واکنش مثبت به اقدام مثبت بر برنامه پیشگام سلامت مادر برای زنان سیاه پوست ضربه زد


برای برایانا جونز، یک مادر سیاهپوست جوان در سانفرانسیسکو، یک برنامه شهری به نام پروژه تولد فراوان یک موهبت الهی بوده است.

این پروژه که برای مقابله با «نژادپرستی مامایی» طراحی شده است که به گفته محققان باعث می‌شود تعداد نامتناسبی از مادران آمریکایی آفریقایی‌تبار به دلیل زایمان جان خود را از دست بدهند، به 150 شهروند سیاه‌پوست و ساکن جزایر اقیانوس آرام سانفرانسیسکایی 1000 دلار کمک هزینه ماهانه اعطا کرده است.

این پول به جونز 20 ساله کمک کرد تا هزینه بنزین را برای رانندگی به کلینیک های دوران بارداری بپردازد، میوه و سبزیجات تازه برای پسر نوپایش و خودش بخرد و در حالی که سال گذشته برای تولد دومین فرزندش آماده می شد، سالم بماند.

اما آینده پروژه تولد فراوان با شکایتی مبهم می شود که ادعا می کند این برنامه، اولین برنامه در نوع خود در کشور، با دادن کمک هزینه فقط به افراد از یک نژاد خاص، به طور غیرقانونی تبعیض قائل می شود. این شکایت همچنین برنامه‌های با درآمد تضمینی سانفرانسیسکو را هدف قرار می‌دهد که به هنرمندان، افراد تراجنسیتی و جوانان سیاه پوست خدمت می‌کنند.

این دعوا بخشی از تلاش ملی رو به رشد گروه‌های محافظه‌کار برای حذف ترجیحات نژادی در طیف گسترده‌ای از موسسات پس از حکم دادگاه عالی ایالات متحده است که پذیرش نژادپرستانه در کالج‌ها و دانشگاه‌ها را مغایر قانون اساسی تشخیص داد.

در مراقبت های بهداشتی، اقدامات قانونی تلاش ها برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان دانشکده های پزشکی اقلیت و سایر ابتکارات برای ایجاد نیروی کار پزشک که بیشتر شبیه کشور است را تهدید می کند.

این شکایت ها همچنین سایر اقدامات طراحی شده برای کاهش نابرابری های نژادی مستند را به خطر می اندازد. زنان سیاه‌پوست سه تا چهار برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در ایالات متحده در معرض مرگ در هنگام زایمان یا عوارض مرتبط با آن هستند و نوزادان سیاه‌پوست دو برابر بیشتر از نوزادان سفیدپوست احتمال دارد که زودتر از موعد به دنیا بیایند و قبل از اولین تولد خود بمیرند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اقلیت‌های نژادی و قومی نیز بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در اثر دیابت، فشار خون بالا، آسم و بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

تعداد معدودی از گروه‌های غیرانتفاعی فعال و شرکت‌های حقوقی این اتهام را رهبری می‌کنند. آسیب نزن، یک سازمان غیرانتفاعی که در سال 2022 تأسیس شد، از کمیسیون های بهداشت، شرکت های داروسازی و مجلات بهداشت عمومی شکایت کرده است تا آنها را از انتخاب متقاضیان بر اساس نژاد بازدارد. Do No Harm بیش از 6000 عضو را در سراسر جهان ادعا می کند و با سازمان های حقوقی غیرانتفاعی شریک است، به ویژه بنیاد حقوقی اقیانوس آرام، که با دفاع از ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان در کالیفرنیا توجه ملی را به خود جلب کرد.

غیرانتفاعی دیگر، بنیاد کالیفرنیایی ها برای حقوق برابر، همراه با یک شرکت حقوقی مستقر در دالاس به نام پروژه حقوق مدنی آمریکایی، شکایتی را علیه شهر سانفرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا در مورد پروژه تولد فراوان تنظیم کردند و مدعی شدند که این برنامه نقض قوانین است. بند حمایت برابر اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی با اعطای پول به طور انحصاری به زنان سیاه پوست و ساکن جزایر اقیانوس آرام. اصلاحیه چهاردهم پس از جنگ داخلی به تصویب رسید تا حقوقی را به سیاهپوستان سابقاً برده شده بدهد.

این دادخواست، پول عمومی را که برای این پروژه و سه برنامه دیگر با درآمد تضمین شده استفاده می‌شود، «هدایایی تبعیض‌آمیز» می‌خواند که «غیرقانونی، اتلاف‌کننده و مضر» هستند.

دن مورنوف، مدیر اجرایی پروژه حقوق مدنی آمریکا، در یک مصاحبه تلفنی گفت: «شهر و شهرستان سانفرانسیسکو پروژه تولد فراوان را با هدف صریح انتخاب ذینفعان بر اساس نژاد طراحی کردند. «این خلاف قانون اساسی است. آنها از نظر قانونی نمی توانند این کار را انجام دهند و ما خوشبین هستیم که دادگاه به آنها اجازه ادامه این کار را نخواهد داد.»

سانفرانسیسکو و مقامات ایالتی از بحث در مورد این پرونده به دلیل دعوای معلق خودداری کردند، اما شهر در پاسخ اولیه خود به شکایت از این برنامه دفاع کرد. در پاسخ می‌گوید: پروژه تولد فراوان در ژوئن 2021 آغاز شد و قصد دارد در پاییز امسال دور دوم کمک‌های بلاعوض را به مادران باردار بدهد.

این پروژه در تلاش است تا با کاهش استرس اقتصادی در سانفرانسیسکانی های باردار سیاه پوست و ساکن جزایر اقیانوس آرام، نتایج سلامت مادر و نوزاد را بهبود بخشد. افراد این گروه ها با برخی از بدترین پیامدها در ایالات متحده مواجه هستند، جایی که زنان بیشتری در نتیجه بارداری و زایمان جان خود را از دست می دهند تا سایر کشورهای پردرآمد. ایالت کالیفرنیا سال گذشته 5 میلیون دلار برای گسترش این برنامه به منظور شامل کردن مادران سیاه پوست در چهار شهرستان دیگر اهدا کرد.

اما Khiara Bridges، استاد حقوق برکلی و مردم‌شناس که با ذینفعان پروژه تولد فراوان صحبت کرده است، اما مستقیماً درگیر آن نیست، گفت که حکم دادگاه عالی در مورد اقدام مثبت کالج می‌تواند در واقع از این استدلال حمایت کند که این برنامه قانونی است.

دادگاه تا حدودی به این دلیل که اکثریت گفتند هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی نتوانستند نتایج قابل اندازه گیری برای توجیه آگاهی نژادی در پذیرش کالج نشان دهند، اقدام مثبت را رد کرد. در حالی که آماری در مورد مزایای بالقوه پروژه تولد فراوان در دسترس عموم نیست، بریج و سایر آشنایان با این برنامه از محققان انتظار دارند که نشان دهند با مقایسه نتایج بهداشتی خانواده هایی که این کمک هزینه را دریافت کرده اند با خانواده هایی که این کمک هزینه را دریافت نکرده اند، باعث نجات و بهبود زندگی می شود. بریجز گفت که نتایج می تواند استفاده از مسابقه را برای انتخاب شرکت کنندگان در برنامه توجیه کند.

بریج همچنین تمایز دیگری بین نقش نژاد در پذیرش دانشگاه و نقش نژاد در نابرابری های بهداشتی ایجاد کرد.

او گفت: “اگر وارد هاروارد نشوید، همیشه پرینستون یا کلمبیا یا کورنل وجود دارد.” “مرگ مادری – خطرات کمی بالاتر است.”

زمانی که برایانا جونز پسر دومش، آدونیس را باردار بود، برنامه ای در سانفرانسیسکو به نام پروژه تولد فراوان به او این امکان را داد که هزینه بنزین را برای قرار ملاقات های قبل از تولد بپردازد، مسکن پیدا کند، به پسر نوپایش غذا بدهد و در حالی که آماده استقبال از فرزند دومش بود، سالم بماند. . این برنامه به 150 شهروند سانفرانسیسکانی سیاه پوست و ساکن جزایر اقیانوس آرام باردار کمک هزینه ماهیانه 1000 دلاری ارائه کرده است. (برایانا جونز)

در حالی که برایانا جونز پسر کوچکتر از دو پسرش را باردار بود، از طریق پروژه تولد فراوان در سانفرانسیسکو به عنوان یکی از نزدیک به 150 زنی که در طول بارداری و شش ماه پس از زایمان، ماهانه 1000 دلار کمک هزینه دریافت می کرد، واجد شرایط بود. (برایانا جونز)

در کالیفرنیا، یک ابتکار رأی‌دهندگان، پیشنهاد 209، از سال 1996 انتخاب بر اساس نژاد در آموزش و اشتغال عمومی را ممنوع کرده است. عضو مجمع کالیفرنیا، میا بونتا (D-Oakland) لایحه‌ای در حال بررسی را تالیف کرده است که این پیشنهاد را اصلاح می‌کند تا به شهرداری‌ها اجازه دهد تا در صورت استفاده از اقدامات مبتنی بر تحقیق که می تواند سلامتی و سایر نابرابری ها را کاهش دهد، به گروه های خاصی از افراد آسیب پذیر مزایای اعطا می کند.

بونتا، فارغ التحصیل دانشکده حقوق، به KFF Health News گفت که دعوای حقوقی علیه پروژه تولد فراوان نتیجه «گروه‌های محافظه‌کاری است که می‌خواهند در دنیایی وجود داشته باشند که وجود ندارد، جایی که جوامع رنگین پوست مجبور به تحمل نسل‌ها نبوده‌اند. آسیبی که ناشی از نژادپرستی ساختاری است.»

بونتا بیش از یک بار قربانی نژادپرستی پزشکی شده است.

زمانی که او با آسیب جدی کمر به بیمارستان رفت، توسط یک دکتر مورد بازجویی قرار گرفت که به نظر می‌رسید او تصور می‌کرد که دردی جعلی دارد تا بتواند دارو تهیه کند.

او گفت: «اما به دلیل مداخله شوهرم که اتفاقاً آنجا بود و به حالت حمایت از سلامت رفت، من به عنوان یک زن سیاه پوست لاتین، مراقبت لازم را دریافت نمی‌کردم.» همسر بونتا، راب بونتا، نیز وکیل است و اکنون دادستان کل کالیفرنیا است.

او گفت برایانا جونز هر روز نژادپرستی را تجربه می کند.

او 15 ساله بود که اولین فرزندش را در بیمارستانی در سانفرانسیسکو به دنیا آورد. او با وحشت و دردی دردناک همان کاری را کرد که مادران کارگر همیشه انجام می دادند و فریاد می زدند.

یک پرستار به او دستور داد که “خفه شو”.

تحقیقات نشان می‌دهد که در ایالات متحده، زنان سیاه‌پوست به مراتب بیشتر از زنان سفیدپوست گزارش می‌دهند که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در هنگام زایمان آنها را سرزنش، تهدید یا فریاد زده‌اند. آنها همچنین با اشکال دیگر نژادپرستی مامایی از جمله موانع مراقبت با کیفیت و استرس تجمعی ناشی از تبعیض مادام العمر روبرو هستند.

بزرگ شدن سیاه پوست در سانفرانسیسکو عمدتاً سفیدپوست و آسیایی برای جونز یک مبارزه بوده است. اما، در حالی که سال گذشته دومین نوزادش را به دوش می‌کشید، از مادرش پروژه تولد فراوان را یاد گرفت و در عرض یک ماه، نژاد و آدرس او در Bayview Hunters Point، جایی که برخی از فقیرترین ساکنان شهر زندگی می‌کنند، او را به عنوان یکی از تقریباً یکی از تقریباً معرفی کرد. 150 زن برای دریافت 1000 دلار در ماه در دوران بارداری و شش ماه پس از زایمان.

او گفت: «واقعاً احساس می‌کردم که خدا به من کمک می‌کند.

با این حال، برای مورنوف، این فقط شکل دیگری از تبعیض است، و او می‌گوید که شهر یا باید پروژه تولد فراوان را به روی همه زنان باردار باز کند یا آن را تعطیل کند. او گفت: «کل هدف اصلاحیه چهاردهم این است که از آمریکا بخواهد با همه آمریکایی‌ها مانند آمریکایی‌ها با حقوق برابر رفتار کند.»

جونز در هر دو بارداری فشار خون بالایی داشت که منجر به تورم مچ پا و سرگیجه شد. در مورد اخیرش، کمک هزینه پروژه تولد به او کمک کرد تا از کاناپه‌سرفینگ دست بکشد و به یک آپارتمان نقل مکان کند و پسری سالم به نام آدونیس به دنیا آورد.

جونز گفت: “مشخص است که رنگین پوستان سخت تر از سایر نژادها مبارزه می کنند.” جایی که من زندگی می‌کنم، اینجا چیزی جز مبارزه نیست، مردمی که سعی می‌کنند امرار معاش کنند.»

او گفت: “اینکه آنها سعی کنند این برنامه را از ما بگیرند، اشتباه است.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان



Source link