آیا فناوری اطلاعات سلامت برای عوامل تعیین‌کننده اجتماعی حمایت از تصمیم‌گیری بالینی سلامت محور آماده است؟


در خلاصه ای با عنوان امکان سنجی عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت حمایت تصمیم گیری بالینیONC بررسی می‌کند که چگونه دستورالعمل‌های عمل بالینی که شامل عوامل تعیین‌کننده اجتماعی سلامت (SDOH) هستند، فرصتی برای پیشبرد برابری سلامت و بهبود نتایج سلامتی ارائه می‌دهند. یک رویکرد استاندارد برای حمایت از تصمیم گیری بالینی (CDS) با استفاده از عوامل SDOH می تواند دستورالعمل های عمل بالینی را به بخشی از ارائه مراقبت های معمول تبدیل کند. چنین رویکردی پتانسیل اجرای گسترده در تنظیمات مختلف و با سیستم های مختلف را دارد.

ONC داده های استاندارد SDOH را اولویت بندی می کند، همانطور که با گنجاندن عناصر داده SDOH در داده های هسته ای ایالات متحده برای قابلیت همکاری (USCDI) نسخه 2 و در نسخه های بعدی USCDI مشهود است. گنجاندن این عناصر داده در USCDI می تواند از یک رویکرد استاندارد SDOH CDS پشتیبانی کند.

بررسی امکان‌سنجی دستورالعمل‌های عمل بالینی برای SDOH

CDS از منطق قابل محاسبه برای ارزیابی داده های بیمار و اعمال توصیه های مشتق شده از دستورالعمل های بالینی در گردش کار سیستم پرونده الکترونیک سلامت (EHR) استفاده می کند. هنگامی که با استفاده از استانداردهای فناوری اطلاعات سلامت ساخته می شود، CDS به طور بالقوه می تواند با تمام سیستم های فناوری اطلاعات سلامت که از این استانداردها پشتیبانی می کنند، تعامل داشته باشد. بیش از 50 درصد از ماژول‌های فناوری اطلاعات بهداشتی تا پایان سال 2022 مطابق با معیارهای CDS تأیید شده‌اند (برای مشاهده جدیدترین فهرست، از CHPL دیدن کنید و معیارهای CDS و مواردی که در حال حاضر تأیید شده‌اند را فیلتر کنید).

درک نحوه تعامل CDS استاندارد شده با سیستم های EHR، وضعیت استانداردهایی که CDS را پشتیبانی می کنند، و فرآیند ترجمه دستورالعمل های مکتوب به CDS، همگی زمینه مفیدی را برای بررسی امکان سنجی CDS برای دستورالعمل های بالینی تخصصی با عوامل SDOH فراهم می کنند. امروزه بیش از 2600 دستورالعمل وجود دارد که شامل توصیه های مبتنی بر شواهد برای طیف گسترده ای از زمینه های تخصصی است. بسیاری از دستورالعمل‌های بالینی برای تخصص‌های بالینی که بر روی اطفال، سلامت قلب و عروق و اختلالات مصرف مواد متمرکز شده‌اند، اطلاعات SDOH را در توصیه‌های خود گنجانده‌اند.

رسیدن به پشتیبانی تصمیم گیری بالینی برای SDOH

این مختصر آمادگی و امکان پذیری درگیر کردن یک تیم متقابل از ارائه دهندگان، محققان و توسعه دهندگان فناوری اطلاعات سلامت را برای ارزیابی توصیه های راهنما که به SDOH برای اجرای استاندارد CDS ارجاع می دهد، بررسی می کند. همچنین شامل نمونه‌ای از این است که چگونه مشخصات فناوری مانند سرویس CDS Hooks با دید بیمار می‌تواند نیاز به انجام ارزیابی SDOH با استفاده از دستورالعمل‌های بالینی را نشان دهد.

منابع اضافی برای کاوش عبارتند از

ارائه انجمن فناوری ONC 2022، توسعه پشتیبانی تصمیم گیری بالینی با داده های SDOH برای نتایج بهبود یافته بیمار، که مثال ها و بحث هایی را در مورد مراحل مختلف توسعه دستورالعمل برای تعیین نتیجه CDS موفق که SDOH را در بر می گیرد، ارائه می دهد.