مطالعه اخیر ارتباط بالقوه بین تجویز سولفات رامنان و یکپارچگی قلبی عروقی را بررسی می کند


سولفات رمنان عصاره ای از مونوستروما براق (M. براق) یک گیاه دریایی است که در سواحل ژاپن یافت می شود. M. براق جلبک دریایی جلبک سبز است که اغلب برای نوری در سوپ میسو و سایر کاربردهای آشپزی استفاده می شود. همچنین ممکن است نقش بالقوه حمایت از سلامتی در بدن انسان داشته باشد.

سلول های M. براق در یک لایه قرار گرفته اند و حاوی بسیاری از ریز مغذی های فعال زیستی از جمله مقدار زیادی کلروفیل، ویتامین ها، پلی ساکاریدها، مواد معدنی و پروتئین ها هستند. سولفات رامنان یک پلی ساکارید سولفاته است که در دیواره سلولی قرار دارد M. براق و به دلیل پتانسیل آن برای کمک به حمایت از جنبه های خاصی از عملکرد قلبی عروقی و سلامت عروق خونی موضوع تحقیقات اخیر بوده است.

یک مطالعه آزمایشگاهی و حیوانی انجام شده توسط پاتیل و همکارانش در بیوموادژورنال معتبری که کاربرد بالینی مواد زیستی را بررسی می کند، نقش بالقوه تجویز سولفات رامنان را در سلامت قلب و عروق و یکپارچگی اندوتلیال بررسی کرده است. در بخش آزمایشگاهی مطالعه، سلول‌های اندوتلیال عروق کرونر انسانی و سلول‌های ماهیچه صاف عروقی از نظر نفوذپذیری کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، وضعیت التهابی، و تکثیر و مهاجرت سلول‌های عروقی در حضور سولفات رامنان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سولفات رمنان به حمایت از عملکرد سد اندوتلیال کمک می‌کند و به ترویج تکثیر سلولی و مهاجرت طبیعی کمک می‌کند. علاوه بر این، در حضور سولفات رمنان، نفوذپذیری LDL 2.7 برابر کاهش یافت. نتایج نشان می‌دهد که سولفات رامنان برای کمک به جلوگیری از رسوب بیشتر LDL، ویژگی‌های محافظتی از خود نشان می‌دهد.

در بخش حیوانی کنترل شده مطالعه، ApoE–/- موش استفاده شد. ApoE–/- موش ها مدل هایی هستند که برای شبیه سازی تغییرات آترواسکلروتیک استفاده می شوند. موش‌ها به‌مدت 4 هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند. برای دوره درمان، هر دو گروه شاهد و تیمار به مدت 9 هفته رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند. گروه درمان نیز 0.75 گرم به ازای هر کیلوگرم سولفات رمنان جیره دریافت کردند. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که گروه درمان کاهش نشانگرهای مربوط به متابولیسم لیپید و پاسخ التهابی را در حضور تجویز سولفات رامنان تجربه می‌کنند. گزارش شده است که این اثرات در موش های ماده در مطالعه بارزتر است.

پاتیل و همکارانش به این نتیجه رسیدند که سولفات رامنان به حمایت از یکپارچگی مانع سلول‌های اندوتلیال کمک می‌کند و به عنوان یک مهارکننده فعال‌سازی مسیر فاکتور هسته‌ای-کاپا B ناشی از فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α) در سلول‌های اندوتلیال عمل می‌کند. TNF-α در ادبیات به تخریب گلیکوکالیکس اندوتلیال (EGX) مرتبط شده است. نتیجه گیری کلی همچنین نشان داد که سولفات رامنان به جلوگیری از تخریب EGX و رسوب بالقوه LDL کمک می کند.

تحقیقات بیشتری به خصوص در زمینه بالینی مورد نیاز است، اما شواهد نشان می دهد که سولفات رامنان ممکن است به حمایت از جنبه های خاصی از سلامت عروق و پاسخ التهابی کمک کند. همچنین ممکن است به حمایت از پیری سالم و یکپارچگی قلبی عروقی کمک کند.

توسط دکتر C Ambrose، ND، MAT