شواهدی در مورد استفاده روزافزون از فناوری اطلاعات سلامت برای رسیدگی به اپیدمی مواد افیونی


در بحبوحه بحران رو به رشد مصرف بیش از حد مواد مخدر که توسط همه‌گیری COVID-19 تشدید شده است، استفاده پزشکان از برنامه‌های نظارت بر داروهای تجویزی (PDMPs) و فناوری تجویز الکترونیکی مواد کنترل‌شده (EPCS) برای بهبود شیوه‌های تجویز مواد افیونی، اطلاع‌رسانی درباره تصمیم‌های درمانی، حیاتی است. و حمایت از مراقبت ایمن و موثر از بیمار. تلاش‌های اخیر، مانند الزام استفاده از فناوری EPCS و ادغام PDMPs در سیستم‌های پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، با هدف بهبود شیوه‌های تجویز با افزایش کاربرد اطلاعات موجود در PDMP و کاهش انحراف نسخه و خرید پزشک است.

ردیابی پیشرفت به سمت استفاده جهانی و با ارزش از PDMP و EPCS

ONC در چندین پروژه تحقیقاتی برای پیگیری پیشرفت و ارزیابی مزایای استفاده از PDMP و EPCS مشارکت دارد. اخیراً، دو مورد از این مطالعات از داده‌های در دسترس عموم از بررسی سوابق الکترونیک سلامت ملی (NEHRS) – یک نظرسنجی نماینده ملی از پزشکان مطب ایالات متحده – برای توصیف استفاده پزشکان از EPCS و PDMPs و مزایای مرتبط با استفاده از آنها استفاده کردند. خلاصه داده‌های ONC که در ژوئن 2022 منتشر شد، رشد قابل‌توجهی در استفاده از EPCS در بین پزشکان تجویزکننده مواد کنترل‌شده بین سال‌های 2017 و 2019 نشان داد، جایی که پذیرش احتمالاً در پاسخ به قوانین EPCS اجباری ایالت و پیش‌بینی دستور بخش D مدیکر فدرال افزایش یافته است. در سال 2018 اعلام شد و در سال 2021 اجرایی خواهد شد.

خلاصه‌ای از داده‌های ONC تازه منتشر شده نشان می‌دهد که تقریباً سه چهارم (71٪) پزشکان از EPCS در سال 2021 استفاده کرده‌اند و 62 درصد گزارش داده‌اند که از EPCS «اغلب» استفاده می‌کنند – افزایش قابل‌توجهی از کمی بیش از یک سوم تجویزکنندگانی که از EPCS استفاده می‌کنند. اغلب» در سال 2019 (37 درصد). خلاصه اطلاعات جدید دوره پس از اجبار را پوشش می دهد و پیشرفت مداوم در استفاده از EPCS را در بین پزشکان تجویز می کند.

علاوه بر رشد قابل توجه استفاده از EPCS پس از دستور فدرال، خلاصه داده ها استفاده گسترده از PDMP ها را در بین پزشکان مطب در سال 2021 نشان می دهد، به طوری که بیش از سه چهارم (78٪) پزشکان تجویز می کنند که PDMP ایالت خود را بررسی کرده اند. قبل از تجویز مواد کنترل شده برای بیمار برای اولین بار. در حالی که استفاده از PDMP بین سال‌های 2019 و 2021 نسبتاً ثابت باقی مانده است، یک سوم تجویزکنندگان اکنون از طریق EHR خود به PDMP دسترسی دارند (در مقایسه با یک پنجم در سال 2019).

شناسایی مزایای PDMP و EPCS

شناسایی و اندازه گیری مزایای PDMP ها گام مهمی در جهت افزایش کاربرد آنها است. یک مطالعه اخیر ONC، با استفاده از داده‌های NEHRS 2019، با نشان دادن فراوانی بیشتر و سهولت استفاده در میان پزشکان دارای PDMP ادغام شده با EHR، به ادبیات رو به رشدی افزود که مزایای PDMPs را نشان می‌دهد. ادغام PDMP-EHR برای پزشکان مفید است زیرا دسترسی به داده های PDMP را در نقطه مراقبت افزایش می دهد و این اطلاعات را برای تصمیم گیری بالینی قابل اجراتر می کند. پزشکانی که به طور مکرر PDMP ایالت خود را بررسی می‌کردند و گزارش می‌دادند استفاده از آن آسان است، احتمالاً مزایای درک شده‌ای مانند کاهش تجویز مواد کنترل‌شده، تأیید مناسب بودن درمان و بهبود هماهنگی مراقبت را گزارش می‌کنند. در سال 2021، اکثر پزشکانی که PDMP ایالت خود را بررسی کردند، حداقل یک مزیت مرتبط با استفاده را تجربه کردند.

از آنجایی که EPCS تنها چند سال پیش شروع به پذیرش در مقیاس کرد، شواهد در مورد مزایای استفاده از EPCS تاکنون کمیاب بوده است، با برخی شواهد مختلف. در اوایل سال جاری، یک مطالعه ONC که تأثیر سیاستی را که استفاده از EPCS را در ایالت نیویورک اجباری می کرد، بررسی کرد، نشان داد که تجویز اپیوئیدها تقریباً شش درصد پس از پذیرش EPCS کاهش یافت. ما امیدواریم که تجزیه و تحلیل های اضافی متمرکز بر دستور بخش D تأثیر EPCS بر تجویز مواد افیونی را بیشتر تأیید کند.

با نگاه به آینده

در حالی که پیشرفت در استفاده پزشکان از EPCS و PDMP امیدوارکننده است، تحلیل‌های اخیر ما بر زمینه‌های مهمی برای بهبود تاکید می‌کند. اول، علیرغم نرخ بالای استفاده از EPCS و PDMP در سطح ملی، نرخ استفاده بر اساس تخصص، اندازه تمرین، مالکیت و سهم بازار توسعه‌دهندگان EHR متفاوت است، که نشان می‌دهد ممکن است برای افزایش دسترسی و استفاده در تنظیمات با منابع پایین‌تر، پشتیبانی هدفمند مورد نیاز باشد. دوم، علیرغم دسترسی گسترده پزشکان به داده‌های PDMP ایالت خود، تبادل الکترونیکی داده‌های PDMP در خطوط ایالتی محدود است و توانایی پزشکان را برای گرفتن تاریخچه نسخه‌های کامل بیمارانی که در مکان‌های جغرافیایی مختلف تحت مراقبت قرار گرفته‌اند، محدود می‌کند. در نهایت، در حالی که سهم پزشکانی که گزارش داده‌اند از طریق EHR به PDMP دسترسی پیدا کرده‌اند، بین سال‌های 2019 تا 2021 به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، بیش از دو سوم پزشکان هنوز از طریق یک سیستم بیرونی به PDMP دسترسی دارند، که ممکن است استفاده از داده‌های PDMP را محدود کند که مناسب نیستند. در جریان کار بالینی ادغام شده است.

این یافته اهمیت ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به یکپارچگی PDMP-EHR، از جمله توسعه منابع فنی برای هدایت سازمان‌ها در مراحل مختلف یکپارچه‌سازی را برجسته می‌کند. علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل شود که یکپارچگی با جاسازی داده‌ها در گردش‌های کاری پزشکان و تقویت ابزارهای پشتیبانی تصمیم عملی برای مبارزه با بحران مواد افیونی، ارزش ایجاد می‌کند.