بدانید چگونه به طور طبیعی از شر مشکلات خواب خلاص شوید


ذهن و بدن شما برای عملکرد بهتر به استراحت مطلوب نیاز دارند. اغلب به شما توصیه می شود برای سلامتی و تندرستی به موقع به رختخواب بروید و حدود 7 تا 9 ساعت آرام بخوابید. اما، به دلیل استرس، مسائل اضطرابی، عادات سبک زندگی و دلایل دیگر، زمان زیادی از ما طول می کشد تا به خواب برویم. این مشکل در خواب نشان می دهد که شما ممکن است با بی خوابی روبرو باشید، یک مشکل جدی خواب که در دوران مدرن رایج است. مطالعات مختلف نشان داده است که بی خوابی در 10 تا 30 درصد از جمعیت جهان شایع است. این مشکل نه تنها بر وضعیت عاطفی و سلامت روان شما تأثیر می گذارد، بلکه سطح انرژی شما را نیز کاهش می دهد، در نتیجه بر سلامت، وضعیت ذهنی، تعادل کار و زندگی، زندگی شخصی، روابط و حتی موارد دیگر تأثیر منفی می گذارد.

در حالی که خواب عمیق برای برخی افراد به طور طبیعی به وجود می آید، برخی دیگر ممکن است اغلب شب های خود را ساعت ها در حال چرخش و چرخش بگذرانند و این مشکل برای به خواب رفتن است. اگر شما نیز با مشکل خواب مواجه هستید و می خواهید بدانید چگونه از خواب خلاص شویماین وبلاگ برای شماست. در این پست، ما چند گیاه قوی را به اشتراک می گذاریم که به شما در مقابله و مدیریت نگرانی های مربوط به خواب کمک می کند.

6 گیاه قوی که به خواب کمک می کند

گیلاس زمستانی – پنیر باد

این گیاه طبیعی برای تقویت خواب آرام توصیه می شود. هنگامی که در مقادیر مناسب مصرف شود، به عنوان یکی از بهترین ها عمل می کند داروی آیورودا برای بی خوابیزیرا اضطراب را آرام می کند، استرس را از بین می برد و چرخه خواب را بهبود می بخشد. کرالا آیورودا اکنون این گیاه عرفانی را به شکلی کاملاً جدید و مملو از سرگرمی و استفاده آسان با پیچ و تاب ارائه می دهد – Ashwagandha Sparkles: راه حل یک مرحله ای برای بهبود خلق و خوی، استرس، و شارژ مجدد روز شما.

  • 1-2 قرص آشواگاندا ارگانیک ماهاریشی آیورودا را دو بار در روز با آب بعد از غذا میل کنید. این قرص ها آسان هضم می شوند و باعث ناراحتی معده یا هیچ عارضه جانبی دیگری نمی شوند.
گیلاس زمستانی - پنیر باد

– با استفاده از پودر ریشه آشواگاندا معجون تهیه کنید و آن را مصرف کنید تا خیالتان راحت شود. این به آرام کردن واتا کمک می کند، در نتیجه علائم استرس را کاهش می دهد و به خواب طبیعی کمک می کند.

– بگیر 1/41/2 قاشق چایخوری پودر ریشه آشواگاندا

– آن را در 2 فنجان آب بجوشانید.

– یک پیمانه زنجبیل به آن اضافه کنید.

– این معجون را بجوشانید و عسل را اضافه کنید.

– این چای را بنوشید تا خیالتان راحت شود.

بابونه

بابونه

این گیاه پتانسیل بهبود کیفیت خواب شما را دارد و به طور گسترده به عنوان یک محرک طبیعی خواب در نظر گرفته می شود. غنی شده با آپیژنین، آنتی اکسیدانی که باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی می شود، مفید است. درمان آیورودا برای بی خوابی.

اگر برای به خواب رفتن با مشکل مواجه شده اید، نوشیدن چای بابونه، به خصوص قبل از خواب، مطمئنا ارزش امتحان کردن را دارد.

  • گل های بابونه را در آب داغ قرار دهید.
  • اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه دم بکشد.
  • قبل از ریختن چای برای سرو، گل ها را جدا کنید.
  • اگر می خواهید طعم آن بهتر شود، عسل را اضافه کنید.

والرین

سنبل الطیب که به نام تاگار نیز شناخته می شود، گیاهی است که به دلیل خواص آرام بخشی خفیفش به کنترل بی خوابی کمک می کند. این گیاه قوی به دلیل خاصیت متعادل کننده تریدوشا، به ویژه متعادل کننده واتا، سیستم عصبی را آرام می کند که به شما کمک می کند تا اضطراب را از بین ببرید و به طور طبیعی بخوابید. طبق یک مطالعه، زنان یائسه و یائسه با استفاده از این گیاه می توانند کیفیت خواب خود را بهبود بخشند و علائم اختلال خواب را از بین ببرند.

– 1-2 گرم پودر تاگار مصرف کنید.

– پودر تاگار را به مقداری شیر اضافه کنید و بعد از شام مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جاتامانسی

جاتامانسی

جاتامانسی در آیورودا به نام «تاپاسوانی» نیز شناخته می شود. این گیاه قوی سیستم عصبی را تغذیه و جوان می کند و دارای یک نیدراجانانا (خواب آور) منحصر به فرد است که به شما کمک می کند به موقع به طور طبیعی بخوابید.

این گیاه به دلیل داشتن تعادل تریدوشا در کاهش اضطراب و آرامش مغز بسیار موثر است. و به عنوان یک درمان آیورودا برای بی خوابی. برای بهره مندی از فواید این گیاه می توانید

– 1/4-1/2 قاشق چایخوری پودر جاتامانسی مصرف کنید.

– برای رفع بی خوابی روزی یک یا دو بار بعد از غذا همراه عسل مصرف شود.

اسطوخودوس

اسطوخودوس

رایحه تسکین دهنده این گیاه به بهبود خواب کمک می کند. این گیاه معطر حاوی ترکیبات خاصی است که اضطراب را کاهش داده و خاصیت ضد افسردگی دارد. واتای تشدید شده را آرام می کند و سیستم عصبی را آرام می کند. روغن اسطوخودوس، یک اسانس مهم مورد استفاده در رایحه درمانی، در کاهش اضطراب، متعادل کردن ذهن و درمان بی خوابی بسیار موثر است. اگر تعجب می کنید چگونه از شر مشکلات خواب خلاص شویم با استفاده از روغن اسطوخودوس، این را امتحان کنید

  • چند قطره روغن اسطوخودوس را در دیفیوزر بریزید.
  • دیفیوزر را در اتاق خواب خود قرار دهید و فضایی آرام برای خواب ایجاد کنید

رزماری

رزماری

این گیاه درمانی برای تسکین اعصاب و خلق و خوی شماست. مطالعات نشان داده اند که استنشاق عطر اسانس رزماری به کاهش سطح کورتیزول، نوعی هورمون استرس کمک می کند.

در حالی که سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس و اضطراب است که منجر به مشکلات مربوط به خواب می شود، استفاده از این گیاه قوی سطح این هورمون ها را کاهش می دهد و باعث آرامش می شود و در نتیجه مشکلاتی مانند مشکل خواب را مدیریت می کند. روغن رزماری به شما کمک می کند تا فوراً با استرس مبارزه کنید و به آرامی و طبیعی بخوابید. کافی است چند قطره روغن رزماری را به یک دیفیوزر اضافه کنید و قبل از خواب یا خواب، فضای خواب آرامی ایجاد کنید.

  • 295 میلی لیتر آب بردارید و بجوشانید.
  • 1 قاشق چایخوری برگ رزماری شل را داخل آن بریزید.
  • این مخلوط را صاف کرده یا برگها را از آن جدا کنید.
  • این چای را در فنجان بریزید و نوش جان کنید.

نتیجه

طبیعت گیاهان خاصی را به ما عطا کرده است که می توان از آنها با احتیاط برای مدیریت مسائل مربوط به خواب استفاده کرد. با استفاده از این گیاهان و فرمولاسیون های ساخته شده از آنها، می توانیم به طور ایمن و موثر مشکلات خواب را مدیریت کنیم، بدون اینکه عوارض جانبی روز بعد را تجربه کنیم. به عنوان مثال، به جای استفاده از قرص های خواب آور حاوی مواد شیمیایی، می توانند استفاده کنند خواب با سعادتیک فرمول خواب آزمایش شده بالینی و غیر اعتیادآور که با استفاده از بهترین گیاهان طبیعت مانند آشواگاندا، تاگارا و جاتامانسی تهیه شده است که به طور هم افزایی برای اصلاح مشکلات خواب شما کار می کنند، به خصوص اگر در به خواب رفتن با مشکل مواجه شده اید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی سالم، پیروی از یک برنامه روتین مناسب قبل از خواب و پذیرش تغییرات سبک زندگی سالم به همان اندازه برای رهایی از مشکلات خواب مهم هستند.

نظرات قبل از نمایش تایید می شوند.