استفاده از سلامت از راه دور برای درمان انقلابی اوتیسم


استفاده از سلامت از راه دور برای درمان انقلابی اوتیسم

شانتال رینفورد

توسط شانتال رینفورد، مدیر بالینی مرکز اوتیسم نوادا.

ظهور سلامت از راه دور گامی اساسی در اکوسیستم مراقبت های بهداشتی جهانی و حتی بیشتر از آن در پی همه گیری COVID-19 بوده است. نشان داده شده است که درمان هایی که اختلال طیف اوتیسم (ASD) را هدف قرار می دهند به طور قابل توجهی از پزشکی از راه دور سود می برند.

ASD یک بیماری عصبی رشدی پیچیده است که عمیقاً بر تعامل و رفتار اجتماعی تأثیر می گذارد. از نظر تاریخی، موقعیت جغرافیایی، در دسترس بودن متخصصان و منابع محدود موانع اساسی برای تشخیص و درمان به موقع بوده است. با این حال، بهداشت از راه دور با موفقیت به این چالش ها رسیدگی می کند، دسترسی به خدمات اوتیسم را گسترش می دهد و مداخله زودهنگام را امکان پذیر می کند.

تقاضای فزاینده برای خدمات ABA و Telehealth

ASD تقریباً در یک کودک از هر 36 کودک در ایالات متحده شناسایی شده است و مداخله زودهنگام برای بهبود نتایج دراز مدت بسیار مهم است. تحلیل رفتار کاربردی (ABA) یک رویکرد درمانی به طور گسترده مورد استفاده و شناخته شده است که از طریق تقویت مثبت به بهبود مهارت های اجتماعی، ارتباطی و یادگیری کمک می کند.

متأسفانه، افزایش تقاضا برای خدمات ABA، عرضه محدود متخصصان را تحت فشار قرار داده است. از آنجایی که همه‌گیری جهانی ارائه مراقبت‌های بهداشتی را تغییر می‌دهد، سلامت از راه دور به‌عنوان وسیله‌ای قابل احترام برای پر کردن این شکاف‌های دسترسی ظاهر می‌شود و راه نجاتی برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند ارائه می‌کند.

چگونه سلامت از راه دور در درمان اوتیسم کار می کند؟

در هسته خود، بهداشت از راه دور از فناوری دیجیتال برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور استفاده می کند. برای کودکان مبتلا به اوتیسم، این به معنای دریافت درمان ABA از آسایش در خانه است، و این تجربه را برای کودک و مراقبان آنها کمتر استرس زا می کند.

شواهد موفقیت در درمان اوتیسم مبتنی بر سلامت از راه دور

تحقیقات نشان داده است که سلامت از راه دور می تواند به اندازه درمان حضوری سنتی برای درمان ASD موثر یا بهتر باشد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله اوتیسم و ​​اختلالات رشدی، کودکانی که درمان ABA مبتنی بر سلامت از راه دور دریافت می‌کنند، پیشرفت‌های قابل مقایسه‌ای در مهارت‌های خود با کودکانی که درمان حضوری دریافت می‌کنند، داشته‌اند.

مزایای چندوجهی خدمات ABA از راه دور: خدمات ABA از راه دور مزایای زیادی نسبت به درمان سنتی سنتی دارد.

1. مراقبت های پیشرفته در محیط های آشنا: بهداشت از راه دور به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا رفتارها و علائم را در محیط فرد مشاهده کنند و بر اساس آن برنامه های درمانی را تنظیم کنند. این پتانسیل تقویت استانداردهای درمانی برای افراد مبتلا به اوتیسم را دارد.

2. افزایش دسترسی و برنامه ریزی انعطاف پذیر: بهداشت از راه دور نیاز به سفرهای طولانی مدت را از بین می برد و دسترسی به درمان ABA را برای خانواده هایی با تحرک محدود یا کسانی که در مناطق روستایی یا دورافتاده زندگی می کنند باز می کند. همچنین گزینه‌های برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد و به خانواده‌ها اجازه می‌دهد جلسات را در زمان‌هایی ترتیب دهند که مناسب‌ترین زمان‌ها هستند. Telehealth با ایجاد ارتباط از راه دور این خانواده‌ها با متخصصان واجد شرایط، انقلابی در ارائه خدمات ABA ایجاد می‌کند، بنابراین زمان انتظار را کاهش می‌دهد و کیفیت مراقبت را بهبود می‌بخشد.

3. تشخیص و تشخیص زودهنگام: علاوه بر درمان، از پلتفرم‌های بهداشت از راه دور برای ارزیابی‌های تشخیصی استفاده می‌شود. Telehealth این ارزیابی‌ها را قادر می‌سازد که از راه دور انجام شوند و امکان تشخیص و مداخله زودتر را فراهم می‌آورند.

4. افزایش مشارکت خانواده: سلامت از راه دور سطوح بالاتری از مشارکت خانواده را در جلسات درمانی تسهیل می کند. این می تواند به ویژه برای کودکانی که نیاز به حمایت خارج از جلسات درمانی دارند مفید باشد.

5. حریم خصوصی و محرمانه بودن: بهداشت از راه دور یک محیط خصوصی و محرمانه برای درمان فراهم می کند که می تواند اضطراب، استرس و انگ مرتبط با جستجوی مراقبت را کاهش دهد.

6. مقرون به صرفه بودن: با حذف هزینه های سفر و اجازه دادن به درمانگران برای دیدن مراجعین بیشتر در یک روز، درمان ABA از راه دور نیز می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

تجسم آینده درمان اوتیسم

تأثیر تحول‌آفرین Telehealth بر درمان اوتیسم بیش از یک کاربرد نوآورانه فناوری است. این یک چراغ امید برای خانواده هایی است که با چالش های ASD دست و پنجه نرم می کنند. این امر از موانع جغرافیایی و لجستیکی فراتر می‌رود و به دموکراتیک کردن دسترسی به مراقبت کمک می‌کند و مداخلات اولیه حیاتی را در دسترس بسیاری از کودکان قرار می‌دهد.

سفر ادغام بهداشت از راه دور در درمان اوتیسم همچنین پتانسیل گسترده تری برای مراقبت های بهداشتی دیجیتال را روشن می کند. اگر فناوری بتواند چشم انداز مراقبت از اوتیسم را تغییر دهد، ما فقط می توانیم اختلالات مثبتی را تصور کنیم که می تواند برای سایر شرایط و خدمات بهداشتی ایجاد کند.

همانطور که ما در آستانه این مرز جدید هیجان انگیز ایستاده ایم، این به ما – متخصصان مراقبت های بهداشتی، فناوران، مراقبان و سیاست گذاران – بستگی دارد که از این پیشرفت ها استفاده کنیم و به پیش بردن مرزهای ممکن ادامه دهیم.

توسط اسکات روپ درمان ABA، شانتال رینفورد، مرکز اوتیسم نوادا، سلامت از راه دور و اوتیسم