۷ نشانه فیزیکی استرس که نباید نادیده بگیرید


از خستگی گرفته تا هوس، برخی از علائم فیزیکی استرس وجود دارد که احتمالاً نباید نادیده گرفته شوند. کلاریسا بری، متخصص تغذیه DIRTEA، چیزهای بیشتری را نشان می دهد، به علاوه آنچه می تواند کمک کند

غدد آدرنال دو غده کوچک هستند که در بالای کلیه ها قرار دارند و هورمون های استرس اصلی شما در آنجا ساخته می شوند.

اینها هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین هستند که در پاسخ به استرس تولید می شوند. نقش آنها این است که بدن شما را برای جنگیدن یا فرار در هنگام مواجهه با خطر، مانند ببر یا بهمن، آماده کنند و از اقدامات فیزیکی سریع، مؤثر و مؤثر حمایت کنند.

هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین که در پاسخ به استرس تولید می شوند

ترشح هورمون‌های استرس جریان خون را به قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد تا بدن را برای فعالیت بدنی پیش‌بینی‌شده آماده کند، و با انجام این کار انرژی را از کارهای حیاتی کمتر مانند هضم و سم‌زدایی منحرف می‌کند.

این “پاسخ استرس” نامیده می شود و در نظر گرفته شده است که موقتی باشد: ببر را ببینید، از ببر فرار کنید. هنگامی که تهدید از بین رفت، زیست شناسی شما طوری طراحی شده است که به حالت عادی بازگردد.

با این حال، در دنیای مدرن، “خطری” که بدن ما درک می کند معمولاً بسیار کمتر از یک جانور وحشی قابل لمس است.

بیشتر بخوانید: بی خوابی؟ خیلی استرس دارید که بخوابید؟ 5 روش آزمایش شده و آزمایش شده برای غلبه بر استرس

علائم فیزیکی استرس

استرس انواع مختلفی دارد و ظاهراً بی پایان است: ایمیل های خوانده نشده، همکاران سختگیر، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی، عدم تحمل غذایی، آب و هوای بد، قبض انرژی، نگرانی های سلامتی و موارد دیگر هر روز اضافه می شوند و بدن ما را در حالت فعال نگه می دارد. .

با وجود عوامل استرس زای زیادی که ما را از همه جهات بمباران می کنند، بازگشت به حالت اولیه «استراحت و هضم» دشوارتر است.

استرس مزمن کنترل نشده باعث می شود بدن شما در پاسخ به استرس باقی بماند و باعث می شود که هورمون های ما به طور سیستماتیک بی نظم شوند، غدد آدرنال ما خسته شوند و مجموعه ای از پیامدهای منفی سلامتی را به دنبال داشته باشد.

در اینجا برخی از علائم فیزیکی استرس وجود دارد که نباید نادیده بگیرید…

#1 خستگی

خستگی که نمی توانید آن را تکان دهید و مشکل در شروع صبح ها. خستگی که با خواب خوب برطرف نمی شود، می تواند نشانه ای باشد که غده فوق کلیوی شما دچار مشکل شده است، به خصوص اگر بدانید که چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید.

یکی از عملکردهای هورمون های استرس ما این است که به تنظیم سطح انرژی در طول روز کمک می کند و هر روز صبح ما را به حرکت در می آورد.

خستگی که با یک خواب خوب برطرف نمی شود، می تواند نشانه ای از مشکلات غدد فوق کلیوی باشد.

کار بیش از حد غدد آدرنال می تواند منجر به تولید نامناسب هورمون استرس شود و باعث سستی و خستگی صبحگاهی شود که اغلب با احساس خستگی در شب همراه است.

شماره 2 میل به قهوه

اتکا به محرک هایی مانند کافئین. اگر هورمون های استرس شما خالی هستند و احساس خستگی می کنید، ممکن است متوجه شوید که برای هوشیاری و «احساس انسان بودن» شدیداً به کافئین متکی هستید.

این همچنین می تواند نشانه ای از خواب ضعیف باشد. با این حال، کیفیت خواب تحت تأثیر احساس استرس و اضطراب است و خواب ناکافی نیز می تواند بر بار استرس شما بیفزاید، بنابراین ممکن است هنوز ارزش ارزیابی سطح استرس شما را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 6 آیین پوست ذهن برای حمایت از زنان در دوران یائسگی

هوس قهوه علائم فیزیکی استرس

#3 میل به شکر

به طور مشابه، احساس خستگی می تواند منجر به افزایش میل به قند شود زیرا بدن شما به دنبال منابع خارجی انرژی است.

غذاهای غنی از قند و کربوهیدرات مانند نان، غلات، شیرینی ها و ماکارونی منبعی فوری از انرژی را فراهم می کنند که به زودی با کاهش انرژی و هوس بیشتر شیرینی همراه می شود.

این ترن هوایی قند خون حالت استرس و اختلالات هورمونی را در بدن تداوم می بخشد.

بدن شما به دنبال منابع خارجی انرژی است

به جای اینکه به این هوس ها متمایل شوید، سعی کنید بدن خود را با غذاهای کامل، پروتئین و چربی های سالم تغذیه کنید تا قند خون خود را متعادل نگه دارید، هورمون ها را سالم نگه دارید و ریزمغذی ها را دریافت کنید.

4- هوس نمک

برخلاف میل به شکر، ممکن است بخواهید به هوس نمک خود توجه کنید. غدد آدرنال برای عملکرد به نمک (یا سدیم) زیادی نیاز دارند، بنابراین میل به نمک می تواند نشانه ای باشد که غدد فوق کلیوی شما بیش از حد کار می کنند.

برخلاف تصور رایج، نمک ذاتا برای شما مضر نیست (اگرچه در موارد خاصی از فشار خون بالا منع مصرف دارد).

اطمینان حاصل کنید که نمک دریایی با کیفیت یا سنگ نمک هیمالیا را انتخاب کنید و همچنین غذاهای غنی از پتاسیم و منیزیم مصرف کنید. این مواد معدنی اضافی می توانند به حمایت از غدد فوق کلیوی در زمان استرس کمک کنند.

بیشتر بخوانید: گیاهخواری را در آغوش می گیرید؟ متخصص تغذیه 5 نکته را بیان می کند که اگر هستید باید در نظر بگیرید

هوس نمک نشانه های فیزیکی استرس

#5 تحمل کم در برابر استرس

وقتی بار استرس شما زیاد است، یک رویداد به ظاهر کوچک می تواند بسیار بزرگ و غیرقابل غلبه به نظر برسد. این مثال کلاسیک گریه بر سر شیر ریخته شده است: احتمالاً اصلاً مربوط به شیر نیست بلکه مربوط به مجموعه ای از رویدادهای استرس زا است که منجر به ریختن شیر شده است.

اگر احساس می کنید که احساسات شما به سطح نزدیک هستند، این می تواند نشانه ای از استرس بیش از حد شما باشد.

#6 بیماری مکرر

استرس مزمن می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و به بیماری های مکرر کمک کند. این متأسفانه حتی بیشتر به بار استرس شما اضافه می کند، بنابراین می تواند یک چرخه معیوب باشد.

استرس مزمن می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد

اگر مکرراً بیمار می شوید، می تواند نشانه ای باشد که پای خود را از روی پدال بردارید و به کاهش سطح استرس خود و همچنین حمایت از سیستم ایمنی بدن خود توجه کنید.

شماره 7 خواب آشفته

هورمون‌های استرس به‌طور مزمن بالا یا نامنظم می‌توانند منجر به احساس خستگی در هنگام عصر، مشکل در افتادن و/یا به خواب رفتن، و اختلال در کیفیت خواب شوند.

متأسفانه، این تنها موضوع را تشدید می کند زیرا استراحت عمیق برای بهبودی و کاهش استرس بسیار حیاتی است. یکی از راه‌های حمایت از کیفیت خواب، رسیدگی به سطح استرس است.

بیشتر بخوانید: 7 نکته کاربردی خواب که ریتم شبانه روزی شما از شما سپاسگزار خواهد بود

خواب آشفته بی خوابی نشانه های فیزیکی استرس

چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

اگر برخی از این علائم آشنا به نظر می رسند، این احتمال وجود دارد که از استرس مزمن و کار بیش از حد غدد فوق کلیوی رنج می برید.

در نهایت، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که میزان استرسی که در آن قرار دارید را کاهش دهید. در حالی که حذف عوامل استرس زا همیشه امکان پذیر نیست – برخی چیزها وجود دارد که ما به سادگی نمی توانیم آنها را تغییر دهیم – سعی کنید بر آنچه در کنترل شما است تمرکز کنید.

برای حمایت از خود در این بین، در اینجا چند نکته برای کاهش استرس وجود دارد…

شماره 1 از تمرینات ذهن آگاهی و تنفس برای آرام کردن بدن و ذهن استفاده کنید

مدیتیشن راهی عالی برای توقف استرس های زندگی است. همچنین می‌توانید تکنیک‌های تنفس آرام‌بخش را امتحان کنید، مانند طولانی‌تر کردن دم بیرون برای دوبرابر کردن طول دم، مثلاً برای 4 بار تنفس، برای 8 شمارش. چند دقیقه تکرار کنید.

شماره 2 خواب کافی و با کیفیت را در اولویت قرار دهید

خواب یکی از مهمترین ارکان سلامتی و کلید شفا و بازسازی است. اکثر افراد به حداقل 7 تا 9 ساعت خواب در شب نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی را در رختخواب خود در نظر بگیرید.

با صرف زمان برای استراحت در عصر، خنک نگه داشتن اتاق خواب، کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی قبل از خواب، ورزش روزانه، محدود کردن مصرف الکل و قطع کافئین در بعد از ظهر، خواب با کیفیت را بهینه کنید.

بیشتر بخوانید: از قارچ شیتاکه تا ریشی – 5 دلیل که قارچ ها برای سلامتی شما جادویی هستند

ذهن آگاهی چگونه علائم فیزیکی استرس را مدیریت کنیم

#3 سعی کنید با یک آداپتوژن مکمل مصرف کنید

آداپتوژن ها گیاهانی هستند که مقاومت در برابر استرس را افزایش می دهند. یکی از آداپتوژن های مورد علاقه من قارچ Reishi است که نه تنها به کاهش سطح استرس درک شده کمک می کند، بلکه می تواند احساسات اضطراب را آرام کند، کیفیت خواب را بهبود بخشد و از سیستم ایمنی و گوارشی قوی پشتیبانی کند.

من پودر عصاره قارچ Reishi DIRTEA را توصیه می کنم، 39.99 پوند، که روزانه به یک نوشیدنی داغ اضافه شود یا به عنوان چای مصرف شود.

DIRTEA مجموعه ای منحصر به فرد از پودرها و ترکیبات فوق العاده است که از قدرت شفابخش قارچ های کاربردی، آداپتوژن ها و گیاهان آیورودا استفاده می کند تا به طور طبیعی سلامت شما را افزایش دهد.

#3 قرار گرفتن در معرض سموم محیطی خود را کاهش دهید

بار سمی به بار کلی استرس شما کمک می کند. شما می توانید بار سمی خود را کاهش دهید، به عنوان مثال، با گرفتن فیلتر آب، خرید مواد غذایی ارگانیک، محصولات مراقبت از پوست و پاک کننده، و اجتناب از تماس پلاستیک با مواد غذایی خود.

مصرف غذاهای التهابی، فرآوری شده و شکر تصفیه شده را کاهش دهید

یک رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی داشته باشید و مصرف غذاهای التهابی، فرآوری شده و شکر تصفیه شده را کاهش دهید.

از یک طرف، این می تواند بار استرس شما را با حذف سموم بالقوه مضر از رژیم غذایی شما کاهش دهد. از سوی دیگر، پشتیبانی تغذیه ای را برای بدن و غدد فوق کلیوی شما بهینه می کند تا به آنها کمک کند تا با استرس شما بهتر کنار بیایند و به روند بهبودی کمک کند.

شماره 4 مرزهای سالمی را تعیین کنید

مرزهای سالم تری را در مورد کار و روابط دشوار تعیین کنید. یادگیری “نه” گفتن به جای اینکه دائماً مسئولیت کاری یا احساسی بیشتری را بر عهده بگیرید، راه مهمی برای محافظت از خود و کاهش استرس است.

همچنین مطمئن شوید که یک شبکه اجتماعی حمایت کننده دارید. روابط شما می تواند منبع استرس یا تسکین باشد – انتخاب دقیق افرادی که وقت و انرژی خود را صرف آن می کنید می تواند به شما در تعریف آن کمک کند.

این مقاله را دوست دارید؟ در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقالات بیشتری مانند این را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید.