نسخه های جدید: SDOH Toolkit و جلسات انجمن آموزشی برای جامعه فناوری اطلاعات سلامت


جعبه ابزار جدید تبادل اطلاعات اجتماعی تعیین کننده سلامت (SDOH) یک منبع عملی و روی زمین است که برای کمک به جامعه فناوری اطلاعات سلامت در اجرای طرح هایی طراحی شده است که اهمیت استفاده از اطلاعات SDOH را تشخیص می دهد.

پرداختن به SDOH با توجه به تنوع و ماهیت چندبخشی خدمات (به عنوان مثال، غذا، مسکن، ناامنی حمل و نقل، مراقبت های بالینی) پیچیده است. این می‌تواند به دلیل جمع‌آوری غیریکنواخت داده‌ها، طراحی‌های متنوع سیستم، و تفاوت در ظرفیت‌های فناوری اطلاعات (IT) (از جمله برای تبادل) چالش‌هایی را برای هماهنگی خدمات ایجاد کند.

ONC پتانسیل فن‌آوری‌های مبتنی بر داده، از جمله فناوری اطلاعات سلامت تایید شده را برای تأثیرگذاری بر برابری سلامت تشخیص می‌دهد و ما متعهد به پیشبرد استفاده از داده‌های استاندارد شده و متقابل برای نشان دادن نیازهای اجتماعی و شرایطی هستیم که مردم در آن زندگی می‌کنند، یاد می‌گیرند، کار می‌کنند، و بازی.

در سال 2021، ONC پانلی از کارشناسان را در اکوسیستم سلامت و خدمات انسانی برای شناسایی ملاحظات کلیدی برای قابلیت همکاری و اجرای تبادل اطلاعات SDOH در جوامع سازماندهی کرد. این تلاش هم به کیت ابزار تبادل اطلاعات SDOH (کیت ابزار یا جعبه ابزار SDOH) و هم از جلسات انجمن آموزشی تبادل اطلاعات SDOH گذشته و آتی اطلاع رسانی کرد.

حمایت از جمع آوری و استفاده از اطلاعات SDOH در جوامع

ONC جعبه ابزار SDOH را به عنوان راهنمای عملی برای دعوت‌کنندگان، تسهیل‌کنندگان، اجراکنندگان و سایرین در جامعه فناوری اطلاعات سلامت طراحی کرد تا در صورت لزوم، اطلاعات SDOH را در ارزیابی مشترک، طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت سیستم‌های فناوری اطلاعات سلامت در نظر بگیرند. جعبه ابزار می تواند به عنوان منبعی برای ابتکاراتی عمل کند که از جمع آوری و استفاده از اطلاعات SDOH در جوامع سراسر ایالات متحده پشتیبانی می کند و شامل ملاحظات مربوط به مشارکت جامعه، استانداردهای فناوری اطلاعات سلامت، زیرساخت ها، قابلیت همکاری و حکومت است.

جعبه ابزار حول 10 عنصر بنیادی تبادل اطلاعات SDOH ساختار یافته است و شامل مطالعات موردی و سؤالاتی برای بررسی است که می تواند به مجریان در هنگام ایجاد یا به روز رسانی طرح های داده مربوط به SDOH کمک کند. عناصر بنیادی به یکدیگر اطلاع می دهند و حکومت در هر یک از آنها تلاقی می کند. ما این منبع را به عنوان نقطه شروع مفیدی برای استفاده در بخش‌ها، زمینه‌ها و جوامع طراحی کرده‌ایم تا از تلاش‌ها برای اطلاع‌رسانی به عدالت سلامت و مراقبت آگاهانه‌تر حمایت کنیم.

چندین بخش با هم می آیند تا درباره تبادل اطلاعات SDOH بیاموزند

بسیاری از جوامع در سراسر ایالات متحده در حال حاضر از فناوری و تبادل اطلاعات برای ارتقای خدمات بهداشتی و مراقبت برای ارتقای برابری سلامت استفاده می کنند. در مارس 2022، ONC انجمن آموزشی تبادل اطلاعات SDOH را راه اندازی کرد تا عناصر اساسی SDOH را بیشتر بررسی کند، درس های آموخته شده را به اشتراک بگذارد، چالش ها و رویکردهای امیدوارکننده را در این زمینه برجسته کند و در یادگیری همتا به همتا مشارکت کند. تا به امروز بیش از 1500 نفر گرد هم آمده اند که نشان دهنده طیف گسترده ای از بخش ها، از جمله سازمان های مبتنی بر جامعه، توسعه دهندگان، دولت، مبادلات اطلاعات سلامت، مبتکران، بیماران، حامیان بیمار، پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان و دیگران هستند.

چندین بینش مهم از تالار یادگیری تاکنون پدیدار شده است:

  • قابلیت همکاری جامعه بر اساس استانداردها است: استانداردها، از جمله Health Level Seven® (HL7) Fast Healthcare Interoperability Resources® (FHIR)، از تبادل اطلاعات SDOH پشتیبانی می کند و قابلیت همکاری را در جوامع برای ارائه خدمات و هماهنگی تسهیل می کند. فضا برای پیشبرد توسعه استانداردها وجود دارد و پذیرش استانداردها می تواند از هماهنگی خدمات الکترونیکی بیشتر در جوامع حمایت کند.
  • ارزش ویژه به عنوان یک ویژگی اصلی طراحی: اخلاق و انصاف عناصر اساسی مهمی هستند که در برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی طرح های تبادل اطلاعات SDOH باید در نظر گرفته شوند. حریم خصوصی و رضایت برای تقویت و حفظ اعتماد در بین همه نهادهای درگیر، به ویژه آنهایی که خدمات دریافت می کنند، مرکزی هستند.
  • عناصر بنیادی: اجرای تبادل اطلاعات SDOH در جوامع چیزی بیش از فناوری اساسی است – 10 عنصر اساسی در این چارچوب وجود دارد که به تسهیل قابلیت همکاری و تبادل اطلاعات SDOH در جوامع کمک می کند.
  • حکومت: حاکمیت در تمام عناصر اساسی چارچوب تبادل اطلاعات SDOH تلاقی می کند. شرکت کنندگان به طور مکرر به اهمیت نمایندگی از سوی نهادهای مختلف در جامعه در فرآیندهای حکمرانی، به ویژه افراد دریافت کننده خدمات، سازمان های مبتنی بر جامعه، و ارائه دهندگان خدمات اجتماعی اشاره کردند.
  • زمان و سرمایه گذاری در منابع انسانی: تلاش‌های تبادل اطلاعات SDOH نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری برای ایجاد ظرفیت و اعتماد است تا اطمینان حاصل شود که مأموریت، هدف و فرآیندهای تصمیم‌گیری ابتکار با نیازهای جامعه همسو هستند.

ما از همه کسانی که در توسعه Toolkit و جلسات تالار یادگیری و به اشتراک گذاشتن تجربیات و بینش خود با ONC کمک کردند، تشکر می کنیم.

موفق به شرکت در یکی از انجمن های آموزشی نشدید؟ می توانید اسلایدها و موارد ضبط شده را بررسی کنید.

بعد چه می شود؟

به زودی ما میزبان یک وبینار در مورد جعبه ابزار SDOH خواهیم بود. ONC e-blast را دنبال کنید تا اولین کسی باشید که متوجه می شود چه زمانی برنامه ریزی شده است!

همچنین، مجموعه تالار گفتمان آموزشی تبادل اطلاعات SDOH 2023 ما موضوعات درون جعبه ابزار را بیشتر برجسته و مورد بحث قرار خواهد داد. برای سری 2023 ثبت نام کنید.

مایلیم از اعضای سابق تیم ONC ویتنی وبر و الیزابت پالنا هال به خاطر مشارکت قابل توجه آنها در تلاش های تبادل اطلاعات SDOH ONC قدردانی کنیم.