قابلیت همکاری و مجوز قبلی در FHIR هستند


قابلیت همکاری و مجوز قبلی در FHIR هستند

جو گانیون

پاسخ‌های جو گانیون، مدیرعامل 1upHealth.

قانون نهایی CMS Converability and Prior Authorization که اخیرا منتشر شده است، اقدامی اساسی برای تغییر شکل صنعت است. این مقررات با ایجاد زمینه برای دسترسی گسترده به اطلاعات بهداشتی و ساده‌سازی فرآیندهای مجوز قبلی با الزام استفاده از APIهای FHIR، گامی حیاتی در جهت استفاده از داده‌های جامع و به موقع برای حمایت از طرح‌های مراقبت مبتنی بر ارزش، کاهش هزینه‌ها و بهبود نتایج برداشته است.

همانطور که ذینفعان در حال تغییر چشم انداز قابلیت همکاری هستند، اولین قدم استفاده از API های FHIR برای اطمینان از انطباق و انطباق با جزر و مد در حال تغییر است. از آنجا، سازمان‌ها می‌توانند به فراتر از انطباق نگاه کنند تا ببینند چگونه APIهای FHIR می‌توانند درها را به روی نوآوری سطح بعدی باز کنند و آینده‌ای را آغاز کنند که در آن کارایی، همکاری و مراقبت بیمار محور در کانون توجه قرار می‌گیرد.

  1. سه راهی که قابلیت همکاری CMS جدید و قوانین احراز هویت قبلی بر سازمان های مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد چیست؟

به طور کلی، قوانین جدید به عنوان پایه ای حیاتی برای گسترش دسترسی به اطلاعات سلامت و بهبود فرآیند تأیید قبلی در مراقبت های بهداشتی عمل می کند.

برای همه ذینفعان، APIهای جمعی FHIR توانایی استفاده از ادعاهای جامع، به موقع و داده‌های بالینی را برای حمایت از برنامه‌های مراقبت مبتنی بر ارزش با اجرای یک رویکرد داده مشترک برای استفاده از داده‌های تاریخی بیمار برای به حداکثر رساندن نتایج با کیفیت برای بیماران فراهم می‌کنند. این ابتکارات برای کاهش هزینه های ارائه مراقبت های بهداشتی و در عین حال به حداکثر رساندن کیفیت بیمار در زمان واقعی حیاتی است. علاوه بر این، همانطور که توسط CMS در تفسیر قوانین خود تأیید شده است، در حالی که بسیاری از بیماران در طول یک سال می توانند تعداد قابل توجهی ارائه دهندگان داشته باشند، این احتمال وجود دارد که آنها فقط یک یا دو پرداخت کننده داشته باشند، بنابراین پرداخت کننده را به قطب اصلی تبدیل می کند. در یک مدل به اشتراک گذاری داده به سبک هاب و اسپیک.

برای پرداخت‌کنندگان، اگر APIهای FHIR طبق توصیه‌های CMS پیاده‌سازی و مورد استفاده قرار گیرند، APIهای مربوطه نه تنها توانایی بهبود مادی توانایی اشتراک‌گذاری داده‌های مربوطه را به موقع‌تر خواهند داشت، بلکه هزینه و بار اداری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. از چنین به اشتراک گذاری داده ها. امروزه، بسیاری از پرداخت‌کنندگان دارای بخش‌های کاملی هستند که بر بسته‌بندی و ارسال داده‌ها به شرکای ارائه‌دهنده مربوطه متمرکز هستند. با خودکار کردن فرآیند اشتراک‌گذاری داده‌ها با APIهای FHIR، نه فقط برای انطباق با CMS، بلکه برای سایر موارد استفاده از قابلیت همکاری، پرداخت‌کنندگان می‌توانند «دو پرنده را با یک سنگ بکشند» و الزامات نظارتی را برآورده کنند و در عین حال کارایی داخلی ایجاد کنند و دسترسی به داده‌ها را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. در بالا ذکر شده است.

برای ارائه‌دهندگان، استفاده از داده‌های قابل همکاری برای مجوز قبلی می‌تواند به تصمیم‌گیری سریع‌تر برای مراقبت از بیمار، بهبود همسویی بیمار، ارائه‌دهنده و پرداخت‌کننده و در نهایت بهبود نتایج کمک کند.

  1. ذینفعان از چه راه هایی می توانند در مورد استفاده از FHIR برای فراتر رفتن از انطباق با مقررات فکر کنند؟ به عنوان مثال، FHIR چگونه بر تبادل و تجزیه و تحلیل داده ها، بازپرداخت و غیره تأثیر می گذارد؟

همانطور که ما FHIR را به‌عنوان پایه‌ای برای مدیریت داده‌ها و قابلیت همکاری اجرا می‌کنیم، این فرصت را داریم که از مقررات فراتر برویم و به دنیایی از قابلیت‌های قابل محاسبه که زنجیره‌ای از ادعاها و داده‌های بالینی را به کار می‌گیرد، حرکت کنیم. که می تواند شبیه به این باشد:

  • همه ذینفعان به مجموعه داده‌های جامع، از جمله منشأ و وضوح هویت، دسترسی خواهند داشت که کیفیت داده‌ها را افزایش می‌دهد و به تجزیه و تحلیل‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا بینش‌های سطح بالاتر را برای حمایت از مراقبت کارآمد و پیشگیرانه از بیمار به دست آورند.
  • همه ذینفعان از FHIR برای ایجاد زیرساخت‌های داده مدرن استفاده می‌کنند که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در اقتصاد سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی رشد کنند، تصمیم‌گیری مطمئن، ارزش تجاری واقعی و نتایج بهتر برای بیماران را هدایت کنند.
  • ارائه دهندگان به اشتراک گذاری یکپارچه داده ها را برای بهبود هماهنگی مراقبت تجربه خواهند کرد.
  • پرداخت‌کنندگان می‌توانند تصحیح خطای قوی‌تری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که معیارهای کیفیت دیجیتال دقیق هستند و کمتر در معرض خطای انسانی قرار می‌گیرند. این یک گواهی ذاتی و اعتبار اقدامات را ایجاد می کند، بنابراین تمرکز می تواند بر دقت اجرا به جای صحت کدگذاری باشد.
  • بیماران از تجربه بهبود یافته مراقبت از بیمار بهره مند خواهند شد و بیماران دیگر مجبور نیستند هماهنگ کننده داده ها برای سلامتی خود باشند.
  1. آیا می توانید در مورد ابتکارات استراتژیک خاصی که سازمان ها ممکن است پس از پذیرش API های FHIR انجام دهند، توضیح دهید؟

در هسته خود، APIهای FHIR برای بهبود دسترسی بیمار، ارائه‌دهنده و پرداخت‌کننده به داده‌های قابل همکاری بیمار و کاهش بار فرآیندهای مجوز قبلی در نظر گرفته شده‌اند. دو API تأثیر مستقیمی بر تسهیل هماهنگی مراقبت و حمایت از حرکت به سمت مدل‌های پرداخت مبتنی بر ارزش دارند. یکی از آنها Provider Access API است که به اشتراک گذاری داده های بیمار را با ارائه دهندگان درون شبکه و ثبت نام شده ای که بیمار با آنها رابطه درمانی دارد، امکان پذیر می کند. دومین API Payer-to-Payer است که از تداوم مراقبت پشتیبانی می‌کند و پرداخت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا ادعاهای موجود را اجرا و نگهداری کنند و با داده‌های پرداخت‌کنندگان سابق و/یا همزمان بیمار مواجه شوند.

با وجود API های FHIR، می توان تمرکز جدیدی بر احراز هویت و مجوز با کنترل های دقیق دسترسی به داده ها داشت. با الزامات اضافی اشتراک‌گذاری داده و نیاز به سازگاری با HIPAA، یک معماری «اولین FHIR» با کنترل دسترسی به داده‌ها، امکان ممیزی سریع‌تر و دقیق‌تر از سیستم را فراهم می‌کند. این به سیستم ها اجازه می دهد تا معیارهای استفاده را جمع آوری کنند و امنیت بیشتری را برای داده های مراقبت های بهداشتی ما به ارمغان می آورد.

  1. چگونه افزایش استفاده از نوآوری رانندگی FHIR را در سال 2024 و پس از آن پیش بینی می کنید؟ چه مزایا یا چالش های بالقوه ای ممکن است در این فرآیند ایجاد شود؟

FHIR به دست آوردن و بررسی کیفیت داده ها از منابع بالادستی را آسان می کند و امکان مشاهده کامل طولی بیمار را فراهم می کند. FHIR با فرآیندهای قابل ممیزی و کنترل دسترسی مبتنی بر خط مشی برای اطمینان از امنیت و دید، بر داده هایی که به صورت داخلی و خارجی مورد نیاز است، کنترل می کند. FHIR همچنین داده ها را برای برنامه های کاربردی پایین دستی و توابع تحلیلی به راحتی قابل دسترسی و کشف می کند تا بتوان با اطمینان از آنها برای پرسیدن سؤالات و تصمیم گیری به موقع استفاده کرد. مزیت نهایی این است که FHIR به صنعت کمک می کند تا جریان های ارزش جدیدی را که به اشتراک گذاری داده های مراقبت های بهداشتی می تواند در تحقیقات، ارائه مراقبت، تمرکز بر مصرف کننده و سلامت عمومی ارائه دهد، درک کند. طبق تعریف، قابلیت همکاری مستلزم آن است که داده ها نه تنها بین دو یا چند سیستم رد و بدل شوند، بلکه مستلزم آن است که داده ها پس از مبادله قابل استفاده باشند. در حالی که فناوری گام‌های بزرگی را به سوی اولین نقطه عطف برداشته است، FHIR می‌تواند در بقیه راه به ما کمک کند، داده‌ها را استاندارد کند تا قابل استفاده باشد و ما را به وعده واقعی قابلیت همکاری نزدیک‌تر کند.

  1. سازمان های مراقبت های بهداشتی چه اقداماتی را برای اطمینان از اجرای موثر استراتژی داده های FHIR انجام می دهند؟

یک مثال تغییر تنها برای اندازه گیری کیفیت مراقبت به صورت الکترونیکی، با استفاده از داده های استاندارد شده و قابل همکاری است. این کار با استفاده از فناوری FHIR API که از قبل برای قابلیت همکاری لازم است، بار انتقال داده های EHR را کاهش می دهد.

  1. در یک مدل آینده مبتنی بر FHIR، مراقبت های بهداشتی را چگونه می بینید؟ چه تحولاتی را در زمینه مراقبت از بیمار، همکاری، کارایی و غیره پیش بینی می کنید؟

آینده مراقبت های بهداشتی جهانی خواهد بود که در آن مراقبت های قابل محاسبه کارایی و شفافیت را از طریق استفاده از API های مدرن، محاسبات مدرن (برای مجوز قبلی) و ذخیره سازی داده های مدرن افزایش می دهد. مسئولیت‌پذیری مجوزهای قبلی به قلب این می‌رسد که بتوانیم مزیت Medicare را با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر ارائه دهیم و در عین حال بار بیمار، ارائه‌دهنده و پرداخت‌کننده را کاهش دهیم. در نهایت، در دنیای مبتنی بر FHIR، شاهد کاهش بار و فرسودگی شغلی ارائه‌دهندگان خواهیم بود و ارائه‌دهندگان را قادر می‌سازیم تا زمان با کیفیت بیشتری را با بیماران بگذرانند و تجربه مراقبت بهتری را با هزینه کمتر به ارمغان بیاورند.

توسط اسکات روپ 1upHealth، FHIR، قابلیت همکاری، جو گانیون



Source link