چگونه یک سبک زندگی جامع تر داشته باشیم


درمان جامع یک رشته رو به رشد پزشکی است که انتظار می رود در آینده به سرعت رشد کند. در حالی که داروهای معمولی و غربی جایگاه خود را دارند، فهمیدن اینکه چگونه در خط مقدم افکار و روح خود متمرکز شوید و به سلامتی واقعی برسید، قیمتی ندارد.

سبک زندگی کل نگر شیوه ای از زندگی است که ذهن، بدن و روح را پرورش می دهد. هنگامی که به هر سه جنبه توجه شود، تعادل داخلی ممکن است ایجاد شود. شادی، بهبود رفاه، سلامتی و نتایج بهتر زندگی همگی نتیجه هستند.

در این زمان‌های سریع و مشکوک، صرفاً به عوامل بیرونی یا عوامل غیرقابل تغییر تا آنجا که ممکن است مربوط به شما باشد، می‌تواند به یک تمایل مشخص تبدیل شود. یک روش زندگی جامع تر می تواند به شما این امکان را بدهد که به سیستم دانش درونی خود توجه بیشتری داشته باشید و به آن گوش دهید.

اتخاذ یک شیوه زندگی کل نگر ممکن است مستلزم تغییر روال های مختلف روزانه باشد. در زیر شش استراتژی امتحان شده و واقعی برای رهبری یک سبک زندگی جامع تر آورده شده است که هر کسی، از جمله شما، می تواند فوراً از آن استفاده کند.

در اینجا 6 راه برای داشتن یک سبک زندگی کل نگر آورده شده است

یک برنامه روتین برای صبح و عصر تنظیم کنید.

ایجاد یک برنامه روتین برای صبح و عصر، محیطی امن ایجاد می کند که در آن می توانید با ذهن، احساسات، بدن و روح خود ارتباط برقرار کنید – جوهر سلامتی کل نگر.

ایجاد فرصتی برای صحبت با هویت درونی خود می تواند به کارایی شما در طول روز کمک کند. بررسی کنید که آیا می‌توانید در تمام طول مسیر کمی فاصله بگیرید و روز خود را از نوآوری و وقفه به پایان برسانید.

شما می توانید هر ترکیبی از تمرینات را برای برنامه صبحگاهی خود انتخاب کنید. ترجیحاً به احساس بدن، احساسات و مغز خود در پی مصرف توجه کنید

  • 5 دقیقه برای دراز کردن روی تشک یا اجرای یک تفکر جهت دار
  • پنج دقیقه برای نوشتن خلاصه ای از چیزهایی که اکنون بابت آنها سپاسگزار هستید یا یک دفتر خاطرات در مورد هر چیزی که در خط مقدم افکار شما قرار دارد.
  • 5 دقیقه برای نوشیدن یک اسپرسوی جدید با توجه خاص به بو و طعم آن

ممکن است دوست داشته باشید صبح خود را به صورت عادی در یک آشپزخانه آرام بدون هیچ کس دیگری با چای، پنجره باز و نور روز بنشینید. همانطور که جیمز کلیر در رمان پرفروش خود “عادات اتمی” نشان می دهد، عادات کوچک اتمی جزء سیستم رشد ترکیبی هستند. کاری که به طور منظم انجام می دهید به طبیعت دوم تبدیل می شود.

همچنین، به یاد داشته باشید که عادت کردن به برنامه صبحگاهی ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین، به جای تلاش برای انجام کارهای بیش از حد، همیشه بهتر است به آرامی و به گونه ای شروع کنید که برای شما مفید باشد.

با ارزش های خود ارتباط برقرار کنید و بفهمید چه چیزی برای شما مهم است

بررسی کنید که آیا می توانید ارزش های خود را شناسایی کنید – چیزهایی که در زندگی برای شما مهم هستند. از آنجا که هر کس ارزش های خود را دارد، تلاش برای زندگی کردن مانند دیگران ممکن است باعث نشود که شما به همان اندازه احساس کامل بودن کنید.

ارزش ها شامل آزادی، ماجراجویی، ارتباط صمیمی و امنیت مالی است. ادامه زندگی فراگیرتر می‌تواند اساساً به همان اندازه ضروری باشد که چیزهایی را از زندگی‌تان حذف کنید که با ویژگی‌های شما همخوانی ندارند و چیزهایی که اهمیت دارند را به صفر برسانید. شیوه های ژورنال نویسی و تفکر می تواند روش های درخشانی برای یافتن ترتیبات شما باشد.

مراقب افکارت باش

با توجه به cogbtherapy.com، درمان شناختی رفتاری (CBT) یک روش درمانی است که چگونگی تأثیر افکار بر احساسات و به نوبه خود بر رفتار را بررسی می کند. شناسایی اینکه چگونه احساسات و افکار شما بر اعمال شما تأثیر می گذارد، می تواند با کمک تکنیک های CBT آسان تر شود.

سیستم باور درونی شما از مفاهیمی تشکیل شده است که با آنها درگیر هستید. در نتیجه، شرایط به طور قطعی یا نامطلوب غربال خواهند شد. شما می توانید با تمرین تفکر مثبت بدون درگیر شدن در مثبت گرایی سمی، سلامت عاطفی و جسمی خود را بهبود بخشید.

خواب با کیفیت را تمرین کنید

اگر خواب باکیفیت داشته باشید، می توانید از نظر علمی از داشتن تعداد ساعات خواب سالم در هر شب در تلاش برای یک سبک زندگی جامع تر بهره مند شوید. تعداد ثابتی از استراحت های طولانی هنوز یک اصطلاح کلی مشخص نشده است. به هر حال، معمولاً می بینید که نوار بین 7 تا 9 ساعت استراحت مداوم تنظیم شده است.

خواب می تواند به شما در پردازش احساسات، تقویت حافظه و وضوح کمک کند. مارک وو (MD)، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب در جانز هاپکینز، دکترا می‌گوید: دریافت اندازه‌گیری دقیق استراحت برای «لطافت مغز» اساسی است، که همچنین به آن ظرفیت قابل توجه ذهن برای سازگاری با گنجاندن می‌گویند.

اگر کسی خیلی کم بخوابد، به خاطر سپردن آنچه در آن روز آموخته است سخت می شود و پردازش آن در آینده دشوارتر می شود. وو می‌گوید: “خطرات سلامتی افراد زمانی افزایش می‌یابد که به اندازه کافی نمی‌خوابند.” عوارض جانبی دلسردی، تشنج، فشار خون بالا و سردرد بدتر می شود.

با تمرین فکر کردن یا یادداشت روزانه قبل از خواب، استفاده از روغن‌های جوان‌کننده، مطالعه یک کتاب ساده، یا اجرای یک روند کاهش نسیم، می‌توانید سریع‌تر سر خود را تکان دهید.

یک سبک زندگی فراگیرتر ممکن است با همه این موارد امکان پذیر شود.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

به‌عنوان شکلی از درمان جامع، تمرین ذهن‌آگاهی می‌تواند راهی عالی برای زندگی در زمان حال به جای دور ماندن و گیر کردن در گذشته یا آینده باشد. صرفاً آگاه بودن می تواند به این معنی باشد:

کفش های خود را در بیاورید و احساس کنید که چه حسی به پا برهنه بودن در چمن یا خاک دارد. بدون حواس پرتی یک فنجان چای بنوشید. وقتی گرسنه هستید به جای عجله در اطراف، پیمایش روی تلفن یا تماشای تلویزیون، به آرامی و شهودی غذا بخورید.

  • در دسترس قرار گرفتن عزیزان با توجه واقعی بدون وقفه به آنها.
  • مصرف و طعم دادن به سبزیجات و میوه های تازه. راستش آخرین باری که گوجه فرنگی چشید به یاد دارید؟
  • قدم زدن در طبیعت، توجه ویژه به هوا و همچنین فصول و انواع مختلف آن

فعال نگه داشتن

فعال ماندن و حرکت منظم راهی عالی برای نزدیک شدن به اهداف کلی سبک زندگی شما از جمله بهبود تناسب اندام است.

سازمان بهداشت جهانی ورزش متوسط ​​روزانه را برای حداقل 30 دقیقه توصیه می کند. با در نظر گرفتن همه چیز، یک شیوه زندگی فراگیر و پویا از برنامه ورزشی منظم شما گذشته است.

با بخشی از همکلاسی ها یا همکاران دانشگاهی خود دور هم جمع شوید. از پله ها بالا بروید، به جای رانندگی دوچرخه سواری کنید، با سگ خود بازی کنید، در خانه تکانی به دوست خود کمک کنید و مرتباً از روی میز بلند شوید تا بدن خود را در حرکت نگه دارید.

در نتیجه،

ایناهاش! شش راه عالی برای شروع زندگی یک سبک زندگی جامع مورد بحث قرار گرفته است. راه اندازی هر شش طرح به طور همزمان می تواند دشوار و ترسناک باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که با ساده ترین مورد برای خود شروع کنید و راه خود را ادامه دهید.

می توان تصور کرد که بخشی از انگیزه های ما برای ایجاد همه چیز با یک روش زندگی فراگیر ممکن است برای شما بهترین نباشد. در چنین مواردی، پیش بروید و آن‌ها را تنظیم کنید یا دیدگاه‌هایی را که به صراحت برای شما کار می‌کنند، در کانون توجه قرار دهید.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که بعد از مدتی پیشرفت نمی کنید، آزاد هستید که ابتکارات خود را تغییر دهید و روی یک ابتکار جدید تمرکز کنید. یک درمانگر کل نگر نیز می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

به یاد داشته باشید که اتخاذ یک روش زندگی کل نگر یک شبه اتفاق نمی افتد. رسیدن به نقطه ای که محتوای شما بیشتر باشد می تواند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.