پرداختن به بحران مواد افیونی و فراتر از آن از طریق پیشرفت‌های فناوری اطلاعات سلامت: نقش PDMPs


مبارزه با اپیدمی مواد افیونی برای مدت طولانی یکی از اولویت های HHS بوده است و این بخش منابع و کمک های فنی را به ایالت ها، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و سایر طرف های ذینفع برای کمک به تلاش های آنها برای رسیدگی به بحران ارائه می دهد. ONC از طریق حمایت از پذیرش فناوری اطلاعات سلامت و ارتقای تبادل اطلاعات سلامت در سراسر کشور، از جمله از طریق فرصت‌هایی که توسط برنامه‌های نظارت بر داروهای تجویزی (PDMPs) ایجاد می‌شود، به رسیدگی به اپیدمی مواد افیونی کمک می‌کند. اهمیت این کار مشهود است، زیرا برخی از ایالت ها و مناطق از PDMP های خود برای کمک به رفع چالش های مربوط به همه گیری COVID-19 از طریق گسترش قابلیت های سیستم استفاده کرده اند. نبراسکا یکی از این ایالت‌ها است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، که با موفقیت از PDMP خود در طول همه‌گیری برای رسیدگی به مشکلات پیچیده استفاده کرده است.

نبراسکا اولین پذیرنده PDMPs

نبراسکا اولین ایالتی بود که همه داروهای تجویزی را ردیابی کرد و جامع‌ترین تاریخچه دارویی را برای ایالت فراهم کرد و ابزاری ارزشمند برای کمک به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر برای مراقبت و ایمنی بیمار فراهم کرد. این نمای کامل از تاریخچه نسخه‌نویسی بیمار می‌تواند به کاهش خطاهای دارویی کمک کند و دولت را قادر می‌سازد تا روندهای اولیه در تجویز برای بیماری‌های خاص را شناسایی کند.

نبراسکا از زیرساخت PDMP موجود خود استفاده کرد و قابلیت های خود را برای جمع آوری و گزارش داروها فراتر از مواد کنترل شده سنتی که سایر ایالت ها گزارش می کنند، گسترش داد. CyncHealth (HIE در سطح ایالت نبراسکا، که پلت فرم HIE را که PDMP بر روی آن قرار دارد فراهم می‌کند) توانست از داده‌های گسترده در PDMP نبراسکا برای شناسایی بیماران بر اساس نسخه‌هایی که معمولاً برای درمان بیماری‌های مزمن یا داروهایی که می‌توانند سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند، استفاده کند. که می تواند عوامل خطر COVID-19 را نشان دهد. این اطلاعات به وزارت بهداشت و خدمات انسانی نبراسکا (DHHS) ارائه شده است.

CyncHealth با DHHS نبراسکا برای برنامه‌ریزی پروژه‌ای با استفاده از داده‌های بهداشت عمومی در مورد بیماران مبتلا به کووید-19، برای جست‌وجوی همبستگی‌های داروهای همزمانی که ممکن است بر میزان عوارض یا مرگ و میر مرتبط با این بیماری تأثیر بگذارد، برنامه‌ریزی کرد. نبراسکا همچنان بر استفاده از PDMP خود و همچنین CyncHealth برای پروژه های ایمنی بیمار و سلامت جمعیت برای درک و در نهایت بهبود مراقبت از بیمار تمرکز می کند. DHHS نبراسکا و CyncHealth همچنان نمونه‌ای از موفقیت‌های بزرگی هستند که می‌توان از طریق همکاری بین PDMP، HIE و آژانس بهداشت عمومی دولتی به دست آورد.

پروژه های ONC از استفاده از PDMP پشتیبانی می کنند

چندین منبع و پروژه ONC برای پشتیبانی از پذیرش و استفاده از PDMP در دسترس هستند. ONC گزارشی تهیه کرد-استفاده از PDMPs و Health IT برای رسیدگی به اختلال مصرف مواد و اختلال مصرف مواد افیونی (LPASO) – برای بررسی راه هایی که سیاست ها و فناوری PDMP می تواند از شناسایی، پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد و مواد افیونی در ایالت ها و سرزمین ها حمایت کند. این منبع اطلاعاتی در مورد وضعیت PDMP ها و فعالیت های فناوری اطلاعات سلامت در سراسر کشور ارائه می دهد.

از طریق کار LPASO، ONC از توسعه یک جعبه ابزار پشتیبانی کرد. راهبردهای دولتی برای بهبود استفاده از برنامه های نظارت بر داروهای تجویزی برای مقابله با اختلال مصرف مواد افیونی و سایر موادس این جعبه ابزار، سیاست های PDMP ایالتی را برجسته می کند و فرصت هایی را برای بهبود دسترسی و سهولت استفاده از اطلاعات PDMP توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شناسایی می کند. هم LPASO و هم جعبه ابزار منابع ارزشمندی برای ایالت ها و سایر ذینفعانی هستند که در حال بررسی استراتژی هایی برای پیشبرد سیاست ها و فناوری PDMP خود هستند.

منابع اضافی

مروری بر برنامه های نظارت بر داروهای تجویزی

ONC Health IT Playbook – اپیدمی مواد افیونی و فناوری اطلاعات سلامت

مرکز آموزش و کمک فنی PDMP