آخرین روند در طراحی سمعک


آخرین روند در طراحی سمعک

هیچ اشکالی در حمل وسایلی که به شما در انجام کارهایتان بهتر کمک می کنند، اعم از سمعک یا عصای پیاده روی، وجود ندارد. با این حال، آنها باعث می شوند بسیاری از افراد احساس خودآگاهی کنند. در نتیجه، ابزارهایی مانند سمعک دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده‌اند و مد، راحتی و عملکرد را برای ایجاد دستگاه‌هایی با طرح‌های نوآورانه ترکیب کرده‌اند. در این مقاله به تفصیل در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد.

آخرین روند در طراحی سمعک، نحوه درک بیماران کم شنوایی از دستگاه های خود را متحول کرده است. اکنون دستگاه‌ها دارای طرح‌های براقی هستند که به‌طور محتاطانه در گوش قرار می‌گیرند و توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. بیایید پنج گرایش کلیدی در طراحی سمعک را بررسی کنیم که به افراد این امکان را می‌دهد تا سمعک خود را با اعتماد به نفس و افتخار بپذیرند.

راه حل های محتاطانه و نامرئی

یکی از مهم ترین روندها در طراحی سمعک، حرکت به سمت راه حل های محتاطانه و تقریبا نامرئی است. سمعک های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که براق، جمع و جور بوده و با ظاهر طبیعی کاربر ترکیب شوند. چهار نوع سمعک زیر این امکانات را ارائه می دهند:

پشت گوش (BTE)

سمعک های پشت گوش در پشت گوش قرار می گیرند و از یک لوله شفاف متصل به قالب گوش تشکیل شده اند. فناوری‌های کوچک‌سازی پیشرفته اجزای کوچک‌تری ایجاد کرده‌اند و مدل‌های BTE را محتاط‌تر از همیشه کرده‌اند. تمیز کردن و استفاده از این دستگاه‌ها آسان است، حتی برای کودکان توصیه می‌شود، کمترین بازخورد را ارائه می‌دهند و برای کاهش شنوایی خفیف تا عمیق مناسب هستند.

درون کانال (ITC)

پیشرفت‌ها در ساخت قالب‌های گوش سفارشی و تکنیک‌های چاپ سه بعدی منجر به توسعه سمعک‌های کاملاً درون کانال (CIC) یا نامرئی در کانال (IIC) شده است. دستگاه های ITC از پوسته های پلاستیکی نامرئی ساخته شده اند که در داخل کانال گوش قرار می گیرند. قرارگیری عمیق به آنها اجازه می دهد تا حداقل قابل مشاهده و کوچک باشند. با این حال، بیماران با توجه به اندازه آن کار را دشوار می دانند. مستعد تجمع جرم گوش است و برای کم شنوایی عمیق نامناسب است.

داخل گوش (IEA)

سمعک های داخل گوش نسبت به گزینه های دیگر برجسته تر هستند و شامل قطعاتی در داخل پوسته ای هستند که در قسمت بیرونی گوش قرار می گیرند. آنها با سفارشی کردن آنها در رنگ هایی که با رنگ پوست شما مطابقت دارند، محتاطانه به نظر می رسند. سمعک های IEA با میکروفون های جهت دار و تله کویل ها به خوبی کار می کنند. معایب این سبک شامل تجمع جرم گوش، مشکلات بازخوردی و نامناسب بودن برای کم شنوایی عمیق است.

گیرنده در کانال (RIC)

شنوایی گیرنده در کانال شامل یک گیرنده کوچک در داخل کانال و یک لوله نامرئی است. این سمعک همچنین در داخل کانال گوش قرار می گیرد و عملاً نامرئی است. آنها همچنین از یک مفهوم باز مناسب برای جلوگیری از مسدود شدن کامل کانال استفاده می کنند. آنها همچنین مستعد تجمع موم هستند و برای کاهش شنوایی عمیق نامناسب هستند.

گزینه های شیک و قابل تنظیم

افراد دیگر نیازی به سازش در سبک سمعک خود ندارند. آخرین روند در طراحی سمعک شامل ترکیب عناصر سبک و شخصی سازی است. تولیدکنندگان در حال حاضر سمعک‌هایی را در رنگ‌های مختلف عرضه می‌کنند تا با رنگ پوست، رنگ مو و حتی لباس‌های مورد علاقه‌تان مطابقت داشته باشد.

مفهوم سفارشی سازی فراتر از انتخاب رنگ است. بیماران اکنون گزینه های بسیار متنوعی برای سفارشی کردن سمعک خود دارند. آنها می توانند نقوش، نمادها، جذابیت ها و پوشش ها را اضافه کنند. این به افراد اجازه می دهد تا با دستگاه های شنوایی خود به حداکثر کارایی دست یابند و فردیت خود را بیان کنند. برخی از شرکت ها حتی الگوهای سفارشی و طرح های پیچیده را ارائه می دهند و سمعک خود را به لوازم جانبی مد منحصر به فرد تبدیل می کنند.

سمعک‌ها دیگر به‌عنوان وسیله‌ای صرفاً پزشکی نیستند، بلکه به‌عنوان لوازم جانبی مدی که می‌توان آن‌ها را در آغوش گرفت و در استایل فرد ادغام کرد. اگر در کانادا زندگی می کنید، باید برای خدمات سمعک به مشاوران شنوایی تورنتو مراجعه کنید.

یکپارچگی و اتصال فناوری

علاوه بر مد، فناوری در خط مقدم طراحی سمعک قرار دارد. سمعک های امروزی به طور فزاینده ای از فناوری های پیشرفته مانند اتصال بلوتوث و سازگاری با گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند استفاده می کنند.

سمعک های اتصال بلوتوث به شما این امکان را می دهند که از راه دور با تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و سایر دستگاه ها متصل شوید. این به شما امکان می‌دهد از نمایش‌های مورد علاقه‌تان با صدایی که ترجیح می‌دهید لذت ببرید، در حالی که دیگران همچنان از آن‌ها در سطح صدای دلخواه خود لذت می‌برند. آنها مانند هدفون های بی سیم عمل می کنند و به کاربران امکان می دهند صدا را مستقیماً به سمعک خود منتقل کنند. کاربران حتی می توانند به راحتی تماس تلفنی برقرار کنند، به موسیقی گوش دهند و فیلم تماشا کنند.

علاوه بر این، لوازم جانبی بی‌سیم مانند میکروفون‌های از راه دور و پخش‌کننده‌های تلویزیون، اتصال را افزایش می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند به منابع صوتی مختلف متصل شوند و تجربه شنیداری خود را بدون دردسر سفارشی کنند.

جدیدترین سمعک ها برای ردیابی سلامت بدن و مغز از طریق حسگرهای یکپارچه و هوش مصنوعی طراحی شده اند. اپلیکیشن های گوشی های هوشمند همچنین به کاربران این امکان را می دهند که کیفیت صدا را با توجه به محیط خود شخصی سازی کنند. می توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار این تنظیمات را با توجه به محیط انجام دهد یا به صورت دستی از طریق برنامه این کار را انجام دهد.

طراحی ارگومتری و راحت

راحتی در طراحی سمعک یکی از نکات مهم است. تولید کنندگان به طور مداوم در تلاش برای ایجاد دستگاه های ارگومتری و کاربر پسند هستند. اکنون دستگاه‌ها طرح‌هایی را ارائه می‌کنند که راحتی را در اولویت قرار می‌دهند، از تناسب ایمن و حداقل تداخل با فعالیت‌های روزانه اطمینان می‌دهند.

یکی از جنبه های طرح های ارگومتری شامل قلاب های گوش انعطاف پذیر یا قطعات گوش است. اینها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قابل تنظیم باشند و متناسب با کانتور گوش کاربر باشند. انعطاف پذیری یک تناسب راحت و راحت را فراهم می کند. سمعک حتی زمانی که ورزش می کنید یا فعالیت های شدید انجام می دهید در جای خود باقی می مانند. این توجه به جزئیات خطر ابتلا به نقاط درد یا فشار ناشی از دستگاه های نامناسب را به حداقل می رساند.

تولید سمعک در حال حاضر بر ترکیب مواد ضد حساسیت و ملایم متمرکز شده است. این در درجه اول یک تسکین برای افرادی است که پوست حساسی دارند. این مواد روی گوش ملایم هستند و خطر تحریک یا ناراحتی را کاهش می دهند. علاوه بر این، مواد ضد حساسیت به جلوگیری از واکنش های آلرژیک کمک می کنند و تجربه پوشیدن راحت را برای طیف وسیع تری از کاربران تضمین می کنند.

سازگاری با محیط

آخرین روند در طراحی سمعک همچنین به سازگاری محیطی می پردازد. اکنون بسیاری از سمعک ها دارای ویژگی هستند که به طور خودکار با محیط های مختلف گوش دادن تنظیم می شوند. این فناوری تطبیقی ​​کیفیت صدا و درک گفتار را بهینه می کند و تجربه شنوایی شخصی شده را بر اساس مکان به کاربران ارائه می دهد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی گنجانده شده در این سمعک‌ها با نظارت بر محیط صوتی، تنظیمات را در زمان واقعی انجام می‌دهند.

علاوه بر این، فناوری‌های نانو پوشش و ضدآب، ساخت سمعک‌هایی را که در برابر آب یا حتی ضد آب هستند، ممکن ساخته است. این ویژگی برای افرادی که سبک زندگی فعال دارند یا در محیط های مرطوب زندگی می کنند، دوام و آرامش خاطر را ارائه می دهد.

پینوشت

جدیدترین روندها در طراحی سمعک، راحتی و عملکرد را برای توانمندسازی افراد مبتلا به کم شنوایی ترکیب می کنند. ترکیب جدیدترین فناوری، پوشش نانو، ضد آب، هوش مصنوعی، پرینت سه بعدی و مینیاتورسازی، صنعت سمعک را گسترش می دهد. این پیشرفت هیجان‌انگیز همچنان باعث می‌شود سمعک‌ها برای کاربران جامع‌تر، شیک‌تر و راحت‌تر شوند. آنها اکنون به عنوان ابزاری برای شنوایی بهتر و لوازم جانبی مد روز در نظر گرفته می شوند که به افراد کم شنوایی این امکان را می دهد تا با اعتماد به نفس و افتخار از دستگاه های خود استفاده کنند.

توسط اسکات روپ طراحی سمعک، انواع سمعک