سیستم غربالگری سرطان مبتنی بر هوش مصنوعی هولوژیک تاییدیه FDA را دریافت کرد



شرکت فناوری پزشکی Hologic مجوزی از FDA دریافت کرده است تا سیستم تشخیص دیجیتال Genius خود را که توسط الگوریتم هوش مصنوعی Genius Cervical AI این شرکت طراحی شده است، به بازار عرضه کند.

سیستم سیتولوژی دیجیتال – یک ابزار تشخیص پزشکی که برای بررسی سلول ها در زیر میکروسکوپ برای تشخیص ناهنجاری ها یا بیماری ها استفاده می شود – هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق را با فناوری تصویربرداری حجمی پیشرفته ادغام می کند تا به تشخیص ضایعات پیش سرطانی و سلول های سرطان دهانه رحم کمک کند.

انتظار می رود در اواخر سال جاری عرضه تجاری آن آغاز شود. فناوری آن در حال حاضر در اروپا، استرالیا و نیوزلند موجود است.

غربالگری سرطان دهانه رحم معمولاً شامل تست پاپ است که در آن نمونه‌های سلولی دهانه رحم در مطب OB-GYN جمع‌آوری می‌شوند و برای تجزیه و تحلیل روی لام‌های شیشه‌ای به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند.

این شرکت می‌گوید با دیجیتالی کردن اسلایدهای شیشه‌ای برای تجزیه و تحلیل از طریق الگوریتم هوش مصنوعی، این سیستم می‌تواند حساسیت را بدون به خطر انداختن ویژگی‌ها و تسهیل تصمیم‌گیری‌های درمانی به موقع و مؤثرتر افزایش دهد.

این شرکت ادعا می کند که این سیستم در مقایسه با بررسی میکروسکوپی سنتی، ضایعات داخل اپیتلیال سنگفرشی با درجه بالا و ضایعات شدیدتر را تا 28 درصد کاهش می دهد.

هولوجیک همچنین با فعال کردن بررسی پرونده از راه دور و استفاده از تخصص متخصصان پراکنده از نظر جغرافیایی، از این سیستم برای متخصصان مراقبت های بهداشتی سود می برد.

این سیستم مقیاس پذیر است تا نیازهای آزمایشگاهی در حال تکامل را برآورده کند و شامل یک تصویرگر دیجیتال برای گرفتن تصویر، الگوریتم Genius Cervical AI برای تجزیه و تحلیل، یک سرور مدیریت تصویر برای ذخیره سازی، و Genius Review Station برای بررسی موردی است.

روند بزرگتر

داده های اخیر از انجمن سرطان آمریکا پیش‌بینی می‌کند در سال 2024، 13820 مورد جدید سرطان مهاجم دهانه رحم و تقریباً 4360 مرگ مرتبط با آن در ایالات متحده وجود داشته باشد، و پیشگیری و درمان مؤثر به شدت به تشخیص زودهنگام این بیماری بستگی دارد.

ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در برنامه‌ها و دستگاه‌های مراقبت‌های بهداشتی همچنان مزایای امیدوارکننده‌ای را برای همه چیز ارائه می‌کند. مدیریت دیابت برای پیش بینی تجمع بیومارکر اصلی آلزایمر پروتئین آمیلوئید بتا.

هوش مصنوعی همچنین توسط Absci و غول داروسازی AstraZeneca برای تقویت تحقیقات در این زمینه استفاده می شود نامزدهای داروی سرطان

از آنجایی که بودجه راه‌حل‌های مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2024 انرژی بیشتری را جمع‌آوری می‌کند، تنظیم‌کننده‌ها – و صنعت – در حال مبارزه با نحوه مد کردن هستند. مقررات و قواعد هدایت کننده استفاده از فناوری در مراقبت های بهداشتی.

در جریان انجمن مراقبت های بهداشتی HIMSS AI در سن دیگو که در دسامبر 2023 در سن دیگو برگزار شد، گروهی از کارشناسان تشریح کردند. استراتژی های عملی برای پذیرش و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی

اعضای هیئت در مورد روش‌های بهینه‌سازی کارایی ابتکارات هوش مصنوعی بحث کردند و در مورد ملاحظات حیاتی مربوط به انتخاب بین اتخاذ راه‌حل‌های هوش مصنوعی از قبل یا توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی جدید بحث کردند.



Source link