یک سال بدون قلیه | اخبار سلامت KFF


میزبان

از زمانی که دیوان عالی کشور حق سقط جنین را در سراسر کشور در تصمیم خود در سال 2018 لغو کرد، این یک دست کم گرفتن است. سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون.

اما در حالی که بسیاری از اقدامات قانونی و قضایی بعدی برای ممنوعیت یا حفظ دسترسی به سقط جنین پیش‌بینی شده بود، این تصمیم پیامدهای دیگری نیز داشته است.

در این قسمت ویژه از اخبار سلامت KFF “What the Health?” چهار خبرنگاری که از نزدیک این موضوع را پوشش داده اند – جولی روونر، مجری و خبرنگار ارشد اخبار سلامت KFF در واشنگتن، آلیس میراندا اولشتاین از Politico، شفالی لوترا از The 19، و ساندیا رامان از CQ Roll Call – سعی می کنند همه آنچه را که از زمان سراسر کشور رخ داده است، خلاصه کنند. حق سقط جنین لغو شد

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • در دابز در حکم سال گذشته، برخی از قضات گفتند که این تصمیم موضوع سقط جنین را در دادگاه حل می کند. معلوم شد که اینطور نیست. رویه قضایی در مورد دسترسی به سقط جنین، عمدتاً در دادگاه های ایالتی ادامه دارد.
  • رئیس جمهور جو بایدن دستورات اجرایی برای حفظ دسترسی به مراقبت های بهداشت باروری صادر کرده است، از جمله اخیراً با هدایت آژانس های فدرال برای یافتن راه هایی برای افزایش دسترسی به پیشگیری از بارداری. اما همه درخواست‌های دولت به اقدام فدرال تبدیل نشده است و برخی از گروه‌های مترقی ناامید هستند که دولت بایدن در حمایت از مراقبت از سقط جنین بیشتر از این پیش نرفته است.
  • شاید مهم ترین اقدام در کنگره این باشد که سناتور تامی توبرویل (آلا.) مانع از نامزدی پنتاگون به دلیل سیاست وزارت دفاع در حمایت از توانایی سربازان و وابستگان آنها برای سفر برای مراقبت از سقط جنین شده است. او تاکنون بیش از 250 نامزدی را به دلیل اتهامات وارده مبنی بر تضعیف امنیت ملی انجام داده است.
  • بعد از دابزدر ایالت های دموکرات این نگرانی وجود داشت که محدودیت های سقط جنین از مرزهای ایالتی فراتر می رود و منجر به پیگردهای بین ایالتی می شود که مراقبت از سقط جنین را هدف قرار می دهد. این نگرانی ها تاکنون محقق نشده است. در همین حال، برخی از ایالت‌ها در تلاش هستند تا راه‌های دوربرگردان بیشتری را برای ممنوعیت سقط جنین انجام دهند، مانند الزام انجام تمام سقط جنین در بیمارستان‌ها در شرایطی که هیچ بیمارستانی در ایالت وجود ندارد که این عمل را انجام دهد.
  • نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان در حال حاضر بیشتر از سال های متمادی از دسترسی به سقط جنین حمایت می کنند. مخالفت بیشتر با ممنوعیت های سه ماهه دوم؛ و به احتمال زیاد هنگام رای دادن سقط جنین را به عنوان یک اولویت کلیدی تشخیص می دهند. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود را تحت فشار قرار می‌دهند و یا تصمیم می‌گیرند به ایالت‌های دیگر نقل مکان کنند، که به طور بالقوه بیابان‌های مراقبت طولانی‌مدت را ایجاد می‌کنند.
  • بعلاوه، پانل خبرنگاران ما در مورد موضوعی که از تجربیاتشان در مورد پوشش سقط جنین در سال اول پس از سرنگونی به آنها می ماند، منعکس می کنند. رو در مقابل وید.

همچنین در این هفته، روونر با آلینا سالگانیکوف، معاون ارشد و مدیر سیاست سلامت زنان در KFF مصاحبه می کند. برای تحقیقات و منابع KFF در مورد سلامت باروری، اینجا را کلیک کنید.

به علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مورد علاقه مرتبط با سقط جنین را پیشنهاد می‌کنند که در سال گذشته نوشته‌اند و فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: “سه چیز درباره بحث سقط جنین که بسیاری از مردم اشتباه می کنند” توسط جولی روونر از KFF Health News.

شفالی لوترا: نوزدهم «93 روز: آمریکای تابستانی از دست رفته رو در مقابل وید» نوشته شفالی لوترا.

آلیس میراندا اولشتاین: «رای سقط جنین در کانزاس دوران جدیدی را آغاز می کند» توسط آلیس میراندا اولشتاین از Politico.

ساندیا رامان: رول کال “محافظه کاران از استراتژی های سقط جنین در مبارزه بر سر مراقبت ترنس استفاده می کنند” نوشته ساندیا رامان.


برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و مشترک شدن در اخبار سلامت KFF” “سلامت چیست؟” در Spotify، Apple Podcasts، Stitcher، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان