استفاده از علم برای طراحی عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی


عکس از بخش بیمارستان پورتون پایین

موضوع امسال هفته علم بریتانیا «ارتباطات» است و در طول هفته به نحوه انجام علم UKHSA با همکاری طیف وسیعی از سازمان‌ها می‌پردازیم. در این وبلاگ جینی مور – متخصص در تحقیقات کاربردی میکروبیولوژی محیطی – به کار ما برای کمک به بیمارستان ها برای جلوگیری از گسترش عفونت ها نگاه می کند که شامل همکاری با بیمارستان ها و شرکای دانشگاهی است.

بخش مهمی از کاری که ما در UKHSA انجام می‌دهیم، در مورد درک چگونگی انتشار عفونت‌ها در محیط‌های مختلف است. توانایی کاهش شیوع بیماری های عفونی برای جلوگیری از شیوع بیماری ها و حفظ امنیت عمومی کلیدی است.

یکی از جنبه‌های بارز و حیاتی این کار بررسی چگونگی گسترش عفونت‌ها در بیمارستان‌ها است.

بیمارستان ها البته اقدامات سختگیرانه ای برای جلوگیری از عفونت در نظر گرفته اند، اما در هر مکانی که تعداد زیادی از افراد بیمار در یک مکان وجود دارد (برخی آسیب پذیرتر و مستعد ابتلا به بیماری های جدی تر از دیگران هستند) ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از عفونت انجام دهیم. ; اغلب به عنوان عفونت های بیمارستانی یا مرتبط با مراقبت های بهداشتی شناخته می شود.

فایل حقایق علمی UKHSA: ایمنی زیستی و محیط زیست

برای ارائه بهترین توصیه‌ها و راهنمایی‌های ممکن برای کاهش عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی، باید به مطالعه نحوه حرکت میکروارگانیسم‌ها (مانند باکتری‌ها یا ویروس‌ها) در فضاهایی مانند بخش‌های بیمارستانی ادامه دهیم.

با این حال، بدیهی است که نمی‌توانیم به یک بیمارستان واقعی با باکتری‌های زنده یا ویروس زنده برویم تا نحوه انتشار آن را ببینیم.

بنابراین، اگر نیاز به مطالعه دقیق شرایط موجود در بخش بیمارستان بدون اینکه کسی را در معرض خطر قرار دهید، چه کار می کنید؟ البته شما یکی بسازید

UKHSA یک بخش مدولار در سایت ما در پورتون داون ساخته است – یک مرکز تحقیقاتی سفارشی فقط برای اهداف مطالعه.

تسهیلات تخصصی ما شامل اتاق های تک تخته و چند تخته، مجموعه ایزوله فشار منفی و فضاهای جانبی (به عنوان مثال، یک اتاق ابزار کثیف، یک رختشویی، آشپزخانه و دفتر) است، که همگی ساخته و طراحی شده اند تا با دستورالعمل های فعلی انگلستان مطابقت داشته باشند که نشان می دهد چگونه بخش های واقعی وجود دارد. ساخته شده اند.

این مرکز دارای سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع اختصاصی است. سیستم های واقعی آب و زهکشی و همچنین همان سطوح، وسایل، اتصالات و اثاثیه ای که در یک بخش واقعی پیدا می کنید نیز وجود دارد.

ایجاد شبیه‌ترین بخش بیمارستانی ممکن، تضمین می‌کند که می‌توانیم درک بهتری از نحوه زندگی و انتشار میکروارگانیسم‌ها در این محیط داشته باشیم.

مرکز تحقیقاتی به ما امکان می دهد تا مجموعه ای از فعالیت ها و مطالعات حیاتی را انجام دهیم، مانند:

  • یادگیری اینکه چگونه بیمارستان ها می توانند به بهترین شکل با انتقال باکتری های مقاوم به ضد میکروبی مقابله کنند.
  • درک چگونگی انتشار میکروارگانیسم‌ها در هوا از جمله از طریق فعالیت‌های بالینی و روش‌هایی که ذرات معلق در هوا تولید می‌کنند (فعالیتی که می‌تواند منجر به انتشار ذرات یا قطرات کوچک در هوا شود)
  • مطالعه آب جاری و باکتری هایی که در شیرها، سینک ها و دوش ها زندگی می کنند.
  • درک چگونگی انتقال آسان باکتری ها از سطوح به دست
  • مطالعه چگونگی طراحی سطوح برای سهولت در تمیز کردن آنها و اثربخشی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده برای تمیز کردن آنها.

در گذشته، ما مجبور بودیم برای انجام این نوع کارها به مدل‌های مقیاس بزرگ تکیه کنیم (به عنوان مثال سیستم‌های شیر، سینک و زهکشی) اما بخش جدید به ما کمک می‌کند تا این کار را به سطح بعدی برسانیم.

جاه طلبی ما کمک به “طراحی” عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی با درک همه چیزهایی است که می توانیم در مورد استراتژی های پیشگیری از آنها در محیط داخلی بخش: این کار هم از سلامت افراد محافظت می کند و هم هزینه های اقتصادی قابل توجهی را که با این عفونت ها مرتبط است برطرف می کند.

این بخش فرصتی هیجان انگیز برای پیشبرد این کار مهم ارائه می دهد و نمونه ای عالی از این است که چگونه علم UKHSA بر مشکلات عملی دنیای واقعی متمرکز شده است. به عنوان یک میکروبیولوژیست، دانستن اینکه کاری که انجام می‌دهیم، خط‌مشی‌ها و اقدامات خط مقدم را اطلاع‌رسانی می‌کند و در نهایت بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را ایمن نگه می‌دارد، مایه خرسندی است.