آیا باید نگران نوع جدید COVID-19 باشیم؟


مرد مسن با یک پزشک در یک محیط مراقبت های بهداشتی

با ظهور در پایان سال گذشته نوع COVID-19 JN.1، سؤالاتی در مورد مقایسه آن با بسیاری از انواع دیگر شناسایی شده وجود دارد.

JN.1 از نوع BA.2.86 نشات می گیرد و دارای یک جهش اضافی در پروتئین اسپایک است. اخیراً در ایالات متحده و همچنین در فرانسه به پرفروش ترین نوع تبدیل شده است. از ژانویه 2024، تقریباً 60٪ موارد انگلیسی توسط JN.1 ایجاد می شود.

UKHSA به نظارت بر داده های مربوط به انواع مختلف در بریتانیا و در سطح بین المللی، از جمله نظارت دقیق بر نوع JN.1 و ارزیابی شدت و اثربخشی واکسن ادامه می دهد. در حال حاضر هیچ تغییری در توصیه های بهداشت عمومی گسترده تر وجود ندارد.

هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای افراد بیشتر به این نوع کووید-19 نسبت به موارد قبلی وجود ندارد.

توجه به این نکته مهم است که برای نتیجه‌گیری در مورد تأثیر این جهش‌ها بر قابلیت انتقال و شدت نوع به داده‌های بیشتری نیاز داریم. در این پست وبلاگ ما آنچه را که تاکنون می دانیم و اقداماتی که انجام می دهیم را تشریح خواهیم کرد.

جهش و تغییر برای ویروس ها طبیعی است، و به طور گسترده تر، ما هنوز با نحوه واکنش سیستم مراقبت های بهداشتی به جزر و مد موارد فصلی آشنا می شویم. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این نوع، ما درک بهتری از نحوه تعامل آن با سیستم ایمنی خود و نحوه بهینه سازی حفاظت از خود و همچنین اقداماتی که می توانیم برای ایمن نگه داشتن آسیب پذیرترین افراد و زندگی عادی خود انجام دهیم، خواهیم داشت. تا جایی که ممکن است.

اگر مردم ناخوش باشند و مطمئن نباشند که کووید-19 دارند، چه باید بکنند؟

اگر علائم عفونت تنفسی مانند کووید-19 را دارید و دمای بدنتان بالاست یا برای رفتن به محل کار یا انجام فعالیت های عادی احساس خوبی ندارید، باید از تماس با افراد آسیب پذیر خودداری کنید و در صورت امکان در خانه بمانید. .

برای آن دسته از ما که مطلقاً نمی‌توانیم در خانه بمانیم، دستورالعمل زندگی با کووید تغییری نکرده است و نحوه جلوگیری از انتقال آن به دیگران را تشریح می‌کند.

چرا مردم باید برای واکسن خود بیایند؟

واکسن ها بهترین دفاع ما در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان از آنفولانزا و COVID-19 هستند. به همین دلیل است که ما از افراد بالای 65 سال، هر کسی که در یک گروه در معرض خطر بالینی قرار دارد، و از هر کسی که در خانواده ای با فردی که در گروه خطر بالینی است زندگی می کند، می خواهیم برای واکسیناسیون خود مراجعه کنند. محافظت آنها از زمان آخرین واکسیناسیون کاهش یافته و در زمستان امسال در معرض خطر عفونت تنفسی قرار دارند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که COVID-19 یک مورد خاص نیست. عفونت های تنفسی می توانند غیرقابل پیش بینی باشند و ما از گروه های مشابه می خواهیم که علیه آنفولانزا واکسینه شوند.

آخرین تاریخی که واکسیناسیون فصلی COVID-19 در دسترس خواهد بود، 31 ژانویه 2024 است.

چه سیستم های نظارتی وجود دارد؟

ما آخرین داده‌های نظارتی برای COVID-19 و سایر بیماری‌های تنفسی را به صورت هفتگی در داشبورد داده UKHSA منتشر می‌کنیم. ما همچنین داده‌های حیاتی را از کسانی که با علائم در بیمارستان بستری می‌شوند دریافت می‌کنیم، و از توالی‌یابی ژنوم برای درک اینکه افراد در برابر کدام انواع آسیب‌پذیرتر هستند، استفاده می‌کنیم.

همچنین برنامه های نظارتی خاصی وجود دارد که در آن گروه های نمونه کوچک به طور مرتب آزمایش می شوند. اینها به ما امکان می دهد تا روندها را در جامعه گسترده تر نظارت کنیم.

بیمارستان جایی است که شاهد موارد شدیدتر خواهیم بود و تعداد افرادی که با علائم COVID-19 مراجعه می کنند را با دقت بسیار زیر نظر خواهیم داشت. این به ما در درک میزان رشد و پتانسیل انتقال نوع جدید کمک می کند.

ما به همکاری جهانی با سازمان‌های بهداشتی در سایر کشورها، سازمان بهداشت جهانی و طرح‌هایی مانند سیستم نظارت و پاسخگویی جهانی آنفلوانزا (GISAID) ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که جدیدترین داده‌ها را در اختیار داریم.

UKHSA برای مقابله با نوع جدید چه می کند؟

هنگامی که یک نوع جدید در رادار ما ظاهر می شود، در مراحل اولیه اغلب بسیار دشوار است که بدانیم آیا جهش ها مزایایی برای ویروس دارند یا خیر. جهش های ژنتیکی همیشه اتفاق می افتد و در برخی موارد مشخص شده است که ویروس را کمتر قابل انتقال می کند یا باعث واکنش خفیف تری در افراد می شود.

در این مراحل اولیه، دانشمندان ما در مرکز توسعه و ارزیابی واکسن (VDEC) مشغول رشد انباری از نوع JN.1 در تأسیسات مهار بالا هستند تا بتوانیم آزمایش را آغاز کنیم.

در همان زمان، دانشمندان واحد واکسن کووید-19 ما دست در دست توسعه دهندگان واکسن برای دریافت نمونه‌هایی از واکسن‌های جدید، هنوز بدون مجوز، کار می‌کنند تا ارزیابی کنند که آیا محافظت بهتری در برابر ویروس دارند یا خیر.

واکسیناسیون آنفولانزا و کووید-19 به دور نگه داشتن افراد آسیب‌پذیر از بیمارستان و ادامه زندگی روزمره کمک می‌کند، و همچنین فشار بر NHS ما را که همیشه در زمستان حیاتی است، کاهش می‌دهد. اگر واجد شرایط استفاده از jabs هستید، لطفاً درنگ نکنید، واکسن خود را رزرو کنید و زمستان را قوی کنید.



Source link