چگونه از شر تبخال خلاص شویم


مقابله با تبخال می تواند ناامید کننده باشد زیرا دردناک است. این تاول ها که به عنوان تاول های تب شناخته می شوند، تمایل دارند تا چند هفته روی لب های شما باقی بمانند تا زمانی که بهبود یابند. علائم رایج آنها شامل خارش و سوزن سوزن شدن، تاول و ترشح و پوسته پوسته شدن است. علاوه بر این، تبخال یک عفونت ویروسی شایع است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس بسیار مسری ایجاد می شود. اما با وجود مسری بودن، معمولا جدی نیستند. اگر شما سالم باشید، تبخال ممکن است در عرض دو تا سه هفته بهبود یابد.

متأسفانه، ابتلا به تبخال ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد نکند. از آنجایی که آنها به صورت تکه‌هایی در اطراف لب‌های شما دسته‌بندی شده‌اند، برای چشمان دیگران ناخوشایند هستند. شما می خواهید آنها را در اسرع وقت از بین ببرید. خوشبختانه، حتی اگر درمان خاصی برای تبخال وجود نداشته باشد، درمان هایی وجود دارد که می تواند به مدیریت شیوع آن کمک کند.

اگر از تبخال رنج می برید، در زیر چند راه برای کمک به خلاص شدن از شر این تاول ها آورده شده است:

درمان با نور قرمز سطح پایین را امتحان کنید

یکی از درمان های ابتکاری محبوب برای تبخال است درمان با نور قرمز سطح پایین. از نور قرمز بهینه‌شده پزشکی که به ناحیه آسیب‌دیده هدایت می‌شود برای کاهش التهاب، کاهش درد و بهبود سریع‌تر تبخال استفاده می‌کند.

همچنین، یکی از بهترین چیزها در مورد استفاده از نور قرمز درمانی به عنوان درمان تبخال این است که می توان آن را در خانه انجام داد. با کمک یک دستگاه ثبت شده توسط FDA، می توانید از این جایگزین بدون مواد شیمیایی برای مدیریت موثر تاول های کوچک آزار دهنده خود در خانه استفاده کنید.

با این حال، فرض کنید در این درمان نوآورانه تازه کار هستید. در این صورت می توانید بررسی کنید بیشتر در اینجا یا وب سایت های محصولات مشابه و سایر منابع آنلاین برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اقداماتی که باید انجام دهید زمانی که تبخال برای ماه ها از بین نمی رود.

درمان های خانگی طبیعی را در نظر بگیرید

همچنین ممکن است با استفاده از برخی درمان های خانگی طبیعی از شر تبخال خلاص شوید. در صورت استفاده زود هنگام، ممکن است به تسکین درد و به حداقل رساندن التهاب یا تورم کمک کنند. برخی از داروهای خانگی رایج که ممکن است برای از بین بردن تبخال امتحان کنید عبارتند از:

  • مالش الکل: ممکن است به کاهش خطر آلودگی با خشک کردن تبخال کمک کند تا به سرعت بهبود یابد. اما برای به دست آوردن نتایج مطلوب تر، بهتر است از الکل مالشی با محلول 70 درصد استفاده کنید. الکل را با کمک یک سواب پنبه ای روی زخم های سرد بمالید.
  • عصاره وانیل: می توانید از عصاره وانیل نیز برای از بین بردن تبخال استفاده کنید. از آنجایی که به عنوان یک ماده ضد التهاب طبیعی در نظر گرفته می شود، ممکن است به بهبود تاول ها در سریع ترین زمان ممکن کمک کند. مانند مالش الکل، می توانید از یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا عصاره وانیل را مستقیماً روی زخم سرد بمالید.
  • نمک دریا: همچنین ممکن است به کاهش التهاب ناشی از تبخال کمک کند. این حاوی ماده معدنی است که ممکن است به کاهش ناراحتی مرتبط با تاول ها کمک کند و باعث بهبود سریع تر شود. استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی طبیعی به محلولی ساخته شده از نمک دریا و آب ولرم نیاز دارد. محلول را به خوبی هم بزنید و با استفاده از یک سواب پنبه ای روی تاول ها بمالید.
  • چای: انواع مختلف چای ممکن است به بهبود سریعتر تبخال و کاهش ناراحتی آنها کمک کند. چای سبز، چای سیاه یا چای سفید دارای خواص ضد ویروسی هستند که ممکن است به خشک شدن تاول ها کمک کند. اگرچه می توانید چای خود را بنوشید، اما اگر مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود، ممکن است نتایج بهتری دریافت کنید.
  • شیر: راه دیگر برای از بین بردن تبخال حتی در خانه استفاده از شیر است. حاوی ال-لیزین است که ممکن است به جلوگیری از شیوع تبخال کمک کند و در نتیجه روند بهبودی سریع را به همراه دارد. جدا از شیوع، شیر، زمانی که روی ناحیه آسیب دیده استفاده شود، ممکن است به کاهش ناراحتی و درد تاول ها نیز کمک کند.

اگر بعد از استفاده منظم از داروهای خانگی فوق هیچ اتفاقی نیفتاد، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا به شما ارزیابی تبخال بدهد.

از کرم ها و پمادهای بدون نسخه استفاده کنید

همچنین ممکن است با استفاده مستقیم از کرم ها و پمادهای بدون نسخه روی ناحیه آسیب دیده، تبخال را از بین ببرید. این درمان های موضعی برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از تاول ها در دسترس هستند. می توانید برخی از کرم ها و پمادهای رایج OTC را در داروخانه های محلی خود پیدا کنید، از جمله بنزوکائین، لیدوکائین و سایر محصولات مشابه.

داروهای تجویزی

همچنین داروهای تجویزی وجود دارد که ممکن است به بهبود سریع تبخال کمک کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شیوع شدید بیماری را تجربه کنید و تاول ها برای مدت طولانی از بین نرفته باشند. در این صورت، پزشک ممکن است به تجویز داروهای خاصی برای کاهش التهاب و درد و تسهیل روند بهبودی فکر کند.

برخی از داروهای تجویزی رایجی که ممکن است مصرف کنید عبارتند از:

  • آسیکلوویر
  • فامسیکلوویر
  • پنسیکلوویر
  • والاسیکلوویر

به طور کلی، بسیاری ممکن است مصرف این داروهای تجویزی را در اسرع وقت پیشنهاد کنند تا از روند بهبودی سریع استفاده کنند. اما اگر به دنبال نتیجه مطلوب تری هستید، باید قبل از مصرف هر چیزی با پزشک خود صحبت کنید. به این ترتیب، ممکن است تاول های مزاحم لب خود را از بین ببرید و در عین حال عوارض جانبی احتمالی را کاهش دهید.

نتیجه

زندگی با تبخال تجربه ناخوشایندی است. اگرچه آنها یک بیماری جدی پوستی نیستند، اما داشتن این تاول های دردناک و ناخوشایند در اطراف لب ها احساس خوبی در مورد خودتان ایجاد نمی کند. با این حال، در نظر گرفتن اطلاعات ذکر شده در بالا ممکن است به شما کمک کند تا در اسرع وقت از شر تبخال خلاص شوید. وقتی این اتفاق می افتد، می توانید تاول ها را درمان کنید و در کمترین زمان به زندگی زیبای خود ادامه دهید.