چگونه نوشیدن الکل می تواند بر شغل شما تأثیر بگذارد


الکل و محل کار همیشه ترکیب جالبی بوده اند. در دهه 1980 و قبل از آن، صرف ناهار کاری انجام می شد، در حالی که امروزه در کنار نوشیدنی های معمول جمعه بعد از کار، بسیار نادرتر است.

با این حال، این بدان معنا نیست که الکل در محل کار شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. به خصوص اگر خارج از 9-5 مشروب خواری بیشتری دارید.

با توجه به اینکه همه‌گیری مردم را مسدود کرده است و میلیون‌ها نفر مجبور به کار از خانه هستند، که به زندگی عادی‌تری که امروز داریم ادامه یافته است، این ترس وجود داشت که نوشیدن در محل کار بازگردد.

این تا حدی توسط آماری که نشان می‌دهد افزایش چشمگیر مصرف الکل در بریتانیا در طول همه‌گیری همه‌گیری نشان می‌دهد، تأیید شده است. اما الکل چگونه بر کار شما تأثیر می گذارد؟ و واقعا این کار را می کند؟

البته مصرف الکل روی شغل شما تاثیر می گذارد

به طور خلاصه، بله، مطمئناً مصرف بیش از حد الکل بر زندگی کاری شما تأثیر می گذارد. در حالی که خوردن یک لیوان شراب در هنگام شام یا یک لیوان شراب به دنبال یک روز پر استرس در دفتر هیچ اشکالی ندارد، مصرف در مقیاس بزرگتر هم در خانه و هم در محل کار مشکل ساز خواهد بود.

در میان رایج‌ترین چیزهایی که هنگام تأثیر الکل روی کارتان می‌بینید عبارتند از:

مسائل بهداشتی و ایمنی

اولاً، اگر شغلی دارید که در حرفه است یا شامل مقدار زیادی کار یدی است، خطرات بهداشتی و ایمنی قابل توجهی وجود دارد. از آنجایی که الکل زمان واکنش، سرعت و تمرکز را کاهش می دهد، اگر در حال کار با الکل در سیستم خود باشید، احتمال بروز حادثه ای که حتی می تواند تهدید کننده زندگی باشد بسیار بیشتر است. به خصوص اگر با ماشین آلات سنگین سر و کار داشته باشید.

تصمیم گیری ضعیف

هیچ‌کس نمی‌خواهد با خماری قاتل کار کند، و حتی فقط احساس کسالت روز بعد در محل کار می‌تواند منجر به قضاوت مبهم و تصمیم‌گیری ضعیف شود.

این در نهایت تأثیری بسیار فراتر از آن روز خواهد داشت، به ویژه اگر تصمیماتی می گیرید که بر مواردی مانند حرکت رو به جلو استراتژی تأثیر می گذارد. مکان خوبی برای بودن نیست و در درازمدت شما را از این تصمیمات پشیمان می کند.

کیفیت پایین کار

در صورتی که بدن در محل کار تحت تأثیر الکل باشد، سطح تولید کاهش می‌یابد، و در حالی که کار کمتری انجام می‌دهید، در نهایت با کیفیت پایین‌تری کار نیز مواجه خواهید شد.

مغز در سطح بهینه خود کار نخواهد کرد و این تنها تأثیر منفی بر کاری که انجام می دهید خواهد داشت.

تنش روابط اداری

خلق و خوی افراد بلافاصله تحت تأثیر الکل و صبح بعد از شروع خماری به طرز چشمگیری تغییر می کند. این به شدت مهارت های ارتباطی شما را تغییر می دهد و در نهایت به همکارانی که تحت تأثیر الکل نیستند و به سادگی هستند فشار می آورد. به دنبال انجام کارها

وقت شناسی

بسیاری از ما از سختی های بیدار شدن در صبح پس از یک شب نوشیدن الکل آگاه خواهیم بود. این ساده ترین کار در دنیا نیست و وقتی فکر یک روز کامل در دفتر را داشته باشید، می تواند حتی سخت تر از این هم ثابت شود.

در حالی که اگر زمانی اتفاق بیفتد که رئیس شما گونه دیگر را بچرخاند، به طور منظم دیر سر می‌زند، مریض تماس می‌گیرد یا وقتی نوبت به کار می‌رسد نگرش ضعیفی داشته باشد، احتمالاً با برخورد انضباطی مواجه خواهد شد. این می تواند بر روابط فشار وارد کند و در نهایت منجر به غیرقابل دفاع شدن موقعیت شما شود.

کمک گرفتن

این احساس می‌تواند هم برای خودتان و هم برای افرادی که با آنها کار می‌کنید خسته‌کننده باشد، و اگر هر یک از موارد فوق بر زندگی شما تأثیر بگذارد، ممکن است زمان کمک گرفتن فرا رسیده باشد.

اعتیاد به الکل می تواند نه تنها برای سلامتی و زندگی خانوادگی شما بسیار مضر باشد، بلکه شغل شما و کارهایی مانند بازپروری یا سم زدایی از الکل می تواند اولین قدم برای بازگرداندن زندگی کاری شما باشد.

تعداد زیادی موسسات خیریه و کلینیک‌ها وجود دارند که هم در سطح ملی و هم در سطح محلی فعالیت می‌کنند، بنابراین اگر الکل بر زندگی کاری شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر کمک باشید.