توانمندسازی جوانان با اطلاعات علمی که می تواند از سلامت کشور محافظت کند


موضوع امسال هفته علم بریتانیا «ارتباطات» است و در طول هفته به نحوه انجام علم UKHSA با همکاری طیف وسیعی از سازمان‌ها می‌پردازیم. در این وبلاگ، دونا لکی و بریز رید از UKHSA درباره مشارکت با مدارس از طریق برنامه E-Bug که به جوانان در مورد پیشگیری و کنترل عفونت و نحوه جلوگیری از مقاومت ضد میکروبی آموزش می‌دهد، بحث می‌کنند.

مقاومت ضد میکروبی زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند و دیگر به داروها پاسخ نمی‌دهند و درمان عفونت‌ها را سخت‌تر می‌کنند. این یکی از بزرگترین تهدیدات سلامتی است که جهان با آن مواجه است.

اما خبر خوب این است که ما می توانیم اقدام کنیم. با پیشگیری از عفونت ها و استفاده مناسب از داروهای ضد میکروبی، می توانیم مقاومت ضد میکروبی را مهار و کنترل کنیم.

و این اقدام را می توان در هر سطحی از جامعه، از تصمیم گیرندگان در حوزه سلامت و دولت، پزشکان خط مقدم، تا خانواده ها و افراد انجام داد.

برنامه e-Bug برای حمایت از نقش حیاتی کودکان و جوانان در پیشگیری از عفونت ها و پاسخ به تهدید مقاومت ضد میکروبی راه اندازی شد.

این شامل رعایت بهداشت خوب در مدرسه و خانه، شناخت علائم و نشانه های عفونت و درک زمان مراقبت از خود یا درخواست مشاوره حرفه ای است.

آموزش در مورد خطرات و فواید ضد میکروبی ها نیز حیاتی است، به عنوان مثال مصرف آنتی بیوتیک ها تنها زمانی که توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تجویز می شود.

اینها پیام هایی هستند که جوانان می توانند فوراً آنها را دریافت کنند، اما در عین حال درس هایی برای زندگی ارائه می دهند.

تیم E-Bug UKHSA از نزدیک با مدارس، جوانان و مقامات آموزشی کار کرده است تا طیف وسیعی از منابع یادگیری ایجاد شده برای مراحل مختلف زندگی مدرسه (از سال‌های اولیه تا مرحله کلیدی 4) را توسعه دهد که همگی بر اساس برنامه درسی نقشه‌برداری شده و همه ارائه می‌کنند. این اطلاعات مهم بهداشت عمومی

ایجاد اتصالات برای مقابله با AMR

از زمان تاسیس e-Bug، مشارکت و همچنین ایجاد مشترک پیام ها و منابع حیاتی بوده است.

ما بسیار مفتخریم که e-Bug یک پروژه واقعا بین المللی است که در ابتدا با تعدادی از شرکای اروپایی راه اندازی شد. همکاری‌های بین‌المللی ما بسیار قوی‌تر شده است و ما اکنون با کشورهای سراسر اروپا و سایر نقاط دیگر کار می‌کنیم تا بهترین روش‌ها را در مقابله با AMR به اشتراک بگذاریم و منابعی را به زبان‌های مختلف ایجاد کنیم تا بتوانند برای کودکان در سراسر جهان مفید باشند.

در سال‌های اخیر، ما با 27 کشور پیوندهای رسمی برقرار کرده‌ایم که هدف مشترک ما این است که اطمینان حاصل کنیم که هر کودک و جوانی برای جلوگیری از عفونت و واکنش به مقاومت ضد میکروبی توانمند است.

نزدیکتر به خانه، مقامات محلی نیز شرکای کلیدی هستند، و نمونه اخیر همکاری شامل آموزش خلبان آموزشی در شمال غرب بود که در کنار همکاران دولت محلی در چشایر و مرسی ساید، لانکاشر و کامبریا و منچستر بزرگ کار می کرد.

این برای اطمینان از اینکه مقامات محلی می توانند روابط قوی خود را با مدارس در منطقه خود به حداکثر برسانند، ایجاد شده است، و پیام های حیاتی در مورد چگونگی تغییر رفتار مثبت در میان کودکان و جوانان می تواند از عفونت ها جلوگیری کند و از آنتی بیوتیک ها محافظت کند.

و البته، همکاری با معلمان و جوانان حیاتی است. منابع ما با یک گروه راهبری از کارشناسان بهداشت عمومی و معلمان ایجاد می شود که اطمینان حاصل می کنند که در مدارس قابل استفاده و موثر هستند. این شامل همسویی با برنامه درسی مدرسه و روشی است که معلمان دوست دارند تدریس کنند، از جمله تعیین اهداف و نتایج یادگیری و استفاده از تکنیک هایی مانند آزمون ها، بازی ها و کیت های بحث.

درگیر شدن

لطفا به e-Bug نگاهی بیندازید. اگر معلم هستید، ما یک کتابخانه منبع عظیم در وب سایت خود برای کودکان در تنظیمات سال های اولیه و مرحله کلیدی 1،2،3 و 4 داریم.

برای مربیان و رهبران جامعه، ما همچنین یک دوره آموزشی “بیت اشکالات” را ارائه می دهیم. این یک برنامه شش هفته‌ای بهداشت جامعه است که هدف آن تجهیز افرادی است که با اطلاعاتی در مورد چگونگی حفظ سلامت خود و دیگران از طریق جلوگیری از گسترش عفونت و یادگیری در مورد درمان عفونت‌ها شرکت می‌کنند.

آموزش همچنین برای مربیان و کسانی که مایلند دیگران را به صورت آنلاین و حضوری آموزش دهند در دسترس است.