آب و هوا و امنیت سلامت: نگاهی به آینده تا سال 2023


شروع هر سال زمانی است که ما سال قبل را به یاد می آوریم و سال پیش رو را پیش بینی می کنیم و چیزهای زیادی برای تأمل وجود دارد.

برای دانشمندان آب و هوا، شکی نیست که سال 2022 قابل توجه بود.

در اینجا در بریتانیا، ما برای اولین بار گرمترین سال خود را با دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد ثبت کردیم.

در Coningsby در لینکلن‌شایر، دمای هوا به 40.3 درجه سانتی‌گراد رسید که 1.6 درجه سانتی‌گراد از رکورد قبلی بریتانیا فراتر رفت و در دوره گرم جولای، اداره هواشناسی اولین هشدار قرمز خود را برای گرمای شدید صادر کرد.

متأسفانه، تخمین زده می‌شود که 2803 مرگ و میر ناشی از گرما در انگلستان در میان افراد بالای 65 سال در تابستان امسال اتفاق افتاده است، که به ما یادآوری می‌کند که آب و هوای متغیر ما یک نگرانی امنیت بهداشتی رو به رشد با هزینه واقعی انسانی است.

در اینجا در UKHSA، سال 2022 قابل توجه بود زیرا در ماه اکتبر مرکز امنیت آب و هوا و سلامت خود را با مأموریت ایجاد یک تغییر گام در قابلیت های خود راه اندازی کردیم.

این مرکز اکنون فعالیت‌های بهداشت آب و هوایی UKHSA را رهبری می‌کند و تمرکزی را برای مشارکت و همکاری با دانشگاه، مقامات محلی و سایر سازمان‌های بخش عمومی فراهم می‌کند.

از زمانی که چشم انداز ما برای این مرکز برای اولین بار شکل گرفت، ما با شرکای خود برای شکل دادن به پیشنهاد آن همکاری نزدیک داشتیم و در پاییز خوشحال بودیم که میزبان سه گروه متمرکز که دولت محلی و متخصصان بهداشت را از هر بخش از کشور گرد هم می آوردند.

ما به ویژه مشتاق شنیدن نظرات شما در مورد چگونگی ارائه برخی از محصولات کلیدی مرکز در حال توسعه در سال جاری بودیم.

  • مجموعه ای از معیارها و شاخص های سلامت آب و هوا برای کمک به متخصصان برای ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل تأثیر تغییرات آب و هوا در مناطق مختلف بهداشت عمومی
  • یک مرکز آنلاین برای شواهد آب و هوا که بهترین شواهد موجود از جمله ترکیب شواهد و مطالعات موردی را به افرادی که در حوزه سیاست، عمل و تحقیقات امنیت آب و هوا و سلامت کار می کنند ارائه می دهد.
  • یک ابزار ارزیابی ریسک مقامات محلی که به متخصصان دولت محلی کمک می کند تا با استفاده از رویکرد همه خطرات، اثرات سلامتی تغییرات آب و هوایی را ترسیم کرده و به آن پاسخ دهند.

بیش از صد متخصص به ما پیوستند و طیف وسیعی از بازخوردهای روشنگر و عملی را به ما دادند.

شما به‌عنوان متخصصانی که از نظر زمان فقیر هستند، از ما خواسته‌اید که برای کمک به جلوگیری از تکرار مطالب موجود، روی جاهایی که در ارائه شواهد یا منابع شکاف وجود دارد تمرکز کنیم.

شما همچنین از ما خواستید تا اطمینان حاصل کنیم که ارتباط محلی در نظر گرفته می‌شود، به‌عنوان مثال، مناطق ساحلی یا روستایی با مسائل متفاوتی نسبت به مناطق شهری مواجه هستند. داشتن گزینه ای برای انتخاب مشاهده اطلاعات سطح ملی، منطقه ای، محلی یا بخش برای شرکت کنندگان جذاب بود.

شما همچنین از ما خواستید که کار خود را به بخش‌ها و موضوعات دیگری که به صراحت مرتبط با آب و هوا و سلامت نیستند، اما مرتبط هستند، مانند سلامت روان و حمل و نقل مرتبط کنیم.

نیاز به حمایت از شما برای به اشتراک گذاشتن بهترین عملکرد و همچنین ترجمه تحقیقات و داده ها به اطلاعات کاربردی و قابل استفاده برای مقامات محلی (و هر بخش در داخل آنها) چندین بار ذکر شد.

مایلیم از همه کسانی که شرکت کردند تشکر کنیم. ما همه بازخوردها را در نظر می گیریم و از آن برای اطلاع رسانی به کارهایی که تا سال 2023 انجام می دهیم استفاده می کنیم.

من واقعاً مشتاقانه منتظر اولین سال پرمشغله برای مرکز هستم، زیرا علاوه بر توسعه منابع ذکر شده در بالا، ما همچنین در سومین برنامه ملی سازگاری تحت نظارت DEFRA مشارکت می کنیم، که اقداماتی را که دولت و دیگران انجام خواهند داد را مشخص می کند. برای انطباق با چالش های تغییرات آب و هوایی در یک دوره پنج ساله.

در بهار ما یک طرح منفرد نامطلوب آب و هوا و بهداشت را برای جایگزینی برنامه‌های موج گرما و هوای سرد برای انگلستان منتشر خواهیم کرد، از جمله راهنمایی در مورد خشکسالی و سیل.

و در تابستان، تکرار چهارم را منتشر خواهیم کرد اثرات تغییرات آب و هوایی بر سلامتی در انگلستان، گزارش برجسته ای است که به صورت دوره ای تهیه شده و آخرین بار در سال 2012 منتشر شده است که تجزیه و تحلیل طیف وسیعی از تهدیدات برای سلامت ما را ارائه می دهد.

از آب و هوای نامناسب فزاینده و اثرات بالقوه بر امنیت غذایی ما گرفته تا خطر بومی شدن بیماری های منتقله از طریق پشه در بریتانیا، خطراتی که ما با آن روبرو هستیم واقعی هستند.

اما ما مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستیم تا به کشور کمک کنیم تا با این تهدیدات سازگار شوند و در نهایت افراد بیشتری را ایمن نگه داریم.