چگونه شیوه‌های خصوصی می‌توانند از تشخیص سلامت شخصی‌سازی شده استفاده کنند


چگونه شیوه‌های خصوصی می‌توانند از تشخیص سلامت شخصی‌سازی شده استفاده کنند

توسط بیل استون، مدیرعامل AllClear Healthcare.

علیرغم تغییرات عمده در سیستم مراقبت های بهداشتی در چند سال اخیر، هنوز برای بسیاری از بیماران پاسخ به دلایل مشکلات مزمن یا ناگهانی سلامتی دشوار است. همه‌گیری با افزایش تاخیر در آزمایش و زمان انتظار برای ویزیت پزشک، اوضاع را بدتر کرد. بسیاری از مراکز مراقبت های بهداشتی خصوصی از آزمایشگاه های تجاری و خارج از محل برای ارائه نتایج آزمایش به بیماران خود استفاده می کنند. برخی از این آزمایشگاه‌ها زمان‌های آهسته برگشت نتایج آزمایش را که توسط همه‌گیری تشدید شده بود، بهبود بخشیده‌اند، و همچنین اکنون آزمایش‌های بیشتری را برای گروه‌های وسیع‌تری از بیماران ارائه می‌دهند.

متأسفانه، هنوز هم ممکن است چند روز یا هفته ها طول بکشد تا بسیاری از آزمایشگاه ها نتایج دقیق را ارائه دهند. حداقل 10 درصد بیماران می گویند خسته کننده ترین جنبه تجربه پزشکی آنها یک دوره طولانی انتظار برای نتایج است. حتی درصد بیشتری ممکن است مجبور باشند هفته‌ها منتظر بمانند تا به ارائه‌دهنده مراقبت شخصی خود مراجعه کنند، فقط به یک ارائه‌دهنده متخصص فرستاده می‌شوند و سپس به آزمایشگاه می‌روند تا آزمایش خاصی را که نیاز دارند انجام دهند، و سپس برای دریافت نتایج بیشتر منتظر بمانند. . ناگفته نماند که این آزمایشات اغلب گران هستند و اغلب تابع هوس های بیمه هستند.

با این حال، از طریق پیشرفت‌های جدید با پزشکی از راه دور، فناوری بیومتریک، تشخیص دقیق و مدل‌های آزمایش تشخیص به‌عنوان یک سرویس، مطب‌های خصوصی پزشکی در حل چالش‌های آزمایشی مزیت‌هایی را به دست می‌آورند و می‌توانند مراقبت سریع‌تری را برای بیمارانی که اکنون به تشخیص نیاز دارند ارائه دهند. روزها یا هفته ها در اینجا آمده است که چگونه مطب های خصوصی می توانند از فناوری ها، پروتکل ها و ارائه دهندگان جدید تشخیص سلامت شخصی سازی شده برای بهبود مراقبت های فردی استفاده کنند و به بیماران کنترل بیشتری بر سلامت خود، چه در حال حاضر و چه در آینده، ارائه دهند.

تغییرات در دنیای تشخیص

در چند دهه گذشته، و به ویژه در چند سال اخیر، تشخیص پزشکی با عملکرد هیپ و عدم دقت با بسیاری از آزمایش‌های جدید و یا بازگشت کند نتایج از طریق آزمایشگاه‌های سنتی مشخص شده است. سیستم مراقبت های بهداشتی به طور مزمن با کمبود پرسنل مواجه است و این بیماری همه گیر با تحت فشار قرار دادن سیستم مراقبت های بهداشتی و کمک به فرسودگی پزشکان و پرستاران این موضوع را تشدید کرد. حرکت شرکت‌های بزرگ داروسازی برای سود بردن از طریق افزایش تقاضا با داروهای گران‌قیمت و آزمایش‌های سریع اما اغلب نادرست را به آن اضافه کنید، سیستم مراقبت‌های بهداشتی متورم، مالیات بیش از حد، تکه‌تکه و گاهی اوقات بر سود بیش از دقت و ارتباط متمرکز است.

در نتیجه، بیش از 70 درصد بیماران اظهار داشته‌اند که احساس کرده‌اند توسط پزشکانشان درک اشتباه شده‌اند یا حتی با گازهای پزشکی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، ممکن است نتایج آزمایش نادرستی به آنها داده شود یا توسط متخصصان پزشکی گفته شده باشد که شرایط آنها در ذهنشان است، فقط پس از بازدیدهای زیاد اضافی یا تعویض ارائه دهندگان متوجه شوند که در تمام مدت یک بیماری قابل درمان واقعی داشته اند. برای برخی از اختلالات گوارشی مانند IBS (تشخیص همه جانبه بدون یک مسیر تجویزی بسیار مشخص)، زمان از علائم تا سلامت بهتر می تواند سال ها باشد. جهان به آزمایش دقیق تر و دقیق تری نیاز داشت.

کووید این را حتی واضح‌تر نشان داد و درک ما را از آنچه در آزمایش ممکن و مهم است تغییر داد. آنچه امروز واضح است نیاز ما به سرعت، دقت و دسترسی بهتر است. اینجاست که تشخیص سلامت شخصی وارد تصویر شد.

تغییر به تشخیص سلامت شخصی

در نتیجه همه گیری COVID-19، مراقبت مجازی تبدیل شد 38 برابر شایع تر استو 80 درصد از پزشکان اکنون نوعی از سلامت از راه دور را ارائه می دهند. امکان سفارش کیت و آزمایش از خانه برای بیماری های مختلف بسیار گسترده شده است و اکنون شامل آزمایش بیماری های گوارشی و موارد دیگر با دقت آزمایشگاهی می شود. البته هنوز جا برای بهبود وجود دارد، زیرا بسیاری از تست‌های خانگی دقت تست‌های مبتنی بر آزمایشگاه را ندارند، اما در هر صورت، دسترسی به تست افزایش یافته است.

علاوه بر این، آزمایش در محل برای بیماری‌های مقاربتی، بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها اکنون می‌تواند نتایج همان روز را نشان دهد. در جایی که مراقبت‌های بهداشتی سنتی غرق شده است، کادری جدید و آگاه از ارائه‌دهندگان ارائه می‌دهند که داروی عملکردی، یکپارچه یا دقیق را ارائه می‌کنند، همه اینها بر اساس شواهد و داده‌های قوی‌تری است که آزمایش‌های تشخیصی نوآورانه، دقیق و شخصی ارائه می‌دهند.

اما شاید مهم‌ترین تغییر این بوده است که چگونه همه‌گیری به بسیاری از افراد اجازه داده است که کنترل سلامت خود را در دست بگیرند. به عبارت دیگر، آنها را قادر ساخت تا بهترین حامیان مراقبت های بهداشتی خود باشند. گزینه های تست بیشتری وجود دارد که به راحتی در دسترس هستند که نیازی به مراجعه به پزشک مراقبت های اولیه ندارند و فناوری های جدید دائما در حال توسعه هستند تا تشخیص را سریع تر، شخصی تر و دقیق تر کنند.

یکی از فناوری‌های برتر که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، فناوری بیومتریک در قالب دستگاه‌های هوشمند مانند Fitbit است که برای نظارت بر جنبه‌های خاصی از سلامت فرد و ارائه داده‌های اضافی برای پزشکان به منظور ارجاع مناسب‌تر به منظور امکان مراقبت شخصی‌تر استفاده می‌شود. با این حال، این پیشرفت جدید با چالش هایی همراه بوده است: یکی، حفظ حریم خصوصی بیمار.

دستگاه‌های IoT مانند Fitbits و سایر پوشیدنی‌ها اغلب دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند یا به مصرف‌کنندگان اجازه نمی‌دهند تا نحوه استفاده از داده‌هایشان را به طور کامل کنترل کنند. از آنجا که از هر ده بزرگسال ایالات متحده، نه نفر در مورد حفظ حریم خصوصی داده های سلامت خود نگران هستند، فناوری بیومتریک احتمالاً به توسعه بیشتری در زمینه امنیت داده ها نیاز دارد تا بسیاری از بیماران مایل به استفاده از آن در زندگی روزمره باشند.

دومین پیشرفت، تشخیص دقیق است که می‌تواند بیماری‌ها را در طیف گسترده‌ای از انواع و سطوح شدت مشخص کند. امروزه، آزمایش‌هایی به آسانی برای همه چیز از SIBO (رشد بیش از حد باکتری‌های روده کوچک) و عدم تحمل لاکتوز گرفته تا RSV، استرپتوکوک و آنفولانزای رایج، و همچنین برای انواع بیماری‌های رایج دیگر مانند STI، بیماری لایم و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. با توجه به اینکه الف درصد قابل توجهی مشکلات گوارشی ممکن است توسط هر دو ایجاد شود SIBO یا عدم تحمل لاکتوزاین یک مزیت بزرگ است که امروزه آزمایش‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا به سرعت و با دقت آن‌ها را رد کنند یا بیماران را در مسیر صحیح درمان قرار دهند تا به سرعت نتایج سلامتی را بهبود بخشند. هنگامی که بیماران با داده های مبتنی بر شواهد در قالب نتایج آزمایش دقیق وارد می شوند، تمرین ها کارایی را به دست می آورند و زمان بهبود سلامت را تسریع می کنند.

علاوه بر این، پزشکان دیگر نیازی به فرستادن بیماران به ارائه دهندگان آزمایش های مختلف برای انجام آزمایش های متعدد در طی چند هفته ندارند. اکنون آنها اغلب می‌توانند بیماران را به یک آزمایشگاه شریک یا ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی واحد ارجاع دهند تا نیازهای آزمایشی را برآورده کنند. گزینه‌هایی برای افراد وجود دارد که می‌توانند به یک ارائه‌دهنده تست معتبر مراجعه کنند و تشخیص دهند، اغلب در عرض 24 ساعت، یا حتی یک آزمایش آنلاین برای آزمایش خانگی سفارش دهند. امکان دسترسی آسان تر به نتایج مقرون به صرفه با دقت بالا، سریعتر، برای بیمارانشان، مطب های خصوصی را کارآمدتر می کند و به آنها اجازه می دهد تا بر آنچه بهترین انجام می دهند تمرکز کنند: پیشرفت مراقبت از بیمار. مطب های خصوصی باید توصیه ارائه دهندگان تست تشخیصی قابل اعتماد را در نظر بگیرند تا بیماران بتوانند سریعتر به آرامش خاطر دست یابند و برای دریافت پاسخ سریعتر و در جایی که مسائل شناسایی می شوند با ارائه دهندگان خود همکاری کنند تا کنترل بهتری بر سفرهای پزشکی خود داشته باشند.

این به طور مستقیم به توسعه سوم منجر می شود که آزمایش دسترسی مستقیم بر اساس تقاضا است. در حال حاضر تست های زیادی برای استفاده خانگی در دسترس هستند. از طرف دیگر، آزمایشگاه‌های زیادی برای بازدیدهای حضوری باز هستند. این آزمایشگاه‌ها زمان انتظار کوتاهی دارند و اغلب نتایج همان روز را برمی‌گردانند. با این حال، پزشکان و بیماران باید تکالیف خود را انجام دهند تا بهترین گزینه ها را پیدا کنند. ما از بیماری همه گیر یاد گرفتیم که دقت تست خانگی کووید به طور قابل توجهی کمتر از تست های PCR یا آنتی ژن میکروفلوئیدی است. به عنوان مثال Abbot BinaxNOW، یک آزمایش آنتی ژن جریان جانبی که طبیعت دقت کمتر از 40 درصد در افراد بدون علامت بود که فقط از یک آزمایش استفاده می کردند.

مزایای پزشکی از راه دور، سلامت از راه دور و آزمایشات امروزه

این پیشرفت های جدید مزایای مهمی را برای بیماران ایجاد کرده است. واضح‌ترین مزیت سلامت از راه دور کاهش زمان انتظار است، زیرا برنامه‌ریزی بازدید از راه دور معمولاً سریع‌تر و آسان‌تر است. علاوه بر این، بسیاری از آزمایشات در محل می توانند نتایج همان روز را نشان دهند. به سادگی به دست آوردن یک نتیجه دقیق می تواند بیماران را با مقدار مشخصی تسکین دهد، و پزشکان را با داده های مبتنی بر شواهد مورد نیاز برای مراقبت های اضافی، حتی زمانی که تشخیص جدی است، ارائه دهد.

مزیت مهم دیگر، مقرون به صرفه بودن و شفافیت بیشتر بوده است. این به سختی تعجب آور است 67 درصد از بزرگسالان ایالات متحده از نبود گزینه های بهداشتی مقرون به صرفه، به ویژه با توجه به هزینه های بالا و عدم شفافیت قیمت در سیستم مراقبت های بهداشتی، بسیار ناراضی هستند. اکثر مردم عادت دارند که دقیقاً ندانند که یک ویزیت یا آزمایش یک پزشک خاص تا بعد از آن چقدر هزینه دارد، فقط بعداً با یک صورت حساب غیرعادی بزرگ شگفت زده می شوند. در مقابل، بسیاری از این ارائه دهندگان تست تشخیصی شخص ثالث، قیمت‌هایی را به وضوح نشان می‌دهند که به بیماران امکان می‌دهد از قبل بهتر برنامه‌ریزی کنند و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر را با دقت قابل مقایسه خریداری کنند. امروزه اکثر طرح های بیمه دارای کسرهای بزرگی هستند، بنابراین خرید از جیب شما برای آزمایشی که 30٪ تا 50٪ ارزان تر با دقت مشابه است، در واقع می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

شاید قابل توجه ترین مزیت این بوده است که بیماران اکنون این قدرت را پیدا کرده اند که کنترل بیشتری بر سلامت خود داشته باشند. در حالی که مطمئناً این امکان برای متخصصان پزشکی وجود دارد که آزمایشگاه ها یا ارائه دهندگان تشخیصی خاصی را توصیه کنند، بسیاری از ارائه دهندگان آزمایش به هیچ گونه ارجاع یا نسخه ای نیاز ندارند. این بدان معناست که هر کسی می تواند به سادگی وارد عمل شود و آزمایش خود را بدون نیاز به نظارت فوری یک پزشک شخصی انجام دهد.

محافظت در برابر آینده نامشخص

دنیای پزشکی و به ویژه تشخیص سلامت از زمان شروع همه گیری تغییر کرده است. اما کارشناسانی که نگران بیماری همه‌گیر دیگری در آینده هستند، به دنبال راه‌های بیشتری برای موثرتر کردن استراتژی‌های آزمایش خود در برابر این احتمال هستند.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تحقق آن این است که آزمایش‌های دقیق آزمایشگاهی و مقرون به صرفه‌تر در دسترس عموم مردم باشد. برای انجام این کار، ارائه دهندگان تشخیص سلامت باید موقعیت استراتژیکی داشته باشند تا تقاضا برای آزمایش را هم اکنون و هم در مورد بیماری همه گیر دیگر برآورده کنند. اقدامات خصوصی می تواند با ایجاد ارتباط با ارائه دهندگان تشخیص سلامت شخصی و تشویق بیماران به جستجوی چنین ارائه دهندگانی برای آزمایش این امر را تسهیل کند. همچنین می‌تواند کارایی تمرین را با امکان دادن به بیماران برای دریافت نتایج و داده‌های مبتنی بر شواهد قبل از مشاوره بهبود بخشد.

این بیماری همه گیر نشان داد که ارائه دهندگان تست های تشخیصی تجاری می توانند برای رفع نیاز به آزمایش سریعتر و کارآمدتر در صورت بروز بحران بهداشت عمومی بسیار ارزشمند باشند. فعالیت‌های خصوصی می‌توانند با مشارکت با ارائه‌دهندگان تشخیص‌های سلامت شخصی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید پزشکی امروزی به آمادگی برای هر چیزی که پیش می‌آید کمک کند.

توسط اسکات روپ AllClear Healthcare، بیل استون