با این نکات کلیدی اتاق آفتاب خود را به یک فضای مراقبه آرام تبدیل کنید


چه تازه شروع کرده باشید و چه سال‌ها است که مدیتیشن می‌کنید، به یک فضای اختصاصی منحصربه‌فرد برای اتصال به خودتان، قدرت بالاتر و آگاهی نیاز دارید. مدیتیشن به حفظ تعادل شما کمک می کند و انرژی را پس از یک روز طولانی و پرمشغله یا قبل از شروع یک روز طولانی بازگرداند و سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشد. بنابراین، شما می خواهید یک اتاق مراقبه برای این تمرین ایجاد کنید که آرامش و آرامش مورد نیاز برای مدیتیشن موثر را ارائه دهد. اگر ندارید، چطور می‌خواهید آن اتاق آفتابی را به یک فضای مراقبه تبدیل کنید؟

6 نکته کلیدی در مورد چگونگی تبدیل اتاق آفتاب به فضای مراقبه

چرا اتاق آفتابی خود را متحول کنید؟

این یک پروژه بازسازی عالی است زیرا به اتاق آفتاب شما اجازه می دهد دو نقش اصلی را ایفا کند. خوشبختانه برای تبدیل اتاق آفتاب گیر خود به فضای مراقبه نیازی به انجام کار زیادی ندارید. بیشترین کاری که می توانید انجام دهید رنگ آمیزی است. در واقع، به گفته Houzz، یکی از رایج ترین دو پروژه بهبود خانه است نقاشی داخلی. اتاق‌های آفتاب‌گیر فضای کافی، نور و حداقل حواس‌پرتی را ارائه می‌دهند. در اینجا چند نکته برای تبدیل اتاق آفتابگیر خود به یک فضای مراقبه آرام آورده شده است.

هوای تازه و نور طبیعی را در اولویت قرار دهید

دلیل اصلی اینکه چرا باید اتاق آفتاب خود را به عنوان مکان مدیتیشن انتخاب کنید این است که نور طبیعی زیادی برای لذت بردن دارید. جدا از تنفس هوای تازه از پنجره های بزرگ و دارای تهویه مناسب، از دید بهتری از دنیای بیرون نیز لذت می برید، به خصوص اگر با چشمان باز از مدیتیشن لذت می برید. اگر در حال ساختن اتاق آفتاب گیر خود هستید، پنجره های ایده آل را تهیه کنید.

می‌توانید پنجره‌های صرفه‌جویی در انرژی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از پول خود می‌برید. به خاطر داشته باشید که طبق گفته Energy Star، پنجره های Energy Star می توانند با تعویض پنجره های تک جداره سالانه تا 465 دلار صرفه جویی می کنید. اگر شب ها مدیتیشن می کنید، از نور گرم استفاده کنید.

آن را راحت کنید

وقتی از نظر جسمی راحت نیستید، تقریبا غیرممکن است که مدیتیشن کنید. شما به چیزی مناسب برای نشستن یا دراز کشیدن و دمای دلپذیر نیاز دارید. شما زمان قابل توجهی را در این فضا صرف خواهید کرد، به خصوص اگر بیشتر مدیتیشن کنید. بنابراین، روی سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش با کیفیت سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانید یک بالشتک محکم یا تکیه گاه یوگا روی زمین قرار دهید.

از رنگ های رنگی استفاده کنید که حالت را تنظیم می کند

رنگ آمیزی یکی از بهترین راه ها برای شاداب کردن ظاهر خانه است. هنگام ایجاد یک فضای مراقبه، رنگ رنگ در ایجاد کل خلق و خوی بسیار مهم است. شنیده اید که کارشناسان می گویند رنگی که خانه خود را رنگ می کنید بر روحیه شما تأثیر می گذارد. بنابراین، شما می خواهید رنگ هایی را انتخاب کنید که به نیازهای مراقبه شما اهمیت می دهند و به شما احساس آرامش و آرامش می دهند.

در باره 88 درصد از مردم تمایل دارند بعد از رنگ آمیزی اتاق داخلی در خانه باشند. سایه های پاستلی رایج ترین رنگ ها برای تسکین و آرامش هستند. می‌توانید آن‌ها را در اتاق آفتاب‌تان رنگ کنید تا از تجربه آرامش‌بخش در طول مدیتیشن لذت ببرید. برخی از افراد دوست دارند فضاهای مدیتیشن خود را برای آرامش با رنگ های تیره رنگ آمیزی کنند، بنابراین همه چیز به ترجیحات شخصی مربوط می شود.

فضا را شخصی کنید

مانند هر فضای دیگری در خانه شما، می خواهید برخی از نکات شخصی خود را به اتاق آفتاب خود اضافه کنید تا نیازهای مراقبه خود را برآورده کنید. شما می توانید به دنبال هر عنصر، شی، صدا، بو یا دکوراسیونی باشید که بدن شما را آرام می کند و ذهن شما را آرام می کند. به وسایلی که در اتاق خواب، فضای نشیمن، دفتر و سایر فضاهای ضروری خود دارید، مانند زنگ ها، کریستال ها، بادگیرها، مهره ها و آثار هنری فکر کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای اتاق آفتاب گیر شما مناسب است.

آن را بدون درهم و برهم نگه دارید

شما می توانید از اتاق آفتاب گیر خود برای کارهای زیادی به غیر از مدیتیشن استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که باید آن را با انواع وسایل و اثاثیه شلوغ کنید. در عوض، آن را تمیز، منظم و بدون درهم و برهم نگه دارید. چه فضای مورد علاقه شما برای خواندن کتاب مورد علاقه شما باشد و چه فضای باشگاه شخصی شما، از به هم ریختگی که می تواند مراقبه شما را پرت می کند اجتناب کنید. مواردی را انتخاب کنید که فقط آرامش و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. اینها می توانند اقلام اساسی مانند یک میز کوچک، کوسن های کف، یک تشک و یک فرش پرتابی زیبا باشند.

مدیتیشن تمرینی عالی برای سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی شماست. اتاق آفتابی شما که به فضای مدیتیشن تبدیل شده نیازی به کسل کننده بودن ندارد. با نکات بالا، می‌توانید تجربه آرامش‌بخشی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد آرام مدیتیشن کنید.