چرا مدیریت نوآوری در مراقبت های بهداشتی اهمیت دارد: افزایش نتایج مثبت و رضایت بیمار


چرا مدیریت نوآوری در مراقبت های بهداشتی اهمیت دارد: افزایش نتایج مثبت و رضایت بیمار

عکس پروفایل دن پیچت
دن پیچت

نوشته دن پیچت، همعاون اجرایی رئیس جمهور، خروجی

وقتی به نوآوری در مراقبت های بهداشتی فکر می کنیم، چه چیزی به ذهنمان می رسد؟ برای بسیاری، ممکن است ماشین‌های تشخیصی فانتزی یا درمان‌های دارویی موفق باشد. اما گاهی اوقات، می تواند به سادگی یک جلد چاپ سه بعدی برای یک غلاف انسولین باشد. یک محصول یا یک فرآیند بهبود یافته که یک نیاز را برطرف می کند. در حالی که محیط‌های پزشکی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در مدیریت مراقبت از بیمار خوب هستند، ایجاد و مدیریت فرهنگ نوآوری همچنان می‌تواند چالش برانگیز باشد.

به گفته دانشگاه استنفورد، مدیریت نوآوری عبارت است از فرآیند برداشت مفاهیم تخیلی از ابتدا تا اجرا، که با “پرورش محیطی که در آن یک ایده جدید تشویق می شود” شروع می شود. در مراقبت های بهداشتی، مقررات سختگیرانه و مدیریت چندلایه اغلب می تواند این روند را منصرف کند. کارکنان در محیط‌های پزشکی بزرگ اغلب در سیلوهایی کار می‌کنند که در آن کار تیمی نزدیک می‌تواند ایده‌های جدید را پرورش دهد، اما استقلال آنها از یکدیگر می‌تواند ارتباطات را نیز منزوی کند.

پذیرش نوآوری

نوآوری یک هدف کلیدی برای سازمان بهداشت جهانی است. از سال 2017، شبکه نوآوری سازمان جهانی بهداشت، یک شبکه دیجیتالی و حضوری از همکاران جهانی، درگیر یادگیری و به اشتراک گذاری رویدادهایی است که «روش های جدید به کارگیری نوآوری در کار WHO برای تسریع تأثیرات سلامتی» را بررسی می کند. به نوبه خود، انجمن پزشکی آمریکا چالش نوآوری آموزش پزشکی هفت ساله خود را دارد و تیم های کوچکی را برای پیشنهاد تغییر در جنبه ای از آموزش پزشکی که دانشجویان را برای برآوردن نیازهای آینده مراقبت های بهداشتی آماده می کند، دعوت می کند.

پرستاران، کارکنانی که بیشتر در خط مقدم مراقبت های پزشکی هستند، از پیشرفت ها استقبال می کنند. مجله مدیریت پرستاری توصیه می کند که حتی اگر صنعت مراقبت های بهداشتی به طور ذاتی ریسک گریز است، پرستاران نه تنها باید از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و پیشرفت های علم ژنومی استقبال کنند، رهبران پرستاران باید به طور فعال فرهنگ نوآوری را تقویت کنند و تفکر واگرا را تشویق کنند. و ارتقای استقلال برای القای اعتماد در کارکنان.

برخی از مؤسسات آموزش عالی به نقشی که نوآوری به طور فزاینده ای در حوزه پزشکی ایفا می کند، پی برده اند. دانشکده بازرگانی فاکس دانشگاه تمپل، گواهینامه فارغ التحصیلی 12 اعتباری در مدیریت نوآوری مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد که برای متخصصان فعلی که به آینده صنعت نگاه می کنند، طراحی شده است. این اعتبارات را می توان برای برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت تمپل یا کارشناسی ارشد علوم در مدیریت نوآوری و کارآفرینی به کار برد.

یک کاتالیزور همه گیر

شکی نیست که این بیماری همه گیر تغییرات بی سابقه ای را ایجاد کرده است. نظرسنجی McKinsey در ماه مه 2021، که بیش از 100 رهبر صنعت از ارائه دهندگان پزشکی گرفته تا پرداخت کنندگان سلامت و شرکت های دارویی و فناوری را مورد نظرسنجی قرار داد، نشان داد که نزدیک به 90 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که همه گیر کووید “به طور اساسی شیوه تجارت آنها را تغییر خواهد داد و به محصولات جدید نیاز دارد. خدمات، فرآیندها و مدل های کسب و کار.» دو حوزه اصلی که آن‌ها انتظار داشتند تغییرات قابل‌توجهی پایدار بماند: شتاب دیجیتال (از سلامت از راه دور تا آزمایش‌های بالینی فعال دیجیتالی و مدل‌های تعامل با مشتری) و محل کار آینده (مراقبت از راه دور بیمار و همکاری مجازی برای متخصصان در صنایع داروسازی و فناوری پزشکی) .

بررسی نوآوری مراقبت های بهداشتی مک کینزی از طریق بحران به این نتیجه رسید که انطباق با این تغییرات، از جمله، به بسیاری از سازمان های مراقبت های بهداشتی نیاز دارد تا عملیات و طرز فکر خود را تغییر دهند. در زمان بحران، اولویت‌بندی نوآوری می‌تواند به باز کردن رشد در بهبود کمک کند، مشروط بر اینکه رهبران با تعهد به آن نزدیک شوند و قابلیت‌ها و فرآیندهای کلیدی را ایجاد کنند.

چه در زمان‌های خارق‌العاده یا پایدارتر، یک برنامه مدیریت نوآوری مؤثر می‌تواند مشکلات را حل کند و در عین حال روحیه را تقویت کند. تصمیم‌هایی که از بالا پایین می‌آیند با واقعیت کارکنانی که به صورت روزانه وظایف خود را انجام می‌دهند، ارتباط ندارند، بنابراین درگیر کردن نزدیک‌ترین افراد به یک مشکل، رویکردی نادر و توانمند است. یکی از روش‌ها رقابتی به سبک کوسه تانک برای درخواست فعالانه ایده‌ها در داخل – در همه کارکنان و سیلوها – برای بهبود تجربه بیمار یا نتایج سلامتی است. آن را به‌عنوان یک پلتفرم باز و ابتکار جمع‌سپاری ساختار دهید تا هر کسی بتواند به راحتی ایده‌های خود را مشارکت دهد، اجازه رای‌دهی برای حذف بهترین ارسال‌ها را بدهد و شریک شخص ثالث را برای ایجاد نمونه اولیه محصولات برنده درگیر کند.

پرورش فرهنگ حل مسئله

با دموکراتیک کردن مشارکت، نهادهای مراقبت های بهداشتی همه کارکنان خود را در فرآیند کشف – شناسایی، به اشتراک گذاشتن و حل چالش ها – ایجاد فرهنگ های فراگیرتر در طول مسیر مشارکت می دهند. مسیر مدیریت نوآوری بر اساس پرورش فرهنگ حل مسئله ساخته شده است که بر چهار مرحله اساسی تمرکز دارد:

  • مبلغان بسازید: کارمندانی که تصویر بزرگ را می بینند، انگیزه بیشتری برای پیشرفت و تبدیل شدن به حلال مشکلات دارند. مدیران مراقبت‌های بهداشتی باید اهداف استراتژیک خود را به اشتراک بگذارند و کارکنان را تشویق کنند تا در درک اهداف سازمان به آنها کمک کنند.
  • اولویت بندی کشف: کارکنان را در هر سطحی توانمند کنید تا برای فرآیند کشف ارزش قائل شوند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. این شامل تعادل نظم و انضباط (وضوح در مورد اهداف و فرآیندها)، مجوز (حمایت و ترویج فرآیند کشف) و اقدام (گام برداشتن برای کمک به حل مشکلات) است.
  • ایده ها را به نتیجه برسانید: به طور منظم بر اساس ایده های کارکنان عمل کنید: به دست آوردن اشتراک ذهنی در بین همه ذینفعان، شناسایی عملی ترین و سودمندترین پیشنهادها، سپس انجام آنچه برای واقعی سازی آنها لازم است. این ممکن است شامل درگیر کردن یک شریک خارجی برای رسیدگی به بررسی یک مرکز طراحی و تولید، در مورد یک محصول، حتی کمک در مرحله کشف، مانند بازی سازی فرآیند ارسال باشد.
  • کنجکاوی پاداش: کارکنانی که مایل به شناسایی مشکلاتی هستند که ارزش حل آنها را دارند و با راه حل های هوشمندانه و عملی قدم بردارند، رگ حیات مدیریت نوآوری هستند. نهادهای مراقبت های بهداشتی، مانند سایر افراد، می توانند از طریق جوایز و تقدیر، به کنجکاوی پاداش دهند، روحیه و حفظ کارکنان و همچنین وجهه عمومی سازمان را تقویت کنند.

توسط اسکات روپ افزایش نتایج بیمار، دن پیچت، خروجی، مشارکت بیمار