دلایل بوی شکم شما و نحوه تمیز کردن آن


چرا ناف من بو می دهد؟ آیا این چیزی است که شما درست انجام نمی دهید یا عفونتی است که باید نگران آن باشید؟ خوب، از منظر سلامتی، بله، ناف بدبو می تواند به دلیل ترشح یا نگرانی پزشکی بوی بدی ایجاد کند. با این حال، در موارد دیگر، ممکن است صرفاً به دلیل رعایت بهداشت باشد، به خصوص اگر فردی دارای ناف داخلی باشد.

برای تفکیک آن به شما، بیایید به برخی از دلایلی که می‌تواند منجر به بوی ناف شما شود و البته کارهایی که می‌توانید در مورد آن انجام دهید، نگاهی بیاندازیم.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت و خواهید فهمید که چرا ناف شما بو می دهد و چگونه می توانید ناف خود را خوشبو کنید.

چرا ناف من بو می دهد؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا ناف شما بوی بدی می دهد.

1. شکل بدن

یکی از دلایل اصلی که ناف بوی بد می دهد، فرم بدن است. چگونه؟ خب، ساده است. افرادی که شکم بزرگ‌تری دارند، دقیقاً در ناف خود دچار عفونت می‌شوند، زیرا این ناحیه در برابر رطوبت، کثیفی و باکتری‌ها بازتر است.

2. عفونت ها

درست است. تعدادی از عفونت‌ها وجود دارند که ثابت شده‌اند وقتی صحبت از ناف بدبو به میان می‌آید، مقصر هستند.

علائم عفونت…

یک راه خوب برای تشخیص این است که چه زمانی چرک یا هر ترشح قوی دیگری وجود دارد. همچنین ممکن است این ناحیه دردناک باشد، قرمز به نظر برسد یا به شدت متورم شود.

برخی از این عفونت ها عبارتند از:

  • عفونت های قارچی
  • عفونت های باکتریایی
  • عفونت های بعد از جراحی
  • اوراکوس ثبت شده (عفونت هایی که بین ناف و مثانه ایجاد می شود و توسط لوله ایجاد می شود)

3. خاک و زباله

اکنون، اینجاست که بهداشت وارد می شود. اگر مراقب ناف نباشید، آن را بیشتر تمیز کنید، ممکن است مواد زائد و کثیفی روی پوست جمع شوند و بوی بدی در ناحیه ایجاد شود.

در بدترین موارد، زباله ها می توانند منجر به عفونت شوند و باعث می شوند ناف بوی بدتری منتشر کند.

4. بارداری

اگر قبلاً ناف بد بو را تجربه نکرده‌اید، اما زمانی که باردار شده‌اید این کار را تجربه کرده‌اید، خود را ناامید نکنید زیرا این می‌تواند طبیعی باشد.

به گفته متخصصان، یکی از تغییراتی که احتمالاً بعد از بارداری تجربه خواهید کرد، افزایش تعریق است که برخی از آن‌ها می‌توانند به ناف شما راه پیدا کنند. این باعث ایجاد بو می شود. فقط برای حفظ امنیت، ناف را با نوک آب تمیز کنید و مرتباً الکل بمالید.

5. دیابت

وقتی به برخی از دلایل بوی ناف ناف نگاه می کنیم، نمی توانیم این بیماری مزمن را نادیده بگیریم، و من به شما خواهم گفت که چرا.

به طور معمول، افرادی که از دیابت رنج می برند بیشتر به عفونت ها، از جمله عفونت های مرتبط با ناف، مبتلا می شوند. این باعث ایجاد بوی بد می شود که گاهی اوقات مایع از ناحیه خارج می شود.

6. قرار گرفتن در معرض نور UV

ممکن است به آن فکر نکنید، اما بله، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید نیز می‌تواند عاملی در ایجاد بوی ناف شما باشد.

چرا اینطور است؟ خوب، نور به پوست شما آسیب می رساند و وقتی مستقیماً در معرض ناف قرار می گیرد، می تواند باعث عفونت و در نتیجه بوی بد شود.

7. بیماری های پوستی نادر

به گفته متخصصان پوست، تعدادی از بیماری های پوستی نیز وجود دارد که ثابت شده است که بوی ناف را افزایش می دهد.

برخی از این شرایط نادر هستند و تهدید کننده زندگی نیستند، بنابراین نگران نباشید. دو مورد از شایع ترین بیماری های پوستی که در مورد آنها صحبت می کنیم عبارتند از اگزما و سیستم چربی.

8. التهاب

گاهی اوقات، ممکن است مشکل از ناف نباشد، بلکه از پوست اطراف آن باشد. اگر ناحیه اطراف ناف متورم یا ملتهب شود، می تواند باکتری های بی هوازی را به ناف شما منتقل کند و باعث عفونت شود. بنابراین هر ناحیه ای را قبل از بدتر شدن درمان کنید.

بنابراین، در اینجا به شما می آموزیم که چگونه ناف خود را بویی ندهد

خوب، خیلی ساده است. فقط کارهای زیر را انجام دهید:

  • ناف را با مقداری آب گرم و نمک بشویید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم ناف را به آرامی ماساژ دهید.
  • بعد از دوش گرفتن، ناحیه ناف را با پنبه یا حوله تمیز بشویید. آن را همیشه خشک نگه دارید و از رطوبت بیش از حد خودداری کنید.
  • از کرم یا لوسیون روی ناحیه استفاده نکنید. این می تواند به رشد بیشتر قارچ ها کمک کند.
  • ناف خود را برای مدت طولانی مستقیماً در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • در صورت مشاهده مقداری ترشح، با پزشک خود مشورت کنید تا آن را ارزیابی کند. به احتمال زیاد این یک عفونت است که می تواند به سرعت درمان شود.

نتیجه

و شما آن را دارید! اگر با ناف بدبویی سروکار دارید، بدانید که تنها نیستید. افراد زیادی هستند که این مشکل را دارند و همیشه در مورد اینکه چرا این مشکل رخ می دهد و چه کاری می توانند برای آن انجام دهند سؤال می پرسند.

اینها برخی از دلایل بوی بد ناف و برخی نکات کاربردی برای از بین بردن این بو هستند. به عنوان یک قانون کلی، بهداشت را رعایت کنید و عفونت ها را به موقع درمان کنید. تا چند روز دیگر به گذشته تبدیل خواهد شد.

پیش بروید و این مقاله را برای کمک به کسی که به آن نیاز دارد به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات



Source link