غلبه بر چالش ها برای مدیریت قرارداد موثر در VBC


غلبه بر چالش ها برای مدیریت قرارداد موثر در VBC

توسط شیام مانوج کاروناکاران، معاون اجرایی طرح های سلامت، سیتیوس تک.

در حالی که VBC (مراقبت مبتنی بر ارزش) نقطه تمرکز فعلی برای صنعت مراقبت های بهداشتی است، برای سازمان های این بخش مهم است که از مدیریت موفق و کارآمد در VBC اطمینان حاصل کنند. در این مقاله، می‌خواهم توجه شما را به چالش‌های موجود در مدیریت قرارداد مؤثر و بهترین راه غلبه بر آنها جلب کنم.

مسیر ارزش برای مراقبت مبتنی بر ارزش

بازارهای رو به رشد مراقبت های بهداشتی اکنون حول برنامه های حمایت شده توسط دولت مانند مزیت Medicare (MA)، بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) و Medicaid متمرکز شده اند. این روند سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی را به سمت مشارکت مستقیم‌تر بیمار و مدیریت بیماران پرخطر و با دقت بالا هدایت می‌کند. از آنجایی که سازمان های مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای بر مزیت های Medicare، ACA و Medicaid تمرکز می کنند، با مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها مواجه می شوند که شامل یکپارچه سازی سیستم، قابلیت همکاری داده ها و مدیریت موثر داده ها، در میان سایر جنبه های حیاتی است.

پرداختن به گسترش SaaS

در طول سال ها، سازمان های مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری های قابل توجهی را در راه حل های مختلف SaaS انجام داده اند تا عملیات روزمره خود را تسهیل کنند. این راه‌حل‌ها، هر کدام از داده‌ها در مراکز داده یا محیط‌های ابری مختلف نگهداری می‌شوند، به فرآیندهای تجاری آن‌ها تبدیل شده‌اند. با این حال، با تشدید تمرکز بر مدیریت بیماران پرخطر و با دقت بالا، همراه با تاکید بیشتر بر مشارکت مستقیم مصرف کننده، نیاز اساسی به یکپارچه سازی داده ها و فرآیندها در این چشم انداز گسترده از سیستم های SaaS متفاوت وجود دارد. این ادغام برای یک دیدگاه جامع از مراقبت از بیمار و ارائه خدمات کارآمد ضروری است.

قراردادهای هوشمند در بهداشت و درمان

در حالی که عنوان قراردادهای هوشمند نامیده می شود، من لزوماً در مورد قراردادهای هوشمند نوشته شده در کدهای فناوری بلاک چین صحبت نمی کنم. (با این حال، من این احتمال را که در آینده با دیجیتالی کردن کامل یک شرکت مراقبت های بهداشتی و پذیرش انبوه فناوری بلاک چین ممکن می شود، امکان پذیر نمی دانم (وای!)

یک قرارداد مبتنی بر ارزش بین پرداخت‌کننده و ارائه‌دهنده ذاتاً پیچیده است، با ساختارهایی از پرداخت برای عملکرد (P4P) تا مدل‌هایی که ریسک‌های مثبت و منفی را در بر می‌گیرند. این قراردادها اغلب شامل معیارهای عملکرد متنوعی هستند، از جنبه‌های معاملاتی مانند دفعات بازدید از سلامتی گرفته تا نتایج بلندمدت بر اساس دستورالعمل‌های مبتنی بر شواهد. پیچیدگی بیشتر با تغییرات خاص ایالتی در برنامه‌های ACA و Medicaid، همراه با مدیریت مناسب مورد نیاز برای گروه‌های تخصصی پرخطر مانند بیماران کلیوی، دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره اضافه می‌شود.

امروزه این قراردادها به صورت دستی نوشته، تفسیر و اجرا می شوند. یک راه حل قرارداد هوشمند قابل تنظیم مؤثر برای شرکت های مراقبت های بهداشتی ضروری است تا بتوانند به طور مؤثر آن را مدیریت کنند.

ایجاد یک پایگاه داده

مدیریت قراردادهای مبتنی بر ارزش به طور مؤثر به یک چالش حیاتی بستگی دارد: دستیابی به اجماع در مورد خط پایه داده قابل قبول هم برای پرداخت کنندگان و هم برای ارائه دهندگان. این وظیفه در محیط مراقبت‌های بهداشتی کنونی دلهره‌آور است، جایی که یک خط پایه مورد توافق جهانی نادر است و روابط بین پرداخت‌کنندگان و ارائه‌دهندگان اغلب با مسائل مربوط به اعتماد مخدوش می‌شود. ارائه دهندگان معمولاً به داده های بالینی دقیق در پرونده الکترونیک سلامت (EHR) وابسته هستند، در حالی که پرداخت کنندگان از طریق داده های ادعاهای جمع آوری شده از ارائه دهندگان مختلف برای یک بیمار، دید وسیع تری دارند. مقدار قابل توجهی از داده ها هنوز در نمودارهای پزشکی کدگذاری شده دستی و یادداشت های پزشک بدون ساختار قفل شده است که یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل موثر را پیچیده می کند.

در این زمینه، ورود داده‌های بالینی به اکوسیستم پرداخت‌کننده برای مدیریت مؤثر قرارداد ضروری است. ایجاد مدل‌های داده‌ای که داده‌های اداری پرداخت‌کنندگان را با داده‌های بالینی ارائه‌دهندگان ترکیب می‌کند، بسیار مهم است. پیمایش در پیچیدگی های اسناد بیمار، ساختارهای داده متفاوت، و ایجاد منطق غلبه بر چالش های کلیدی در این فرآیند هستند. علاوه بر این، مدیریت داده های بدون ساختار، حوزه ای که در آن هوش مصنوعی مولد گام های قابل توجهی برداشته است، به طور فزاینده ای حیاتی است. این پیشرفت‌های هوش مصنوعی پتانسیل زیادی در تبدیل داده‌های بدون ساختار به بینش‌های ارزشمند نشان می‌دهند، بنابراین نقشی اساسی در اصلاح مدیریت مراقبت مبتنی بر ارزش ایفا می‌کنند.

موارد استفاده جدید، مشابه و یکسان – در یک محیط فعال داده اجرا شده است.

شرکت های مراقبت های بهداشتی باید به طور قابل توجهی در تعریف موارد استفاده جدید و مشابه سرمایه گذاری کنند تا بتوانند با موفقیت قراردادهای مبتنی بر ارزش عصر جدید را مدیریت کنند. در زیر به چند نمونه اشاره می شود که اهمیت جدی پیدا می کند.

  • مدیریت عملکرد ارائه‌دهنده سازمانی: گردآوری نمای 360 درجه از ارائه‌دهندگان در زمینه کیفیت، هزینه، مشارکت مصرف‌کننده و تعامل مؤثر با ارائه‌دهنده به طور مناسب.
  • مدیریت شکاف‌های مراقبت از اعضا: شکاف‌های مراقبتی ناشی از تعهدات نظارتی، تعهدات قراردادی، ارائه مراقبت واقعی، و مدیریت مراقبت/فرایندهای ریسک تقریباً در زمان واقعی.
  • گروه‌های پرخطر: ایجاد الگوریتم‌های پایه تا پیچیده برای شناسایی و پیش‌بینی گروه‌های پرخطر و معرفی هدایت شایسته به ارائه‌دهندگان/شریک‌های مناسب.

توسط اسکات روپ سیتیوس تک، مدیریت قرارداد، شیام مانوج کاروناکاران، قراردادهای هوشمند در مراقبت های بهداشتی، مراقبت های مبتنی بر ارزش



Source link