سوالاتی در مورد بیوسیملارها – HealthyWomen



بیوسیمیلارها داروهایی هستند که از انواع دیگر داروها به نام بیوداروها الگوبرداری شده اند. هر دو گزینه را می توان برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پزشکی، از جمله اختلالات خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (RA) و برخی از انواع سرطان استفاده کرد.

بیوداروها از منابع طبیعی مانند سلول های گیاهی یا انسانی تهیه می شوند و بیوسیملارها نیز به همین روش تهیه می شوند. برای دریافت تاییدیه FDA، یک بیوسیمیل باید به همان روش و ایمن نشان داده شود که داروی زیستی که طراحی آن بر اساس آن طراحی شده است (به نام محصول مرجع) کار می کند.

تهیه دارو از مواد زنده فرآیندی پیچیده و طولانی است و قیمت بیوداروها نشان دهنده آن است. به عنوان مثال، داروهای زیستی که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شوند می‌توانند تا 36000 دلار در سال هزینه داشته باشند.

از آنجایی که بیوسیملارها بر اساس یک داروی زیستی هستند، تهیه آنها آسانتر و ارزانتر است، به این معنی که برای بیماران ارزانتر هستند. به طور متوسط، بیوسیملارها حدود یک سوم قیمت محصولات مرجع قیمت دارند.

اگر با شرایط پزشکی زندگی می‌کنید که می‌توان آن را با دارو‌های زیستی مدیریت کرد، بیوسیملارها می‌توانند جایگزین مقرون به صرفه‌تری باشند که به همان خوبی کار می‌کنند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی (HCP) خود در مورد بیوسیملارها بپرسید.

چه تجربه ای در مورد بیوسیملارها دارید؟

این احتمالاً اولین چیزی است که باید بپرسید زیرا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است دانش یا تجربه پاسخگویی به سوالات شما در مورد بیوسیملارها را نداشته باشد. اما او می تواند شما را به کسی ارجاع دهد که بتواند.

آیا بیوسیملارهایی برای اختلال من موجود است؟

بیوسیملارها را می توان برای درمان یا مدیریت بسیاری از اختلالات پزشکی مزمن از جمله دیابت، کولیت، بیماری کرون، پسوریازیس، آرتریت و ام اس استفاده کرد. آنها همچنین برای درمان سرطان سینه، ریه و روده بزرگ استفاده می شوند.

اگر یک یا چند مورد از این اختلالات را دارید، ممکن است بیوسیملارهایی برای شما مفید باشند. و اگر در حال حاضر از یک داروی زیستی برای مدیریت یک مشکل پزشکی استفاده می کنید، بیوسیمیلار می تواند گزینه مقرون به صرفه تری باشد.

این تفاوت قیمت می تواند به ویژه برای زنان مفید باشد، زیرا آنها بیشتر از مردان با بیماری های مزمن پزشکی سر و کار دارند. بیوسیملارها همچنین می‌توانند جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای زنان برای درمان‌هایی باشند که در غیر این صورت نمی‌توانستند دریافت کنند، مانند درمان‌های گران قیمت سرطان سینه.

آیا بیمه درمانی من بیوسیملار را پوشش می دهد؟

لیست بیوسیملارهای تحت پوشش (در صورت وجود) کاملاً به طرح بیمه شما و شرایط خاص پزشکی شما (تشخیص شما، اینکه آیا درمان های دیگری را امتحان کرده اید و غیره) بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از شرکت های بیمه ممکن است به جای داروهای بیوسیملار، داروهای زیستی خاصی را پوشش دهند، زیرا آنها با تولید کنندگان این داروها توافقاتی دارند.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی لزوماً متخصص بیمه نیستند، اما بیشتر آنها از طریق فرآیند شناسایی داروهای تحت پوشش به بیماران کمک کرده اند.

بخوانید: موانع بیوسیملارها >>

آیا بیوسیملار به اندازه یک داروی زیستی موثر است؟

قبل از دریافت تاییدیه FDA، باید نشان داده شود که یک بیوسیمیلار به همان شیوه عمل می کند، و همچنین به عنوان داروی زیستی مرجعی که طراحی آن بر اساس آن استوار شده است. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند اطلاعاتی در مورد چگونگی عملکرد بیوسیملارهایی که توصیه می‌کنند برای شما ارائه کند.

چگونه می توانم با خیال راحت از یک داروی زیستی به بیوسیمیل مربوطه آن سوئیچ کنم؟

از آنجایی که بیوسیملارها نسخه های مشابه، اما نه یکسانی از داروهای زیستی هستند، تغییر از داروی زیستی به بیوسیمیلار به سادگی جایگزینی نسخه ژنریک یک دارو به جای نسخه برند نیست (داروهای بیوسیملار و ژنریک نسخه هایی از داروهایی هستند که قبلا تاییدیه FDA را دریافت کرد، اما بیوسیملارها فقط شبیه بیوداروهای مرجع خود هستند زیرا مولکول‌های بزرگی هستند که از موجودات زنده ساخته شده‌اند، در حالی که داروهای ژنریک با داروهای نام تجاری مربوطه خود یکسان هستند زیرا مولکول‌های کوچکی هستند که از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند.

با این حال، ارزیابی اخیر از چندین مطالعه شامل 5000 بیمار که بین داروهای بیولوژیکی و بیوسیملارها تغییر می‌کردند، هیچ تفاوتی در ایمنی بین این دو گزینه مشخص نشد. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و بررسی‌های لازم را انجام دهد تا مطمئن شود بدن شما به خوبی به این تغییر واکنش نشان می‌دهد.

چگونه بیوسیمیلار با سایر داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنم تداخل دارد؟

هر زمان که به مصرف داروی جدیدی فکر می کنید، ایده خوبی است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد نحوه تداخل این دارو با داروهایی که قبلاً مصرف می کنید صحبت کنید. آوردن فهرستی از تمام داروهایی که مصرف می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه مانند داروهای آلرژی و مکمل ها) می تواند مفید باشد تا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بتواند به وضوح تداخلات احتمالی با بیوسیملارها را شناسایی کند.

خطرات و عوارض جانبی بیوسیملاری که تجویز می کنید چیست؟

FDA استانداردهای ایمنی سختگیرانه ای برای داروها دارد و بیوسیملارها باید قبل از تأیید بی خطر بودن آنها ثابت شود. اما همه داروها دارای سطحی از خطر هستند یا پتانسیل ایجاد عوارض جانبی را دارند. خیلی به داروی خاص و وضعیت پزشکی فعلی شما بستگی دارد، نه تنها وضعیتی که در نظر دارید با یک بیوسیملار درمان کنید، بلکه به هر شرایط پزشکی دیگری که دارید.

یک بیوسیمیلار همان خطرات یا عوارض جانبی را با داروی زیستی که طراحی آن بر اساس آن طراحی شده است، خواهد داشت. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند به شما کمک کند تا خطرات و عوارض جانبی احتمالی بیوسیملارها را بر اساس وضعیت پزشکی منحصر به فرد خود درک کنید.

برای دریافت پاسخ احساس قدرت کنید

توجه به این نکته مهم است که همه ارائه دهندگان در بیوسیملارها متخصص نیستند و این مشکلی ندارد. اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما نمی‌تواند به این سؤالات و سؤالات دیگر پاسخ دهد، باید برای ارجاع به کسی که می‌تواند، احساس قدرت کنید.


این منبع آموزشی با حمایت ساندوز تهیه شده است.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link