چگونه در نهایت بواسیر دردناک خود را کنترل کنید؟


میلیون ها نفر با آن دست و پنجه نرم می کنند هموروئید به طور منظم، اگرچه دانستن این موضوع سخت است، با توجه به اینکه این تجربه تا حدودی شرم آور است و اکثر مردم تمایلی به صحبت در مورد آن ندارند. در حالی که هیچ درمان مطمئنی برای از بین بردن هموروئید شما برای همیشه وجود ندارد، اما راهکارهایی وجود دارد که می تواند شیوع هموروئید را کاهش داده و زندگی شما را با آن راحت تر کند.

هموروئید چیست؟

هموروئید وریدهای متورم در داخل و اطراف مقعد هستند. یک فرد می تواند از درونی رنج ببرد هموروئیدکه می تواند به سمت راست روده تحتانی یا خارجی تشکیل شود هموروئیدکه در پوست اطراف مقعد بسیار بیشتر به چشم می آیند.

هموروئید

در هر صورت، هموروئید می تواند ناراحت کننده، خارش دار، تحریک کننده و مدیریت آن دشوار باشد. آنها می توانند حرکات روده را هم سخت تر و هم ناراحت کننده تر کنند، حتی کاملاً دردناک، حتی اگر احتمالاً فوراً سلامت شما را به خطر نمی اندازند.

افراد خاصی بیشتر مستعد ابتلا هستند هموروئید نسبت به سایرین به دلیل عوامل ژنتیکی یا شرایط پزشکی موجود است. اگر به خصوص مستعد هستید هموروئیدحتی بهترین اقدامات پیشگیری ممکن است به طور کامل آنها را از زندگی شما حذف نکند – اما هنوز هم می توانند تأثیر بگذارند.

چگونه از هموروئید پیشگیری کنیم

برای اکثر مردم در بیشتر موقعیت ها، هموروئید قابل پیشگیری هستند اینها برخی از بهترین راهکارها برای پیشگیری هستند هموروئید یا کاهش میزان ظاهر و شدت آنها.

شروع به استفاده از بیده کنید

بید یک دستگاه حمام است که از اسپری ملایم آب برای تمیز کردن کف بدن شما پس از استفاده از حمام استفاده می کند و معمولاً جایگزین کاغذ توالت می شود. یکی از شایع ترین علل ریشه ای هموروئید تحریک مستقیم است پاک کردن با دستمال توالت یک فعالیت ذاتی آزاردهنده است، حتی اگر به آن عادت کرده باشید. خرید نرم‌ترین دستمال توالتی که می‌توانید پیدا کنید می‌تواند تا حدودی به تسکین این سوزش کمک کند، اما حتی بهتر است به سادگی خود را با یک جت آب بشویید. خوشبختانه، ضمیمه‌های قیمتی برای افراد معمولی نصب یک بیده در حمام خانه‌شان بسیار آسان‌تر شده است – بنابراین دلیلی وجود ندارد که آن را امتحان نکنید.

فیبر بیشتری بخورید

هرچه حرکات روده شما شلتر و راحت تر باشد، بهتر است. یکی از راه‌های دستیابی به اجابت مزاج راحت‌تر، خوردن فیبر بیشتر در رژیم غذایی منظم است. سبزیجات سرشار از فیبر هستند، غلات کامل و بسیاری از انواع میوه ها.

فیبر بیشتری بخورید

همیشه برچسب های تغذیه ای آنچه می خورید را بخوانید و هدفتان این باشد که حتی بیشتر از توصیه استاندارد برای گروه جمعیتی خود فیبر بخورید.

مکمل های فیبر مصرف کنید

اگر مانند بسیاری از مردم برای دریافت فیبر کافی در روز تلاش می کنید، مصرف مکمل های فیبر بدون نسخه (OTC) را در نظر بگیرید. این مکمل ها راهی سریع و آسان برای افزایش مصرف فیبر روزانه شما هستند.

آب زیاد بنوشید

علاوه بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات دیگر ایده خوبی است تا مدفوع شما نرم تر و راحت تر دفع شود. یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و هر وقت به آن فکر کردید آن را میل کنید. نوشیدن بیش از حد آب بسیار سخت است، بنابراین در مصرف خود سخاوتمندانه رفتار کنید.

از زور زدن در حین اجابت مزاج خودداری کنید

هموروئید اغلب با زور زدن در طول اجابت مزاج ایجاد می شوند یا بدتر می شوند. حتی اگر خود اجابت مزاج سخت یا ناراحت کننده باشد، باید سعی کنید هنگام دفع آن آرام باشید.

در طول روز در حرکت بمانید

هموروئید اگر تمام روز و هر روز در یک وضعیت بنشینید، می تواند شایع تر یا دردناک تر شود. در عوض، بهتر است در طول روز از نشستن استراحت کنید و حرکت کنید. حتی بهتر است به طور منظم ورزش کنید و در فرم بدنی خوبی بمانید.

در طول روز در حرکت بمانید

چگونه با هموروئید مقابله کنیم

اگر اقدامات پیشگیرانه در پیشگیری کامل موفق نباشد هموروئید، چند استراتژی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با این مزاحمان مزاحم کمک کند.

اقدامات پیشگیرانه را دنبال کنید. اقدامات پیشگیرانه را حتی پس از کشف الف ادامه دهید هموروئید شعله ور شدن این نه تنها از موارد اضافی جلوگیری می کند هموروئید از شکل گیری، اما همچنین می تواند درد مرتبط با هموروئید موجود شما را کاهش دهد.

کرم بدون نسخه (OTC) را بمالید. بسیاری از محصولات OTC برای کمک به کاهش هموروئید (و همچنین درد ناشی از آن) طراحی شده اند. خرید یکی و استفاده روزانه از آن را در نظر بگیرید تا تسکین پیدا کنید.

کرم otc را بدون نسخه بمالید

حمام های گرم بگیرید. حمام آب گرم برای باسن و باسن، که گاهی اوقات به عنوان حمام نشسته شناخته می شود، می تواند به تسکین برخی از خارش و سوزش مرتبط با آن کمک کند. هموروئید. حتی یک حمام در روز می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

به پزشک خود مراجعه کنید اگر شما هموروئید شدید هستند یا اگر راهبردهای مدیریت اولیه شما جواب نداد، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند گزینه های درمانی موثرتری را توصیه کنند.

هموروئید کاملاً قابل پیشگیری نیستند و ممکن است برای بخش خاصی از جمعیت اجتناب ناپذیر باشند. با این حال، با استراتژی های پیشگیرانه مناسب، حداقل می توانید تعداد دفعات و شدت هموروئید را کاهش دهید. و با استراتژی های مدیریتی مناسب، می توانید دردشان را کمتر کنید.



Source link