روند و چشم انداز اکسیژن درمانی برای سال 2023


روند و چشم انداز اکسیژن درمانی برای سال 2023

اکسیژن درمانی یا تجویز اکسیژن پزشکی به طور فزاینده ای برای درمان بیماری های مختلف مانند بیماری انسدادی مزمن ریه، سرطان و فیبروز کیستیک مورد استفاده قرار گرفته است. اکسیژن درمانی برای اکثر بیمارانی که نمی توانند حجم کافی اکسیژن را از تنفس منظم دریافت کنند، ایده آل است. همچنین به کسانی که به دلایل مختلف به غلظت بالای اکسیژن نیاز دارند کمک می کند.

یکی از محرک‌های اصلی فروش اتاقک هایپرباریک، افزایش اولویت و تغییر از مخازن اکسیژن مبتنی بر سیلندر سنتی به دستگاه‌های قابل حمل است. همچنین ترجیح فزاینده ای برای واحدهای اکسیژن قابل حمل نسبت به متمرکز کننده های ثابت وجود دارد. در زیر چند روند و چشم انداز اکسیژن درمانی برای سال 2023 و پس از آن آورده شده است.

تأثیر COVID-19 بر تقاضا برای اکسیژن درمانی

در حالی که میزان بروز بیماری همه گیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اکسیژن درمانی یک گزینه درمانی اصلی برای بیماران مبتلا به کووید-19 بود. اکسیژن درمانی با نرخ های بالا یک درمان حیاتی بود زیرا این بیماری مستقیماً بر ریه ها و توانایی های تنفسی بیماران تأثیر می گذاشت.

جالب توجه است، تغییر بازار از متمرکز کننده های اکسیژن ثابت به قابل حمل در سال 2020 اندکی کاهش یافت. این تا حدی به این دلیل است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی منابع بیشتری را تخصیص داده و بر استفاده از سیلندرهای اکسیژن ثابت کم هزینه تر تمرکز کردند. به لطف اقدامات قرنطینه در سراسر جهان و دستورات ماندن در خانه که برای مهار بیماری همه گیر طراحی شده اند، تعداد بسیار کمی از بیماران نیز به دستگاه های اکسیژن قابل حمل نیاز دارند.

با این حال، تقاضا برای دستگاه های اکسیژن قابل حمل به دلایل مختلف در حال افزایش است. متمرکز کننده های ثابت شاهد افزایش تقاضا در سال 2020 بودند زیرا در اکثر موقعیت های پرخطر موثر بودند. با این حال، تعداد افراد مسن که دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند، افزایش می‌یابد و متعاقباً تقاضا برای اکسیژن درمانی افزایش می‌یابد.

حدود شانزده میلیون نفر از COPD رنج می برند که میلیون ها نفر هنوز تشخیص داده نشده اند. بیماران مبتلا به COPD همچنین مستعد سایر مشکلات تنفسی شدید از جمله COVID-19 هستند که پذیرش اکسیژن درمانی و معرفی روش های پیشرفته زایمان مانند درمان های بینی را افزایش داده است.

افزایش تقاضا برای نظارت بر اکسیژن درمانی از راه دور

علاوه بر افزایش تقاضای اکسیژن، این بیماری همه گیر همچنین وجود دستگاه های نظارت بر اکسیژن خانگی را ضروری کرد. دستگاه های نظارت بر اکسیژن از راه دور تجهیزات اکسیژن را با برنامه های تلفن هوشمند متصل می کنند. این به پزشکان اجازه می دهد تا جنبه های مختلف اکسیژن درمانی را از راه دور نظارت کنند.

روند بهبود انتقال داده های بهداشتی نیز با معرفی فناوری های پوشیدنی، شبکه های بی سیم 5G و پیشرفت در حسگرهای فوتوپلتیسموگرافی به طور تصاعدی رشد خواهد کرد. حسگرهای PPG دستگاه‌های غیرتهاجمی هستند که از آشکارسازهای نوری برای اندازه‌گیری تغییرات خون استفاده می‌کنند. این حسگرها در قسمت های خاصی از بدن مانند نوک انگشتان، پیشانی و لاله گوش قرار می گیرند.

کنسانتره های اکسیژن قابل حمل از سیلندرها سبقت خواهند گرفت

افزایش اولویت برای متمرکز کننده های اکسیژن نسبت به سیلندرهای سنتی یک روند اصلی در حوزه اکسیژن درمانی است. برای شروع، متمرکز کننده های اکسیژن هوای اتاق را که به راحتی در دسترس است فیلتر می کنند تا اکسیژن پزشکی تولید کنند. از سوی دیگر، سیلندرها به اکسیژن ذخیره شده محدود متکی هستند. پرسنل مراقبت های بهداشتی و بیماران مطمئناً منابع اکسیژن فشرده و طولانی مدت ارائه شده توسط دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل را ترجیح می دهند.

تجهیزات اکسیژن درمانی قابل حمل اولیه پایبندی کم به درمان داشتند، احتمالاً به این دلیل که بیماران نمی خواستند در اطراف سیستم های اکسیژن حجیم بچرخند. با این حال، فن‌آوری‌های مدرن، به‌ویژه معرفی باتری‌های لیتیوم یونی و تکنیک‌های بهتر ذخیره‌سازی اکسیژن، پایبندی بیمار به محلول‌های قابل حمل اکسیژن خانگی را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده است.

اکسیژن سازهای قابل حمل مدرن آزادی بی نظیری را برای بیماران وابسته به اکسیژن فراهم می کند. آخرین دستگاه ها دارای باتری هایی هستند که بسته به تنظیمات جریان بیمار بین هشت تا 13 ساعت کار می کنند. آنها همچنین تنها پنج تا هفت پوند وزن دارند و بیماران می توانند به راحتی باتری های خالی شده را تعویض کنند یا متمرکز کننده را به منبع برق AC یا DC وصل کنند. تولید کنندگان اکسیژن قابل حمل در حال حاضر در حال توسعه موتورهای متمرکز کننده بی صدا هستند تا صدای تولید شده توسط این متمرکز کننده ها را کاهش دهند، به ویژه هنگامی که در مناطق محدود استفاده می شوند.

افزایش پذیرش اکسیژن درمانی بینی با جریان بالا

اکسیژن درمانی بینی با جریان بالا معمولاً شامل تحویل میزان بالای اکسیژن بدون رطوبت به بیماران نیازمند است. این گزینه در ابتدا برای بهبود تبادل گازی و کاهش خطر فعالیت معرفی شد. دستگاه‌های تخصصی مدرن بینی با جریان بالا می‌توانند تا 60Lmin را ارائه دهند، که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به دستگاه‌های سنتی که بین 1 تا 10Lmin ارائه می‌کنند، است.

تقاضا برای اکسیژن درمانی بینی در سال 2020 در دوره اوج COVID-19 افزایش یافت. دستگاه‌های درمان بینی به دلیل توانایی کوویدها برای اکسیژن‌رسانی به یک جایگزین ضروری برای تجویز اکسیژن تبدیل شدند. بیماران همچنین درمان های بینی را ترجیح می دهند زیرا راحت هستند و انطباق را بهبود می بخشند. با افزایش استفاده از این روش تحویل اکسیژن، بازار احتمالاً رونق خواهد گرفت، به ویژه در مواجهه با عوارض پیش بینی نشده COVID-19.

پینوشت

حوزه اکسیژن درمانی، به ویژه تغییر از سیلندرهای اکسیژن به متمرکز کننده های قابل حمل و دستگاه های درمان بینی، مطمئناً رشد خواهد کرد. اکسیژن درمانی های خانگی نیز افزایش خواهد یافت، به ویژه در میان بیمارانی که تحت اکسیژن درمانی طولانی مدت هستند. این یک روش مقرون به صرفه برای به دست آوردن اکسیژن است و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

مشاغل در مراقبت های بهداشتی

توسط اسکات روپ اکسیژن درمانی بینی با جریان بالا، اکسیژن سازهای قابل حمل، نظارت بر اکسیژن درمانی از راه دور