پرسش و پاسخ: تصور کننده سابق والت دیزنی در زمینه ایجاد تجربیات همهجانبه برای مراقبت های بهداشتی



Imagineering بازوی تحقیق و توسعه شرکت والت دیزنی است که مسئولیت ایجاد، طراحی و ساخت پارک های موضوعی دیزنی، توسعه کالا، بازی های دیزنی و سایر جاذبه های جهانی را بر عهده دارد.

جو لانزیسرو، تصور کننده سابق والت دیزنی و معاون فعلی طراحی و تولید Zeitgeist، با MobiHealthNews برای بحث در مورد فرآیند ایجاد ساختن جهان های همهجانبه و اینکه چگونه می توان از آن تکنیک ها برای طراحی تجربیات برای بهبود مراقبت از بیمار استفاده کرد.

موبی سلامت نیوز: تجربه شما به‌عنوان یک تخیل‌گر والت دیزنی چگونه بر نحوه ایجاد یک تجربه همهجانبه برای مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد؟

جو لانزیسرو: من برای چند نفر مختلف، دو شرکت مشورت کرده ام. شاید با Reimagine Well آشنا باشید. یکی دیگر از Imagineer، دوست و همکار قدیمی Imagineering، راجر هولزبرگ، برای مدت طولانی درگیر این موضوع بوده است و از من خواسته است که بیشتر در مورد طراحی فیزیکی، نحوه ایجاد محیط ها و مکان ها، به ویژه برای کودکان کوچکتر، با آنها مشورت کنم.

بخش بزرگی از کارهایی که در دیزنی انجام دادم در زمینه طراحی فضاهای کودکان بود. من Toontown اصلی را طراحی کردم. من فضاهای کودکانه را در کشتی های تفریحی انجام دادم. بنابراین، من درک درستی از انواع محیط ها و انواع فعالیت ها در یک پارک موضوعی دارم.

سپس، البته، کار با راجر، ما باید می فهمیدیم که چگونه ترجمه می شود – بیشتر در مورد، می دانید، چقدر وحشتناک است [the patient] تجربه می تواند برای یک کودک کوچک باشد. ما حتی قبل از اینکه آنها تجربه آنلاین خود را کسب کنند، سفری ایجاد کردیم – کار با پزشکان، کار با والدین، سپس زمانی که آنها وارد تجربه بیمارستان شدند و دیدند که ما چه کاری می توانیم انجام دهیم. بسیاری از آن در مورد حواس پرتی است. بنابراین این یکی از کارهای من در این بخش بود.

MHN: آیا به دنبال طراحی تجربیات همهجانبه برای مراقبت های بهداشتی هستید؟

لانزیسرو: کاملا. جالب بود که در طول همه‌گیری، زمانی که پارک‌های موضوعی تعطیل شدند، اکثر آنها تعطیل شدند و بسیاری از افراد در صنعت ما شروع به روی آوردن به مراقبت‌های بهداشتی و سایر موارد سازمانی کردند.

این به کار بردن چیزهایی است که در دیزنی در مورد شناخت سفر تجربی مردم و نحوه واکنش آنها به انواع مختلف تجربیات آموختم. و از آنجایی که من پایگاه وسیعی از چالش‌های طراحی داشتم، همانطور که گفتم، از کشتی‌های کروز گرفته تا هتل‌ها تا سواری‌های تاریک، با هر یک از آنها، باید فکر می‌کردم و به خصوص در دیزنی، شما همیشه باید به همه کاربران خود فکر می‌کردید. و این از بچه های کوچک گرفته تا افراد مسن و همه چیز در این بین بود.

MHN: در مورد طراحی تجربیات برای مراقبت های بهداشتی باید به چیزهای زیادی فکر کرد. به عنوان مثال مراقبت های روانپزشکی را انجام دهید. شما نمی خواهید ناخواسته یک خاطره آسیب زا ایجاد کنید. چگونه ایجاد تجربیات برای بخش های مختلف مراقبت های بهداشتی را بررسی می کنید؟

لانزیسرو: من همان کاری را که همیشه در هر پروژه انجام می‌دادم انجام می‌دهم – شما باید متخصص شوید و با صحبت با متخصصان متخصص شوید. بنابراین، فوراً با پزشکان روانپزشکی می‌نشینم، می‌فهمم محرک‌ها چیست، و می‌فهمم که آنها به دنبال چه نوع تجربیاتی هستند که می‌خواهیم ایجاد کنیم.

MHN: در بخش مراقبت های بهداشتی صحبت های زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد و اینکه چگونه در نهایت این فناوری ممکن است بتواند تجربیات همه جانبه ای را در پرواز طراحی کند. به عنوان یک طراح، نظر شما در مورد اینکه هوش مصنوعی در ایجاد این تجربیات نقش داشته باشد چیست؟

لانزیسرو: من از آن نمی ترسم. من فکر می کنم این ابزار شگفت انگیز دیگری خواهد بود. من به زمانی فکر می کنم که طراحی به کمک کامپیوتر در طراحی CAD شروع شد. مردم گفتند: “باشه، همین است، این پایان طراحان است.” اما نه، منظورم این است که شما هنوز به همه چیزهایی که من و شما در مورد آنها صحبت می کنیم نیاز دارید. شما ابتدا به مشارکت انسانی مردمی نیاز دارید که صحبت کنند و بفهمند برای چه چیزی حل می‌کنید، و سپس به این فکر می‌کنید که از چه ابزاری استفاده می‌کنید که بهترین کار را برای به دست آوردن نتایج مورد نیاز شما دارد. و یکی از آنها ممکن است هوش مصنوعی باشد. ممکن است صحبت کردن با افراد دیگر باشد. ممکن است به شرکت مشاوره دیگری مراجعه کند. بنابراین، همیشه سعی می‌کنم به آن به صورت کلی فکر کنم.



Source link