درک مزایای ثبت داده ها برای پیشرفت مرکز محوری و تحقیقات بیمار


درک مزایای ثبت داده ها برای پیشرفت مرکز محوری و تحقیقات بیمار

توسط Leon Rozenblit، JD، PhD، Registry CoE، IQVIA، Alexandra Weiss، استراتژی غیرانتفاعی، سازمان های بیمار، IQVIA.

چند سال گذشته موجی تاریخی از نوآوری در چشم انداز توسعه درمانی را آغاز کرد و تقاضا برای داده های با کیفیت بالا و دنیای واقعی را افزایش داد که بینش هایی را از کل سفر بیمار به تصویر می کشد. پیشرفت‌ها در مقررات دولتی و فناوری‌های داده، دسترسی به اطلاعات الکترونیکی سلامت را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد و فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای سازمان‌های حامی بیمار ارائه می‌کند تا به عنوان مباشر داده قابل اعتماد خدمت کنند.

از آنجایی که قوانین، فناوری و ارائه‌های فروشنده به تکامل خود ادامه می‌دهند، استراتژی‌های داده بیمار و قابلیت‌های فناوری داده، سازمان‌های حامی بیمار را به توانایی پیشبرد تحقیقات از طریق لنز داده‌های بیمار محور در دنیای واقعی مجهز می‌کنند. با استفاده از ارزش کامل ثبت داده های پیشرفته برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات، سازمان های حامی بیمار می توانند بهتر با بیماران و جوامع آنها تعامل داشته باشند. این ابزارها همچنین فرصت بی‌سابقه‌ای را برای سازمان‌های بیمار فراهم می‌کند تا با جامعه تحقیقاتی و علوم زیستی همکاری کنند تا پیشرفت‌های تحقیقاتی را با استفاده از داده‌های بیمار محور که نیازها و اولویت‌های بیمار را در جلو و مرکز قرار می‌دهند، هدایت کنند.

پیمایش تغییرات در چشم انداز تحقیقات بالینی

هنگام بحث در مورد ارزش ثبت داده های درجه تحقیق، مهم است که ابتدا راه هایی را که صنعت تحقیقات بالینی تکامل یافته است در نظر بگیرید. پیشرفت های مهم نظارتی مانند 21خیابان قانون درمان قرن و پیش نویس راهنمای FDA در مورد شواهد دنیای واقعی، توانایی دسترسی به داده های سلامت قابل همکاری را تسریع کرده است.

قانون درمان به بیماران اجازه می‌دهد تا داده‌های سلامتی خود را که می‌توانند با سازمان‌های مدافع به اشتراک بگذارند، در اختیار داشته باشند. این به سازمان‌های حامی بیمار دسترسی به بینش‌هایی را برای دامنه وسیع‌تری از بیماران، تجربیات بیماری و سفرهای درمانی فراهم می‌کند و آنها را برای ایفای نقش فعال‌تر در تصمیم‌گیری‌های نظارتی و پیشبرد تأیید دارو مجهز می‌کند.

علاوه بر پیشرفت‌های نظارتی، فناوری و اکوسیستم‌های فروشنده به شدت گسترش یافته‌اند. استانداردهای تبادل داده‌ها مانند سطح سلامت 7، منابع تعاملی سریع مراقبت‌های بهداشتی و مدل‌های داده‌ای مانند مشاركت نتایج پزشکی مشاهدات، تحویل محصول تحلیلی را با امکان رشد در اتوماسیون جمع‌آوری داده‌ها و پردازش داده‌ها ساده می‌كنند. همچنین طیف گسترده‌تری از فرصت‌های مشارکت تجاری برای کمک به گسترش مشارکت بیمار و ایجاد شواهد مربوط به ارائه مراقبت و پاسخ‌های درمانی موجود است.

در نهایت، محوریت بیمار در حال انتقال از یک آرمان عمومی به یک اولویت عملیاتی فوری است. همانطور که بیماران به طور فزاینده ای در تحقیقات بالینی و فرآیند مراقبت درگیر می شوند، سازمان های حامی بیمار در نقش خود به عنوان مباشر داده قابل اعتماد مجهزتر می شوند.

این پیشرفت‌ها فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌های بیمار ایجاد می‌کند تا یک استراتژی داده منسجم ایجاد کنند و قابلیت‌های رجیستری را گسترش دهند تا نمای 360 درجه از دیدگاه‌های بیمار را به تصویر بکشند و در عین حال از محوریت بیمار، مالکیت داده، حریم خصوصی و امنیت پشتیبانی کنند.

با ثبت اطلاعات بیمار مناسب، سازمان های حامی بیمار می توانند موارد زیر را انجام دهند:

  • رفع شکاف های تحقیقاتی و تسریع پیشرفت های بالینی.
  • بیماران را با اطلاعاتی که برای حمایت از خود در مراقبت از آنها نیاز دارند، تجهیز کنید
  • درک ارائه دهنده از نیازهای درمانی بیمار را بهبود بخشد.
  • به محققین کمک کنید تا در طول فرآیند تحقیقات بالینی سوالات مرتبط تری بپرسند.
  • مشارکت استراتژیک بیشتری با سایر ذینفعان در تحقیقات زیست پزشکی، جامعه تخصصی پزشکی و فضاهای توسعه درمانی ایجاد کنید.
  • تسهیل ابتکارات پیگیری طولانی مدت موثرتر برای هدایت نتایج مراقبت مثبت.

تحول نقش سازمان های حمایت از بیمار

در حالی که هدف سنتی ثبت نام بیمار یکسان است، تعداد موارد استفاده به طور قابل توجهی گسترش یافته است. از لحاظ تاریخی، موارد استفاده از ثبت بیمار برای تحقیقات علمی پایه، از جمله کشف نشانگرهای زیستی، تحقیقات بالینی و نظارت، بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، و سیاست‌گذاری و حمایت استفاده می‌شد. در گذشته، یک رجیستری ممکن است از روش جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر سایت یا رویکرد نظرسنجی گزارش‌شده توسط بیمار استفاده کرده باشد. واقعیت این است که ثبت‌های سنتی برای مدیریت ابعاد متعدد داده‌های سلامتی که به طور فزاینده‌ای با بهبود مراقبت‌های بهداشتی مرتبط هستند، مناسب نیستند.

با تغییرات چشم‌اندازی که در بالا ذکر شد، سازمان‌ها اکنون می‌توانند از رویکرد جمع‌آوری داده‌های چند وجهی استفاده کنند که شامل سایت‌محور، با واسطه‌ی بیمار، PRO، و نتایج ژنومیک/آزمایش می‌شود تا دید گسترده‌ای از بیمار و بیماری ارائه دهد که قبلاً سابقه نداشته است. دیده یا فهمیده

امروزه، بسیاری از سیستم‌های بهداشتی رویکردی یادگیری را در پیش گرفته‌اند، که در آن، عمل به تحقیق و پژوهش به معنای عمل می‌شود. سیستم‌های سلامت یادگیری از یک حلقه پیوسته برای شناسایی نتایج، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل، توصیه و اجرای تغییرات و بهبود ارائه مراقبت استفاده می‌کنند. اکنون، به جای اینکه داده های اهدایی فقط از بیماران آینده حمایت کند، می تواند بر بیماران در حال حاضر تأثیر بگذارد.

ثبت بیماران معاصر، اصطکاک را در حرکت از اندازه‌گیری به تجزیه و تحلیل با استفاده از دارایی‌های داده‌ای که برای رسیدگی به یک کلاس از پیش تعریف‌شده از سؤالات تحقیقاتی طراحی شده‌اند، کاهش می‌دهد. در این مورد، داده‌ها جمع‌آوری، نقشه‌برداری، نظارت، غنی‌سازی، تبدیل یا تغییر کاربری داده می‌شوند و برای تجزیه و تحلیل به سیستم سلامت تحویل داده می‌شوند. این امکان را فراهم می کند که مجموعه داده های تحلیلی در چند روز به جای ماه ها یا سال ها تولید شوند.

با یک ثبت داده مدرن، بیماران می توانند مقادیر عظیمی از داده ها و نشانگرهای زیستی دیجیتال را در پرونده سلامت کلی خود تولید کنند. ترکیب تعامل انسان و داده در چنین مقیاسی به سازمان‌های حامی بیمار اجازه می‌دهد تا انواع مناسب داده‌ها را به محققان درمانی ارائه دهند و از هوش مصنوعی برای ایجاد بینش استفاده کنند.

در توسعه برنامه‌های ثبت جدید و استراتژی‌های داده، سازمان‌های بیمار باید بهترین شیوه‌های زیر را در نظر بگیرند:

  • از سایر سازمان های بیمار با تجربه راهنمایی بخواهید
  • از همسویی و استانداردسازی متا داده ها اطمینان حاصل کنید
  • شبکه های شریک بسازید و در ایجاد جامعه سرمایه گذاری کنید
  • اطمینان از همسویی سازمانی بر روی مدل های حاکمیت داده
  • با ارائه مشخصات دقیق در مورد اینکه چه نوع داده‌هایی در رجیستری و به چه شکلی هستند، از تولید ارزش با شواهد واقعی پشتیبانی کنید.

نگاه به آینده برای نتایج بهتر سلامت

صنعت توسعه درمانی به نقطه عطف رسیده است – روزهایی که پزشکان، مدافعان و محققان باید از طریق پنجره‌های کوچک بیماری‌شکل در مورد بیماران بیاموزند، گذشته است. این ذینفعان اکنون این فرصت را دارند که بیماران را در سفر مراقبتی خود دنبال کنند و درک بیشتری از تجربه بالینی، بار آنها و چگونگی کاهش بهتر این چالش ها ایجاد کنند.

جمع‌آوری دقیق داده‌های بیمار هم برای بهبود نتایج سلامت و هم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در میان افراد مبتلا به یک بیماری حیاتی است. سازمان‌های حامی بیمار می‌توانند با مدرن‌سازی و تقویت استراتژی داده‌ها و ثبت‌های خود، تبادل اطلاعات حیاتی را با و در میان افراد مبتلا به بیماری تسهیل کنند، مشارکت‌هایی را با شرکت‌های دارویی و سایر سازمان‌های تحقیقاتی ایجاد کنند و در نهایت نتایج سلامتی را برای بیمارانی که به آنها خدمات می‌دهند بهبود بخشند.

توسط اسکات روپ نمای 360 درجه از دیدگاه های بیمار، الکساندرا وایس، منابع تعاملی مراقبت های بهداشتی سریع، سطح سلامت 7، IQVIA، لئون روزنبلیت