وعده مراقبت های بهداشتی متصل: چگونه پیشرفت های هوش مصنوعی تجربیات معناداری بیشتری ایجاد می کند


وعده مراقبت های بهداشتی متصل: چگونه پیشرفت های هوش مصنوعی تجربیات معناداری بیشتری ایجاد می کند

عکس پروفایل آماندا هانسن
آماندا هانسن

توسط آماندا هانسن، رئیس، AdvancedMD

پدرم زمانی که خیلی جوان بود به دیابت مبتلا شد و تمام عمرش را با سیستم‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی مانور داد. او چندین عمل جراحی چشم داشت که برای بیماران دیابتی رایج است. او مشکلات لوزالمعده، جراحی قلب باز و دو پیوند کلیه داشت. خیلی زیاد بود و به عنوان دخترش، یکی از سخت‌ترین بخش‌های آن تماشای مادرم به عنوان مراقب اصلی او، مدیریت قرار ملاقات‌های پزشک، نسخه‌های دارویی، برنامه‌های درمانی و مطالبات بیمه بود.

در آن زمان، فناوری کمی در بخش مدیریت عملی مراقبت‌های بهداشتی وجود نداشت. تا زمانی که اینترنت همه ما را متصل کرد، سیستم‌های EHR در مراکز بستری و سرپایی قرار داشتند، که عمدتاً به‌عنوان پلت‌فرم‌های تبادل داده برای پردازش ادعاها با قابلیت اسکن برای ایجاد تصاویر اسناد استفاده می‌شد. من به یاد دارم که مادرم یک کلاسور از مطب دکتر به مطب دکتر می برد – موثرترین راه برای او برای نگه داشتن لیستی در دسترس از بیماری های پدرم، شرایط مراقبت های بهداشتی، داروها، و تمام جزئیات دیگری که پزشکان بی شماری در سراسر خانواده پدرم نیاز دارند. از مراقبت

چگونه هوش مصنوعی تجربیات معنادارتری برای بیمار ایجاد می کند

دو دهه به سرعت به جلو و ما اکنون در یک واقعیت کاملا جدید با یک اکوسیستم فناوری مراقبت های بهداشتی در حال گسترش هستیم. پلتفرم‌های نرم‌افزار مطب پزشکی بسیار بیشتر از پردازش ادعاها و ذخیره‌سازی اسناد دیجیتال انجام می‌دهند. سیستم های EHR قابل همکاری به پزشکان امکان می دهد برنامه های درمانی را به اشتراک بگذارند و به راحتی به تاریخچه پزشکی و نتایج آزمایشگاهی در هر مکان و هر زمان دسترسی داشته باشند. بیماران می توانند به صورت آنلاین قرار ملاقات بگذارند و به پورتال های بیمار وارد شوند تا نتایج آزمایش را در زمان واقعی دریافت کنند. Telehealth مدل‌های جدید ارائه مراقبت‌های بهداشتی را معرفی کرده و به پذیرش بیشتر خدمات بهداشت رفتاری کمک کرده است. فن‌آوری‌های نظارت از راه دور بیمار (RPM) برای بسیاری از افراد تغییر دهنده بازی بوده و به بیماران کمک می‌کند بیماری‌های مزمن را بهتر مدیریت کنند.

و اکنون، با ادغام هوش مصنوعی (AI)، ما شاهد موج بعدی فناوری سلامت هستیم – پیشرفتی که کل صنعت ما را به وعده سیستم‌های مراقبت بهداشتی کاملاً متصل یا قابل همکاری نزدیک‌تر می‌کند. هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر فرآیندهای گردش کار پزشکی دارد و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارکنان دفتر پزشکی را توانمند می کند. برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی امکان خودکارسازی کارهای خسته‌کننده و زائد را فراهم می‌کنند تا متخصصان پزشکی بتوانند زمان خود را بر روی کارهای ارزشمندی متمرکز کنند که تجربه و نتایج بیمار را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد – و این فقط در جنبه تجاری همه چیز است.

در سمت بیمار، هوش مصنوعی قابلیت های مراقبت های بهداشتی بسیار بهبود یافته ای را ارائه می دهد. سال گذشته، مقاله ای که در مجله پزشکی “سرطان ها (بازل)” منتشر شد، نشان داد که چگونه هوش مصنوعی پزشکان را قادر می سازد تا سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهند و میزان درمان های موثر را افزایش دهند. الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل سلامت روتین را ممکن می کنند

سوابق، تصاویر پزشکی، نمونه‌های بیوپسی و آزمایش‌های خون، “برای بهبود طبقه‌بندی خطر و تشخیص زودهنگام” برای بیماران در معرض خطر – در نهایت انقلابی در قابلیت‌های تشخیص سرطان در مراحل اولیه ایجاد کرد.

بزرگترین روندهای هوش مصنوعی در حال حاضر در فناوری مراقبت های بهداشتی اتفاق می افتد

جذاب‌ترین جنبه هوش مصنوعی در فناوری سلامت این است که همان چیزهایی که زمانی غیرممکن را باور می‌کردیم در حال حاضر اتفاق می‌افتند. نتایج آزمایشگاهی به‌طور خودکار در پورتال‌های بیماران به‌روز می‌شوند و به پزشکان و بیماران امکان دسترسی فوری به آزمایش‌های پزشکی را می‌دهند. عملکردهای خودکار ERA (پیش حواله الکترونیکی) سطوح جدیدی از شفافیت را برای نرم افزار صورتحساب به ارمغان می آورد. و اتوماسیون هوش مصنوعی مراقبت‌های بهداشتی متصل واقعی را ارائه می‌کند و به سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا به روش‌هایی با یکدیگر «صحبت کنند» که واقعاً شگفت‌انگیز است.

وقتی به EHR و پلتفرم‌های تعامل با بیمار نگاه می‌کنیم، بزرگترین روندهای هوش مصنوعی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد شامل دقت بیشتر داده‌ها، بهبود اتوماسیون فرآیند گردش کار، و ویژگی‌های سلف سرویس جامع‌تر برای خدمت به جمعیت بیماران جوان‌تر و بومی دیجیتال است. یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های ادغام هوش مصنوعی در سیستم‌های نرم‌افزار مطب پزشکی، تأثیر این فناوری بر داده‌ها است. هوش مصنوعی در حال حاضر جزء کلیدی یک راه حل موثر EHR است که به طور قابل ملاحظه ای دسترسی به اطلاعات بیمار را با سطوح بالایی از دقت داده ها افزایش می دهد. نتیجه: ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند که نتایج بیمار را بهبود می بخشد و درآمد قابل اندازه گیری را برای عمل آنها به ارمغان می آورد.

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی این است که به ایجاد فرآیندهای یکپارچه‌تر گردش کار برای فعالیت‌های پزشکی، از نحوه برنامه‌ریزی قرار ملاقات با بیمار و هماهنگی جراحی‌ها گرفته تا قابلیت‌های پردازش ادعاها و کارکردهای ارسال حواله الکترونیکی کمک می‌کند. هوش مصنوعی همچنین به بیماران کنترل بیشتری بر خدمات مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های درمانی خود می‌دهد و بسیاری ترجیح می‌دهند از قابلیت‌های سلف سرویس در نقاط لمسی مختلف در طول تجربه بیمار استفاده کنند. این شامل پورتال‌های بهبودیافته بیمار است که تجربه یکپارچه مراقبت‌های بهداشتی را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سرپایی، خدمات بیمارستانی بستری و سایر ارائه‌دهندگان پزشکی ارائه می‌دهند که همگی می‌توانند بر روی یک پلت فرم واحد به هم متصل شوند.

آینده ای روشن تر برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیمارانشان

تأثیر کلی هوش مصنوعی بر فناوری مراقبت های بهداشتی شگفت انگیز است. با توجه به اینکه صنعت ما در چنین مدت زمان کوتاهی چقدر پیشرفت کرده است، غیرممکن است که از تجربیات مراقبت های بهداشتی والدینم به نقش خود به عنوان یک رهبر تجاری در فضای فناوری مراقبت های بهداشتی خطی نکشم.

تمام این سال‌ها بعد، من کاملاً روی پیشبرد صنعت مراقبت‌های بهداشتی سرمایه‌گذاری کرده‌ام، و اطمینان حاصل کنم که بیماران – و عزیزانشان که اغلب به مدیریت تجربه بیمار نیاز دارند – منابع مورد نیاز برای احساس اطمینان در مورد انتخاب‌های مراقبت بهداشتی خود را دارند. حتی بیشتر از این، من از همه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، شرکا و پرداخت کنندگان می خواهم که به فناوری نوآورانه دسترسی داشته باشند تا بتوانند تجربیات بدون اصطکاک برای بیماران ایجاد کنند و نهایت مراقبت و برنامه های درمانی پیشرفته را برای بیماران خود ارائه دهند.

در تمام مدتی که در زمینه فناوری سلامت فعالیت می‌کنم، چیزی که برابر با قدرت نوآوری هوش مصنوعی باشد، ندیده‌ام. وعده این فناوری نفس گیر است. آینده مراقبت های بهداشتی به دلیل هوش مصنوعی و پیشرفت هایی که در سراسر صنعت ایجاد می کند روشن تر است.

توسط اسکات روپ AdvancedMD، هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی، آماندا هانسن