چگونه با آیورودا مشکل تنفسی را تسکین دهیم؟


مشکلات تنفسی را می توان به عنوان احساس ناراحتی در هنگام تنفس یا عدم توانایی در نفس کشیدن کامل توصیف کرد. این می تواند از نظر شدت و وسعت متفاوت باشد و می تواند به طور ناگهانی یا تدریجی رخ دهد.

لازم به ذکر است که همه ما بعد از تمرین یا دویدن با مشکلات تنفسی مواجه می شویم و این کاملا طبیعی است. مشکلات تنفسی می تواند دلایل فیزیکی و روانی زمینه ای داشته باشد. در بسیاری از موارد، افراد دارای استرس و اضطراب بالا نیز ممکن است با مشکلات تنفسی عادی مواجه شوند.

اپیزودهای مکرر دشواری تنفسی ناگهانی و شدید و تنگی نفس را نباید نادیده گرفت زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی زمینه ای پزشکی باشد و باید فورا مورد توجه قرار گیرد.

برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای مشکلات تنفسی هستند

شما در معرض خطر مشکلات تنفسی یا تنگی نفس هستید اگر:

  • تحت استرس دائمی
  • مستعد ابتلا به آلرژی هستند
  • یک بیماری مزمن ریوی یا قلبی دارید
  • چاق هستند

علائم رایجی که می توانید تجربه کنید

اگر با مشکلات تنفسی مواجه هستید، پس یک ناراحتی واضح وجود دارد که ممکن است هنگام تنفس احساس کنید. تعداد کمی از علائم برجسته تر از سایر علائم هستند –

  • سرعت تنفس سریعتر از حد معمول (برای جبران کمبود نفس)
  • خس خس سینه
  • می توانید ناخن های دست یا لب های آبی را متوجه شوید
  • رنگ پریده یا خاکستری به دلیل کمبود اکسیژن
  • نفس نفس زدن و تعریق بیش از حد
  • گشاد شدن سوراخ های بینی

شرایط پزشکی زمینه ای که در صورت داشتن مشکلات تنفسی یا تنگی نفس باید مراقب آنها باشید

آسم

در این حالت مجاری هوای سیستم تنفسی ملتهب می‌شوند که باعث تورم آن‌ها و انسداد جریان هوای ورودی به ریه‌ها می‌شود. علل مختلفی برای آسم وجود دارد مانند ژنتیک، آلرژن ها، گرده ها، حرکات شدید بدنی و غیره.

برونشیت

برونشیت یا در موارد جدی، برونشیت حاد نامیده می شود، یک مشکل تنفسی شایع و جدی است که زمانی رخ می دهد که لوله های برونش (مجاری که هوا را به ریه ها می برند) ملتهب می شوند. این التهاب داخلی باعث ایجاد مخاط می شود که منجر به کاهش ظرفیت جریان هوا از طریق آنها می شود.

علائم شایع برونشیت عبارتند از: احساس پری در قفسه سینه، ترشح مخاط زرد/سبز در سرفه و تنگی نفس. اگر چنین علائمی را تجربه کردید، به مراقبت فوری پزشکی نیاز است.

سینوزیت

سینوزیت زمانی رخ می دهد که بافت پوششی سینوس ها ملتهب یا متورم شود. در مورد سینوزیت، افراد ممکن است دچار گرفتگی یا گرفتگی بینی، احساس پری یا سفتی در ناحیه بینی، فشار صورت و سرفه شوند.

برخی از دلایل رایج مشکلات سینوسی سرماخوردگی، پولیپ بینی و ضعف ایمنی است.

بهترین داروی آیورودا برای دشواری تنفس

درمان تسکین تنفسی – درمان آیورودا برای برونشیت، آسم و سایر اختلالات تنفسی

به گفته آیورودا، مشکلات تنفسی به دلیل عدم تعادل در واتا و کافا دوشا و وجود سموم ایجاد می شود.یا) در بدن.

Respiratory Relief Therapy ترکیبی قدرتمند از فرمولاسیون آیورودا است که با متعادل کردن واتا و کافا دوشا در بدن، ایمنی تنفسی را تقویت می کند. ترکیبات آیورودا همچنین سموم را از بین می برند (یا) از بدن، در نتیجه روی علت اصلی مشکل کار می کنند.

درمان تسکین تنفسی به مدیریت شرایط زیر کمک می کند –

  • آسم برونش
  • برونشیت مزمن
  • آلرژی های برونش و تنفسی
  • ائوزینوفیلی ریوی
  • سینوزیت
  • آمفیزم
  • سرفه مزمن
  • مشکلات تنفسی
  • تنگی نفس

این ترکیب ترکیبی از چهار فرمولاسیون آرام بخش قدرتمند واتا است.

Asthomap – داروی آیورودا برای آسم

Asthomap ایمنی بدن را در برابر بیماری های تنفسی بالا می برد. حساسیت به آلرژن ها و حملات آسم را به طور طبیعی کاهش می دهد. این فرمول از مواد قدرتمندی مانند شونتی، پیپلی، وانشلوچان، الا، تواک، سوما لاتا، یشتیمادو، واسا، کوشتا و میشری ساخته شده است.

کسنی- شربت سرفه آیورودا

این فرمول آیورودا دارای مواد آرام بخش قوی واتا-کافا مانند تولسی، مولتی، آدوسا، پیپالی،ناگار موستاکا، یشتیمادو، تالیسپاترا، تواک، آپامارگ دالچینی، پسر، کاکراسینگی،کیفال، سوما، واسامول، تانکانا و غیره غیر اعتیادآور و غیر خواب آور است.

Anu Taila – قطره بینی آیورودا

این روغن گیاهی از 8 گیاه آرام بخش قوی واتا کافا ساخته شده است. این فرمولاسیون به تخلیه خلط (مخاط) از مخاط بینی کمک می کند و همچنین استحکام غشای مخاطی را بهبود می بخشد و در نتیجه از آن در برابر عفونت های میکروبی محافظت می کند. این روغن بینی در درمان سینوزیت، آلرژی بینی و احتقان بینی بسیار موثر است.

پراندهارا- روغن بینی آیورودا

روغن پراندهارا حساسیت و استحکام غشای بینی را بهبود می بخشد و آن را برای مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی قوی می کند. استنشاق بخار روزانه با پراندهارا برای کمک به تخلیه سموم و آلرژن هایی که در مجرای بینی به دام افتاده اند، پیشنهاد می شود. پراندهارا همچنین به حذف سرفه اضافی از سیستم کمک می کند و ایمنی تنفسی را بهبود می بخشد.

این نکات مهم را در نظر داشته باشید

ترک سیگار

سیگار کشیدن می‌تواند باعث تحریک مجاری تنفسی شود که به نوبه خود می‌تواند علائم مشکلات تنفسی را تحریک یا بدتر کند. بنابراین، توصیه می شود سیگار را ترک کنید و روند بهبودی خود را تسریع کنید.

از قرار گرفتن در معرض این محرک ها خودداری کنید

توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض محرک های خارجی مانند گرده، بخار حاصل از محصولات پاک کننده، هاگ های کپک، شوره حیوانات خانگی، آلاینده های موجود در هوا، عطرها، کنه های گرد و غبار، سوسک ها، حساسیت های غذایی و استرس خودداری کنید.

با کنترل ایمنی خود از عفونت جلوگیری کنید

تغییرات فصلی می تواند علائم سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا را به همراه داشته باشد. اینها می توانند مشکلات تنفسی را در دراز مدت بدتر کنند. شما می توانید با حفظ عادات بهداشت شخصی خوب، اجتناب از تماس با افراد بیمار و مراقبت از رژیم غذایی و سبک زندگی خود برای تقویت ایمنی خود از درون پیشگیری کنید.

از فعالیت های فیزیکی طاقت فرسا دوری کنید

اگر در حین انجام برخی فعالیت های بدنی متوجه شدید مشکل تنفسی شما افزایش می یابد، سعی کنید از آنها اجتناب کنید.