فراموش نکنید که آزمایش هپ و درمان هپاتیت را بررسی کنید


تصویری از جمعیت در زیر نور آفتاب

بسیاری از افرادی که به هپاتیت مبتلا هستند، از ابتلای خود به این عفونت آگاه نیستند، زیرا ویروس ها می توانند بدون علامت باشند. این بدان معنی است که آنها درمان های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و احتمالا بدون اینکه بدانند ویروس را به دیگران منتقل می کنند.

اکثر موارد هپاتیت B مربوط به مهاجرانی است که قبل از ورود به بریتانیا در کشورهای بومی در خارج از کشور به عفونت مبتلا شده اند. جوامع در معرض خطر بالاتر ابتلا به هپاتیت B در بریتانیا شامل افرادی هستند که مواد مخدر تزریق می‌کنند، همجنس‌گرایان، دوجنس‌گراها و مردانی که با مردانی که با چندین شریک جنسی رابطه جنسی دارند، کارگران جنسی و افرادی که در زندان‌ها یا مراکز بازداشت مهاجرت هستند رابطه جنسی دارند.

همجنس‌گرایان، دوجنس‌گراها و سایر مردانی که با مردانی که رابطه جنسی بدون کاندوم با چندین شریک جنسی دارند یا داروهای تزریقی دارند، در معرض خطر ابتلا به هپاتیت B و C قرار دارند. . با پیشنهاد واکسیناسیون هپاتیت B می توان از عفونت هپاتیت B جلوگیری کرد.

آزمایش هپاتیت B و C رایگان و از طریق NHS از جمله از طریق کلینیک بهداشت جنسی محلی، پزشک عمومی یا یک آزمایش خودنمونه‌گیری ساده در خانه انجام می‌شود.

هپاتیت در بریتانیا و مدیریت سلامت شما

تا سال 2021، حدود 206000 نفر در انگلستان با عفونت مزمن هپاتیت B و 92900 نفر با عفونت هپاتیت C در بریتانیا زندگی می کنند.

هپاتیت B و C عفونت های ویروسی هستند که کبد را تحت تاثیر قرار می دهند و از طریق خون، مایع منی و مایعات واژن منتقل می شوند.

اگر برای آزمایش به کلینیک سلامت جنسی محلی خود مراجعه می کنید و از وضعیت هپاتیت خود اطلاعی ندارید، مهم است که آزمایش بخواهید و اگر واکسن تزریق نکرده اید، آن را دریافت کنید. همچنین در صورت داشتن هر گونه علائم مزمن یا مزاحم که فکر می کنید می تواند ناشی از هپاتیت باشد، می توانید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

اگر تا به حال مواد مخدر تزریق کرده اید – حتی اگر فقط یک بار یا سال ها قبل اتفاق افتاده باشد – ممکن است در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C باشید.

افرادی که در معرض خون قرار گرفته اند یا تحت اقدامات پزشکی در خارج از کشور قرار گرفته اند نیز باید آزمایش شوند.

تشخیص زودهنگام و درمان هپاتیت می تواند از پیشرفت به بیماری جدی کبد جلوگیری کند و برای هپاتیت C، درمان می تواند ویروس را پاک کند.

اگر هپاتیت مزمن یا طولانی‌مدت درمان نشود، می‌تواند باعث نارسایی کبد شود که عملکرد صحیح کبد را متوقف می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد.

علائم هپاتیت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد عضلات و مفاصل
  • یک دمای بالا
  • احساس و بیمار بودن
  • همیشه احساس خستگی غیرعادی می کند
  • یک احساس کلی از احساس ناخوشی
  • از دست دادن اشتها
  • درد شکم
  • ادرار تیره
  • مدفوع کم رنگ و خاکستری رنگ
  • خارش پوست
  • زردی چشم و پوست (یرقان)

افرادی که مطمئن نیستند در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C هستند یا خیر، می توانند به چند سوال کوتاه پاسخ دهند تا دریابند که آیا ممکن است در معرض این ویروس قرار گرفته باشند یا خیر.

واکسیناسیون و درمان

واکسیناسیون برای هپاتیت B، و آزمایش و درمان هپاتیت B و C رایگان است و از NHS در دسترس است. به کلینیک بهداشت جنسی محلی خود، پزشک عمومی مراجعه کنید یا یک آزمایش خود نمونه برداری در خانه را سفارش دهید.

تکمیل یک دوره واکسیناسیون محافظت طولانی مدت در برابر عفونت های هپاتیت B ارائه می دهد.

هیچ واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد، اما با درمان های موثر قابل درمان است. با این حال، مهم است که بدانید که می توانید بیش از یک بار به آن مبتلا شوید و تکمیل درمان شما را مصون نمی کند.

واکسیناسیون، آزمایش و تشخیص و درمان بهبود یافته خطر کلی عفونت را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا انتقال هپاتیت ویروسی را در جامعه GBMSM حذف کنیم.

هر فردی که در معرض خطر ابتلا به هپاتیت است می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی با شریک جدید یا عادی و عدم استفاده از تجهیزات مشترک مانند سوزن، سرنگ، قاشق یا فیلتر می تواند به توقف انتقال کمک کند.

اگر فکر می کنید ممکن است در معرض خطر باشید، با پزشک عمومی خود صحبت کنید یا به کلینیک بهداشت جنسی محلی خود مراجعه کنید و یک آزمایش رایگان دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر

  • هپاتیت B چیست؟ اطلاعات بیشتر در مورد علائم، تشخیص و درمان در اینجا موجود است.
  • هپاتیت C چیست؟ علائم، تشخیص و درمان بیشتر در اینجا موجود است.
  • افرادی که مطمئن نیستند در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C هستند یا خیر، می توانند به چند سوال کوتاه پاسخ دهند تا دریابند که آیا ممکن است در معرض این ویروس قرار گرفته باشند یا خیر.