پیشرفت در ماموریت جهانی برای توسعه ابزارهای مبارزه با بیماری همه گیر در عرض 100 روز


کووید-19 به جهان این نکته را تقویت کرد که روزهای اولیه یک بیماری همه گیر بسیار مهم است. همچنین زمانی که دولت‌ها، صنعت و دانشگاه‌ها برای تبدیل علم به اقدامات بهداشت عمومی با سرعت تلاش می‌کنند، هنر ممکن را نشان داد.

با این انگیزه، یک ماموریت جهانی در سال 2021 آغاز شد تا اطمینان حاصل شود که بهترین سلاح های ما برای شکست همه گیری ها – تشخیص، درمان و واکسن – می تواند ظرف 100 روز پس از شناسایی یک تهدید جدید مستقر شود.

این هفته دبیرخانه بین المللی آمادگی برای همه گیری (IPP) گزارش اجرایی 2022 خود را در مورد این “ماموریت 100 روزه” منتشر کرد که بر اساس گزارش قبلی منتشر شده در سال 2021 است.

این لحظه مهمی برای انعکاس پیشرفت جهان و همچنین بیان مجدد تعهد بریتانیا به این تلاش است که پتانسیل نجات جان میلیون‌ها نفر و همچنین محافظت از اقتصاد و خدمات عمومی ما را در صورت همه‌گیری آینده دارد.

و اگرچه ماموریت 100 روز تشخیص می‌دهد که سرعت در همه‌گیری ضروری است، اما این ابتکار عمل عدالت سلامت را نیز در قلب خود دارد و تضمین می‌کند که تشخیص، درمان و واکسن‌ها به موقع در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​در دسترس هستند.

اینجا در بریتانیا، ما پیشرفت‌های مهمی در راستای این جاه‌طلبی داشته‌ایم، و من خوشحالم که آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) اخیراً نقش دبیرخانه بریتانیا برای مأموریت 100 روزه را برعهده گرفته است، با مسئولیت همکاری ترتیب و حمایت از پیشرفت ما.

UKHSA به عنوان آژانس امنیت بهداشتی کشور که به تازگی تأسیس شده است، در موقعیت مناسبی برای همکاری با شرکای خود در سراسر دولت، صنعت و دانشگاه برای حفظ شتاب، و نیز پیشبرد سهم خود در این مأموریت ضروری است.

اقدام برای رسیدن به ماموریت 100 روزه

ماموریت 100 روزه 25 توصیه ای را که جامعه جهانی باید اتخاذ کند، ارائه می کند که می توانند به موضوعات کلیدی تقسیم شوند. بریتانیا در همه این موارد چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یک تصویر کوتاه از برخی پروژه های اخیر تحت رهبری بریتانیا شامل موارد زیر است:

  • نظارت: بسیار مهم است که ما به سرعت تهدیدهای در حال ظهور را شناسایی کنیم، و بریتانیا در تلاش است تا نظارت جهانی را از طریق طیف وسیعی از ابتکارات تقویت کند. به عنوان مثال، UKHSA یک قابلیت نظارت شبکه‌ای بالقوه در سراسر بریتانیا – یک شبکه بالقوه ملی نظارت بر زیست – ادامه می‌دهد و به استقرار قابلیت توالی‌یابی ژنومی خود در سراسر جهان از طریق پلت‌فرم ارزیابی نوع جدید ما، مشارکت در طرح‌های جهانی مانند شبکه بین‌المللی پایش پاتوژن و ادامه دامنه و کشف توسعه نظارت بر فاضلاب.
  • تحقیق و توسعه متقابل تشخیصی، درمانی و واکسن: گزارش ماموریت 100 روز در مورد نیاز به کار پیشگیرانه روی درمان ها و واکسن ها در مواقع غیر اضطراری بحث می کند تا بتوانیم در صورت بروز تهدید، آنها را به سرعت بسیج کنیم. بریتانیا همچنین از ائتلاف نوآوری آمادگی اپیدمی (CEPI) در طیف گسترده ای از پروژه های خود حمایت می کند و در مارس 2022، دولت میزبان یک رویداد موفقیت آمیز مجدد برای CEPI بود که بیش از 1.5 میلیارد دلار جمع آوری کرد. دیگر پروژه های کلیدی بریتانیا شامل مشارکت 10 ساله اخیر دولت با مدرنا برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه mRNA است.
  • هماهنگی درمانی: بریتانیا در حال انجام مطالعات عمده در مورد اثربخشی درمان‌ها از جمله کارآزمایی جهانی RECOVERY، و PANORAMIC، بزرگترین مطالعه جهان در مورد درمان‌های مبتنی بر جامعه برای COVID-19 حاد است.
  • آزمایشات بالینی / مقررات: بریتانیا با طیف گسترده‌ای از شرکای جهانی همکاری می‌کند تا همکاری بهتری در تأمین مالی کارآزمایی‌های بالینی جهانی فراهم کند، چگونگی اجرای کارآزمایی‌های بالینی در شرایط اضطراری و همچنین توسعه کارآزمایی‌های بالینی جهانی عادلانه‌تر، از جمله اجرای کارآزمایی‌های بیشتر در محیط‌های متنوع با کمترین نمایندگی را بررسی کند. جمعیت ها در کنار آرژانتین، بریتانیا قطعنامه جدیدی را ارائه کرد که در سال 2022 توسط مجمع جهانی بهداشت به تصویب رسید تا آزمایشات بالینی را در سراسر جهان تقویت کند.
  • تامین مالی و تدارکات: مجموعه ای از پروژه ها برای اطمینان از دسترسی عادلانه به تشخیص و واکسن ها در یک بیماری همه گیر آینده در حال انجام است. UKHSA میراث کارگروه واکسن را با تعبیه مسئولیت های تامین واکسن کووید-19، تجاری، استراتژی و تحلیلی در آژانس از طریق واحد واکسن کووید-19 ادامه داده است. واحد واکسن کووید در 1 اکتبر 2022 مسئولیت پایدار را از گروه ویژه واکسن بر عهده گرفت.

مشتاقانه منتظر است

UKHSA به تقویت مشارکت خود در ماموریت 100 روزه ادامه می دهد.

به عنوان بخشی از مسئولیت ما برای هماهنگی مشارکت بریتانیا در این ماموریت، ما مشتاقانه منتظر تعامل با طیف گسترده ای از شرکا در سراسر دولت، دانشگاه و صنعت هستیم تا این تلاش جمعی را که می تواند جان بسیاری را نجات دهد، بیشتر کنیم.

این شامل ایجاد ابتکارات موجود و کار از طریق ابتکارات جدید مانند مرکز تازه تأسیس توسعه و ارزیابی واکسن و یک شتابدهنده تشخیصی جدید است.

در این لحظه که ما در مورد پیشرفت جهانی و بریتانیا فکر می کنیم، مایلم از همکاران و شرکایی که تا کنون در این تلاش جمعی مهم مشارکت داشته اند تشکر کنم. من مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر با شما در طول سال 2023 هستم.