یک متخصص زنان و زایمان درباره برابری سلامت و یائسگی صحبت می کند



یائسگی یک تجربه تقریباً جهانی برای زنان در میانسالی است. و بیشتر زنان در سالهای منتهی به پایان چرخه قاعدگی و پس از آن تغییرات فیزیکی، ذهنی و عاطفی را تجربه خواهند کرد.

در حالی که علائم وازوموتور مانند تعریق شبانه و گرگرفتگی برای اکثر زنان رایج است، مدت زمان و شدت آنها می تواند بر اساس نژاد و قومیت متفاوت باشد. هنجارهای فرهنگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر چگونگی تجربه یائسگی زنان نیز داشته باشد.

بخوانید: علائم یائسگی دور از همه چیز هستند >>

ماکبا ال. ویلیامز گفت: “من یک بیمار لاتینی داشتم که تلاش می کرد آنچه را که از نظر جسمی در مورد گرگرفتگی و تعریق شبانه اش در حال رخ دادن است پردازش کند، اما همچنین احساس می کرد کسی نیست که بتواند در مورد احساس عاطفی خود با او ارتباط برقرار کند.” ، دکتر، استاد بخش زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس. او گفت: زمانی که بچه‌هایش را به دنیا آورد، دهکده‌اش آنجا بود، اما هیچ‌کس با او صحبت نکرد که در دوران یائسگی چه انتظاری دارد. او تقریباً می‌ترسید که به مادرش بگوید که در حال فکر کردن به هورمون درمانی است، زیرا این برای او ضد فرهنگی بود.

مانند سایر شرایط بهداشتی، نابرابری های نژادی، قومیتی و فرهنگی می تواند در مراقبت از یائسگی تفاوت ایجاد کند. ما با ویلیامز در مورد ارتباط بین نابرابری‌های نژادی در دوران یائسگی و کارهایی که زنان می‌توانند برای اطمینان از دریافت مراقبت‌هایی که نیازهای شخصی و فرهنگی آنها را رعایت می‌کند، انجام دهند، صحبت کردیم.

این مصاحبه برای وضوح و طولانی بودن کمی ویرایش شده است.

زنان سالم: چه داده هایی در مورد تفاوت های نژادی در علائم یائسگی وجود دارد؟

Makeba L. Williams: در مطالعه SWAN در مورد سلامت زنان، متوجه شدیم که زنان آفریقایی آمریکایی گزارش داده‌اند که گرگرفتگی و تعریق شبانه بیشتری دارند. آنها آنها را بیشتر و همچنین برای مدت طولانی تری دریافت می کنند – به طور متوسط ​​10 سال. این تقریباً 9 سال برای زنان اسپانیایی تبار، 6.5 سال برای زنان سفیدپوست غیر اسپانیایی و حتی سال های کمتر برای زنان آسیایی است.

زنان سالم: آیا دلایل این اختلافات نژادی را می دانیم؟

Makeba L. Williams: ما نمی دانیم دقیقا چه چیزی آنها را هدایت می کند. اما اگر به طور کلی به سلامت زنان در دوران میانسالی فکر کنیم، علائم وازوموتور مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌توانند نشانگر بیماری‌های قلبی عروقی باشند. وقتی به این موضوع نگاه می کنیم که چه کسانی بیشتر تحت تاثیر بیماری های قلبی عروقی هستند، به زنان آفریقایی آمریکایی بازمی گردیم. این ارتباط منجر به نابرابری کلی بیشتر برای سلامت زنان آفریقایی آمریکایی می شود.

زنان سالم: زندگی در محله هایی با غلظت بالاتر آلودگی هوا و فضای سبز کمتر ممکن است با سن کمتر در یائسگی همراه باشد. چه ارتباطی بین آن عوامل ممکن است وجود داشته باشد؟

Makeba L. Williams: ما هنوز در حال تلاش برای درک چگونگی تأثیر محیط بر گذار یائسگی هستیم. آیا رابطه مستقیمی وجود دارد؟ یا اینکه تحت تأثیر عوامل دیگری قرار می گیرد، جایی که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و دسترسی کمتر به فضای سبز باعث ایجاد شرایط دیگری می شود که منجر به سن جوانتر در یائسگی می شود؟ این منطقه ای است که باید بررسی شود، اما می دانیم که معایب اجتماعی-اقتصادی، استرس، مسئولیت های مراقبتی، و قرار گرفتن در معرض مزمن نژادپرستی و تبعیض با بدتر شدن علائم همراه است. ما بسیاری از آن عوامل را در آمریکایی های آفریقایی تبار می بینیم که این سطوح نامتناسب از علائم یائسگی را دارند.

زنان سالم: مطالعه SWAN چه ارتباطات دیگری را کشف کرد؟

Makeba L. Williams: ما شاهد افزایش مصرف سیگار و تنباکو در بین زنان آفریقایی آمریکایی و فعالیت بدنی کمتر بودیم. مدت طولانی‌تر گرگرفتگی و تعریق شبانه با استرس، سطح تحصیلات پایین، اضطراب، فشار مالی، حمایت اجتماعی ضعیف، چاقی، سیگار کشیدن و عدم شریک زندگی مرتبط بود. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم، زیرا زنان رنگین پوست به تعداد زیادی از تحقیقات یائسگی حذف شده اند. ما باید در استخدام جمعیت‌های پژوهشی متنوع‌تر فراگیر باشیم تا درک بهتری از عوامل ایجاد این نابرابری‌ها داشته باشیم.

سازمان دیده بان: جلسه توجیهی کنگره زنان سالم: زنان در کارآزمایی های بالینی >>

زنان سالم: آیا چارچوب های فرهنگی یائسگی می تواند بر علائم جسمی، روانی و عاطفی زنان تأثیر بگذارد؟

Makeba L. Williams: فرهنگ می تواند در آنچه زنان برای دیگران فاش می کنند، در مورد آنچه صحبت می کنند و آنچه که هنجار است، تفاوت ایجاد کند. زنان سفید پوست ممکن است بیشتر به دنبال درمان باشند، در حالی که برخی از زنان رنگین پوست ممکن است احساس کنند چیزهای دیگری دارند که نگران آن هستند و به دنبال درمان نباشند. در طرح کلان چیزها، این تفکر ممکن است این باشد: «آیا زمانی دارم که نگران گرگرفتگی یا تعریق شبانه باشم؟ یا افزایش وزن کمی در ناحیه میانی بدنم حتی با وجود ورزش کردن؟ ما همچنین می‌توانیم در مورد تفاوت‌ها در شکل بدن، جشن گرفتن بدن در جوامع مختلف و نحوه توزیع وزن فکر کنیم، که به این معنی است که افزایش وزن ممکن است در برخی از فرهنگ‌های غیرسفید پوست مشکل‌ساز دیده نشود. در حالی که 80 درصد از زنان یائسه گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، سطح این ناراحتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و آنچه این علائم نشان می‌دهند ممکن است در فرهنگ‌ها به معنای متفاوت باشد.

زنان سالم: در بسیاری از کشورهای غربی، یائسگی اغلب به عنوان یک تجربه منفی به تصویر کشیده می شود. آیا این در خارج از زمینه های غربی متفاوت است؟

Makeba L. Williams: یکی از موضوعات رایج در ادبیات این است که بسیاری از زنان اقلیت این گذار را مثبت می دانند. آنها حالت پذیرش دارند و علائم خود را به خنده می اندازند زیرا در طرح بزرگ همه چیز، احساس می کنند تمام این فواید مثبت دیگر را در میانسالی و یائسگی دارند. بسیاری از آنها برای اولین بار در زندگی خود احساس رهایی خواهند کرد زیرا برخی از چالش های مرتبط با دوره باروری مانند بارداری یا خونریزی را ندارند. اگر آمریکایی آفریقایی تبار هستید و به طور نامتناسبی تحت تاثیر فیبروم ها قرار گرفته اید، زمانی که پریود شما متوقف می شود، ناگهان نگران نیستید که لباس دوم را به خاطر بسپارید یا فعالیت های روزانه خود را تغییر دهید، زیرا نمی دانید چه زمانی ممکن است پریود شما ظاهر شود. همچنین، در بسیاری از فرهنگ ها، رسیدن به سن و نقطه بلوغ خاصی با احترام همراه است. این احساس وجود دارد که به این ایستگاه افتخارآمیز زندگی رسیده اید.

زنان سالم: بهترین راه برای آمادگی در دوران یائسگی، صرف نظر از پیشینه فرهنگی شما چیست؟

Makeba L. Williams: هر زنی شایسته داشتن بهترین مراقبت های دوران یائسگی است. به نظر می رسد که به طور کلی از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای راهنمایی در مورد یائسگی بخواهید. این ممکن است شبیه حمایت و گفتن این جمله باشد: «می‌دانم که از یک نفر به فرد دیگر و نحوه تجربه یائسگی تفاوت‌هایی وجود دارد. بیشتر بگو.” من از دیدن زنانی که به خاطر مادر یا عمه‌هایشان رنج می‌برند و به این دلیل که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خودشان این موضوع را مطرح نمی‌کنند، در سکوت همچنان رنج می‌برند متنفرم. من می‌خواهم که بیماران در جستجوی اطلاعات و سپس تصمیم‌گیری بهترین گزینه برای آنها عاملیت داشته باشند.

این منبع با پشتیبانی Astellas ایجاد شده است.



Source link