برنامه مراقبت بدون علامت آنفلوانزای پرندگان UKHSA


عکس نزدیک چند مرغ قرمز.

از دسامبر 2021، 10 مورد انسانی آنفلوانزای پرندگان H5N1 (از کلاس 2.3.4.4b) در سطح جهانی گزارش شده است و بین 1 اکتبر 2022 تا 31 مه 2023، آنفولانزای H5N1 در پرندگان در 185 محل در بریتانیا تایید شده است.

در همین بازه زمانی، H5N1 نیز در 1024 پرنده وحشی در سراسر بریتانیا شناسایی شده است.

نظارت و تخصص تشخیصی ما همراه با توانایی های توالی یابی ژنومی ما برای تشخیص زودهنگام، ارزیابی و پاسخ به تهدیدات سلامت و امنیت زیستی نوظهور مانند آنفولانزای پرندگان بسیار مهم است.

از طریق این سیستم‌های نظارتی، هدف ما شناسایی زودهنگام موارد بالقوه آنفلوانزای مرغی انسانی، ارزیابی خطر برای سلامت انسان و افزایش سرعت پاسخ بهداشت عمومی است.

کار ما همچنین به ابتکاراتی مانند سیستم نظارت و پاسخ جهانی آنفلوانزای سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند و به جهان کمک می‌کند ویروس‌های آنفولانزای نوظهور با پتانسیل همه‌گیری را شناسایی و به آن واکنش نشان دهد.

برنامه نظارت پیشرفته

در سراسر بریتانیا و در سطح جهان، سطوح عفونت آنفلوانزای پرندگان در پرندگان و پستانداران افزایش یافته است، با این حال، موارد بسیار کمی از ویروس H5N1 (2.3.4.4b) انسانی ویروس آنفلوانزای پرندگان در سطح بین‌المللی گزارش شده است، که ارزیابی جدی بودن تهدید را دشوار می‌کند. به سلامت انسان است. برای حمایت از درک بهتر علمی از تهدید، در مارس 2023 UKHSA یک برنامه جدید نظارت بر آنفولانزای پرندگان بدون علامت را راه اندازی کرد.

هدف این برنامه شناسایی عفونت‌های احتمالی حیوان به انسان در افرادی است که در معرض پرندگان آلوده هستند، به عنوان مثال، کارگران مرغداری و افرادی که در معدوم کردن پرندگان در اماکن تجاری و خانگی آلوده نقش دارند، تا بتوانیم بهتر بفهمیم که آیا انتقال از پرندگان به انسان اتفاق می‌افتد یا خیر. اگر چنین است، هر چند وقت یکبار این اطلاعات ما را قادر می سازد تا خطر کلی برای سلامت انسان را بهتر درک کنیم و پاسخ بهداشت عمومی خود را متناسب کنیم.

از افرادی که در این برنامه شرکت می کنند از طریق سواب های ویروسی بینی و گلو نمونه گیری می شود. نمونه‌ها سپس توسط آزمایشگاه‌های آزمایش UKHSA پردازش می‌شوند و هر نمونه مثبت برای آنالیز ژنومی به آزمایشگاه مرجع ملی آنفلوانزای تعیین‌شده WHO در آزمایشگاه Colindale ما ارسال می‌شود.

اگر یک آزمایش مثبت برگردانده شود، افراد مطابق با دستورالعمل فعلی UKHSA مدیریت خواهند شد. به عنوان بخشی از پاسخ بهداشت عمومی به هر گونه تشخیص مثبت، تیم های حفاظت از سلامت ما همه افرادی را که با یک مورد انسانی تایید شده آنفلوانزای پرندگان در تماس بوده اند، پیگیری می کنند.

برنامه نظارت بدون علامت آنفلوانزای پرندگان قبلاً با موفقیت آزمایش‌های مثبت را برای موارد بالقوه در دو نفر که در یک مرغداری آلوده در انگلیس کار می‌کردند شناسایی کرده است. این طرح بر اساس یک برنامه آزمایش بدون علامت قبلی است که در زمستان 2021/22 انجام شد، شامل حدود 120 نمونه و شناسایی یک مورد مثبت با سابقه تماس محافظت نشده با پرندگان در یک محیط نزدیک خانگی.

نظارت NHS

در کنار این برنامه نظارتی بدون علامت آنفلوانزای پرندگان، ما با NHS کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بیماران بستری در مراقبت های ویژه با عفونت های شدید تنفسی حاد یا بیماری های مشابه آنفولانزا برای ویروس های تنفسی از جمله آنفولانزا آزمایش می شوند. آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی UKHSA و آزمایشگاه مرجع آنفولانزا آزمایش‌های بیشتری را روی نمونه‌هایی انجام می‌دهند که برای آنفولانزای A مثبت هستند اما در مواردی که آنفولانزای فصلی طبیعی یافت نمی‌شود، برای تأیید اینکه تشخیص به دلیل آنفلوانزای پرندگان نیست.

نظارت بر این نمونه‌ها مکانیسم مهمی برای تشخیص زودهنگام آنفولانزای پرندگان / ویروس‌های آنفلوانزای جدید است. از آنجایی که افراد مبتلا به آنفولانزای پرندگان احتمالاً به شدت بیمار می شوند، واحدهای مراقبت های ویژه مکان مناسبی برای هدف قرار دادن نظارت بر بیماری هستند. این کار در برنامه‌های نظارتی گسترده‌تر در کنار فرآیند مدیریت تماس موجود قرار می‌گیرد، جایی که افرادی که در معرض پرندگان مبتلا به آنفولانزای پرندگان هستند توسط تیم‌های حفاظت بهداشتی UKHSA نظارت می‌شوند.

آخرین شواهد همچنان حاکی از آن است که ویروس آنفلوانزای پرندگان که در حال گردش در پرندگان هستیم، در حال حاضر به راحتی به افراد سرایت نمی کند.

راهنمای Defra در مورد علائم آنفولانزای پرندگان و نحوه گزارش آن در طیور و سایر پرندگان در GOV.UK موجود است، در حالی که راهنمایی های بیشتر در مورد جلوگیری از خطر عفونت هنگام کار با طیور آلوده توسط اداره بهداشت و ایمنی منتشر شده است.