنید.

مهم است به خاطر داشته باشید که در حالی که یک طرح واجد شرایط HSA با فرانشیز پایین‌تر می‌تواند مفید باشد، اگر انتظار هزینه‌های بهداشتی قابل توجهی در طول سال نداشته باشید، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد اگر در طول سال به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارید، به خصوص اگر هزینه مراقبت بیشتر از مبلغ کسر شماست. به عنوان مثال، اگر برنامه بهداشتی شما 1000 دلار فرانشیز دارد، اما هزینه جراحی 2000 دلار است، هنوز باید 1000 دلار از جیب خود بپردازید، مگر اینکه شرکت بیمه شما این روش خاص را پوشش دهد.

پرداخت مشترک و بیمه مشترک را در نظر بگیرید.

Copay بخشی از هزینه ای است که هنگام مراجعه به پزشک یا پر کردن نسخه می پردازید. بیمه متقابل بدهی شما برای هر روزی است که پس از حادثه یا بیماری در بیمارستان یا مرکز توانبخشی می مانید. طرح هایی را با پرداخت هزینه کمتر و بیمه مشترک انتخاب کنید تا در صورت نیاز به درمان پزشکی، هزینه زیادی را از جیب خود نگیرید.

درآمد و اندازه خانواده خود را در نظر بگیرید

سطح درآمدی که در آن می توانید یارانه های دولتی برای کمک به پرداخت بیمه درمانی دریافت کنید بسته به محل زندگی و داشتن یا نداشتن فرزند متفاوت است.

یارانه های مبتنی بر درآمد بر اساس درآمد شما به عنوان درصدی از سطح فقر فدرال (FPL) است. سطح فقر فدرال بسته به اندازه ایالت و خانواده متفاوت است.

پوشش داروهای تجویزی را در نظر بگیرید.

پوشش داروهای تجویزی اغلب در طرح سلامت گروهی کارفرما گنجانده شده است، اما اگر خوداشتغال یا بیکار هستید ممکن است به آن دسترسی نداشته باشید. اگر به داروهای تجویزی نیاز دارید، هنگام خرید یک خط مشی فردی در این مورد سوال کنید. برخی از برنامه‌ها ممکن است یک طرح داروی تجویزی جداگانه ارائه دهند که می‌تواند پوشش پزشکی موجود شما را تکمیل کند یا به عنوان یک سیاست مستقل عمل کند.

نیازهای خود را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که به چه نوع پوششی نیاز دارید و چقدر می توانید هر ماه برای هزینه ماهانه حق بیمه خود بپردازید. ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا می خواهید موارد اضافی مانند پوشش های دندانی یا نوری در برنامه شما گنجانده شود.

موارد اضافی را در نظر بگیرید

ممکن است بخواهید موارد اضافی مانند پوشش دندانپزشکی و بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید که می تواند به بیمه نامه اولیه سلامت شما اضافه شود. اینها اغلب با هزینه اضافی در دسترس هستند، اما می توانند ارزش آن را داشته باشند، به خصوص اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید یا فرزندانی دارید که به بریس نیاز دارند.

مقایسه هزینه ها

مقایسه هزینه‌های طرح‌های مختلف بیمه درمانی، حتی اگر شبیه به هم به نظر برسند، ضروری است. این می تواند یک فرآیند پیچیده باشد و ممکن است به کمک یک مشاور مالی مستقل یا کارگزار بیمه سلامت نیاز داشته باشید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا همه گزینه ها را بسنجید و بهترین خط مشی را برای خود و خانواده تان انتخاب کنید.

بررسی کنید چه چیزی پوشش داده شده است.

اگر شرایط موجود دارید یا رویه‌های قبلی را انجام داده‌اید، بررسی کنید که آیا سیاست شما این موارد را پوشش می‌دهد یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا پوشش زایمان برای شما ضروری است و آیا هر گونه جراحی زیبایی نیز باید در سیاست شما گنجانده شود.

نتیجه

موفقیت هر طرح بهداشتی به نیازها، اولویت ها و بودجه هر فرد بستگی دارد. اما اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، انتخاب یک پروژه می تواند مشکل باشد. پس با فکر کردن به نیازهای خود شروع کنید، سپس به گزینه های پیشنهادی فکر کنید و بهترین را برای خود انتخاب کنید.