هرآنچه باید از فواید ماساژ برای کمر درد بدانید » پاموه » سلامت و پزشکی


دو عضله مربعی و عضله راست‌کننده کمر، نقش اساسی در پشتیبانی از ستون فقرات و عضلات باسن دارند. در‌صورت بروز هرگونه تغییر در این دو عضله، مشکلات عمده‌ای، از جمله کمردرد و گرفتگی شدید کمر رخ خواهد داد. متخصص فیزیوتراپ، بر‌اساس شدت مشکل کمردرد، روش‌های مختلفی را برای بهبود این مشکل تجویز می‌کند.

هرآنچه باید از فواید ماساژ برای کمر درد بدانید

یکی از ساده‌ترین و متداول‌ترین راه‌ها، ماساژ درمانی خواهد بود. ما در این مقاله به‌طور‌کامل تاثیر ماساژ برای کمر درد را بررسی کرده‌ایم. اگر قصد دارید تا پاسخ سوال «آیا ماساژور برای دیسک کمر ضرر دارد» را پیدا کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تاثیر ماساژ درمانی بر بهبود کمر درد

در ماساژ درمانی برای کمردرد، فیزیوتراپ یا متخصص، عضلات و بافت‌های نرم بدن را با تکنیک‌های خاص مالش یا فشار خواهد داد. با استفاده از این تکنیک‌ها، عضلاتی که در موقعیت نامناسب قرار گرفته‌اند، تغییر پیدا کرده و به وضعیت عادی برمی‌گردند.

در‌واقع ماساژ درمانی، تکنیکی غیر‌تهاجمی است که متخصص با کمک آن می‌تواند وضعیت عضلات را تغییر داده و باعث بهبود درد کمر و ناحیه گردن شود. امروزه استفاده از ماساژ درمانی در بین همه پزشکان تایید شده و برای درمان انواع کمردرد غیر‌مزمن و کوتاه مدت تجویز می‌شود. حتی برخی از پزشکان برای جلوگیری از کمردرد، افراد مستعد را به استفاده از مبل ماساژور و سایر دستگاه‌های ماساژ حرفه‌ای تشویق می‌کنند.

انواع ماساژ برای رفع کمردرد و سیاتیک

روغن ماساژ کمر درد با وجودی که فواید ماساژ برای کمردرد اثبات شده است، همه تکنیک‌ها برای بهبود این مشکل مناسب نیستند. مراجعه به متخصص و فیزیوتراپ می‌تواند باعث رفع کمردرد و حتی سیاتیک شود. در مقابل، مراجعه به برخی از افراد نامعتبر باعث شدت کمردرد در بیمار خواهد شد. در‌نتیجه اگر دچار کمردرد شده‌اید، با تجویز پزشک از تکنیک‌های ماساژ مناسب خود برای بهبود کمردرد استفاده کنید. این موضوع حتی برای استفاده از برنامه‌های انواع صندلی ماساژ نیز صادق است. از‌این‌رو، در ادامه به بررسی تکنیک‌های ماساژی می‌پردازیم که مناسب کمردرد و سیاتیک است.

ماساژ تایلندی و آرامش ذهن و عضلات

ماساژ تایلندی یک نوع ماساژ سنتی و هنر باستانی در تایلند نام دارد. روش انجام این ماساژ با کشیدن بدن و ایجاد فشار ملایم و کم در امتداد خطوط انرژی بدن انجام می‌شود. با انجام ماساژ تایلندی عضلات همسترینگ از تنش خارج می‌شود؛ در‌نتیجه انجام این تکنیک ماساژ باعث بهبود دامنه حرکتی نیز خواهد شد. به‌دلیل تاثیر ماساژ تایلندی بر رفع تنش عضلات و ایجاد حس آرامش‌بخش، در اکثر دستگاه‌های ماساژ مانند ماساژور پا، تکینک‌های ماساژ تایلندی شبیه‌سازی شده است. از‌این‌رو، با خرید یک دستگاه ماساژور نیز می‌توانید از تاثیرات این ماساژ بهره‌مند شوید.

تکنیک نقطه ماشه‌ای؛ ماساژ برای گرفتگی رگ

تکنیک نقطه ماشه‌ای؛ ماساژ برای گرفتگی رگ

در ماساژ نقطه ماشه‌ای یا ماساژ تریگر پوینت، نقاط ماشه‌ای میوفاشیال که عامل اصلی درد در اسکلت عضلانی هستند، فشار داده می‌شوند. با اعمال فشار به نقطه ماشه، اکسیژن‌رسانی و گردش خون در این ناحیه بیشتر شده و چرخه اسپاسم و درد قطع خواهد شد. این نقاط در هر بخشی از بدن وجود دارد و حتی باعث بروز درد‌های سیاتیکی می‌شوند. علاوه‌بر این، ماساژ تریگر پوینت برای رفع دردهای موضعی کمر ناشی از آسیب تمرینات ورزشی کاربرد بیشتری دارد.

ماساژ سنگ داغ؛ ماساژ برای دیسک کمر و سیاتیک

ماساژ سنگ داغ؛ ماساژ برای دیسک کمر و سیاتیک

یکی از بهترین انواع ماساژ برای کمر درد، تکنیک سنگ داغ است. در این روش، سنگ بازالت گرم شده و روی نقاط به‌خصوصی از کمر، دو طرف ستون فقرات، قرار می‌گیرد. تعداد و میزان قرار دادن این سنگ‌ها روی کمر بر‌اساس تشخیص ماساژ درمانگر خواهد بود. پس از قرار دادن سنگ‌ها روی کمر، ماساژور با روغن پاها را نیز ماساژ می‌دهد.

صندلی‌های ماساژور؛ بهترین جایگزین برای ماساژ با دست

صندلی‌های ماساژور با وجود برنامه‌های متعدد، جایگزین دائمی برای ماساژ توسط افراد دیگر خواهد بود. با خرید صندلی یا دستگاه‌های ماساژور دیگر نیازی به مراجعه حضوری پیش افراد متخصص نخواهید داشت. در هر صندلی ماساژور ۳ الی ۲۳ تکنیک ماساژ اتوماتیک پیاده‌سازی شده است. برخی از برنامه‌های ماساژ اتوماتیک به رفع انواع گرفتگی‌های کمر کمک کرده و به‌عنوان ماساژ برای کمر درد کاربرد دارند.

ماساژ برای کمر درد مناسب چه افرادی نیست؟

ماساژ برای کمر درد مناسب چه افرادی نیست؟

معمولاً ماساژ به‌عنوان روش درمانی غیرتهاجمی شناخته می‌شود. ماساژ برای افرادی که به‌دلیل انجام تمرینات ورزشی دچار گرفتگی عضله شده‌اند، هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آورد. علاوه‌بر این، افرادی که به کمردرد‌های کوتاه‌مدت و با سابقه پایین مبتلا شده‌اند، به‌راحتی می‌توانند درد خود را به کمک تکنیک‌های ماساژ برطرف کنند. با این وجود، افرادی که درگیر بیماری‌های دیگر، مانند بیماری التهابی پوست یا مشکلاتی مانند سرطان متاستاتیک هستند، نباید از ماساژ استفاده کنند.

ماساژ گرفتن به‌طور مستقیم از فرد ماساژ درمانگر باعث تشدید بیماری این افراد شده و خطرات جدی برای سلامتی آن‌ها به‌همراه خواهد داشت. به‌همین دلیل، قبل از انجام هرگونه اقدامی، ابتدا بیماری‌های زمینه‌ای خود را با درمانگرتان درمیان بگذارید.

صندلی ماساژور؛ در دسترس‌ترین روش برای بهبود کمردرد در طولانی‌مدت

در این مقاله به بررسی فواید ماساژ برای کمر درد و انواع تکنیک‌های ماساژ برای سیاتیک پرداختیم. برای برخی از افراد مراجعه مداوم به کلینیک، با وجود کمردرد، بسیار دشوار است. به‌همین دلیل، به این دسته از افراد خرید صندلی ماساژور پیشنهاد می‌شود.

صندلی‌های ماساژور فروشگاه اینترنتی مبل ماساژ از دو برند محبوب آیرست و روتای و نام‌آشنا در صنعت ماساژ درمانی است. هر یک از صندلی‌های ماساژور عرضه شده در این فروشگاه ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را برای رفع همه نیاز‌ها مناسب می‌کند. برای مثال، صندلی ماساژ آیرست مدل SL-A100، با هیتر گرمایشی با فیبر کربن در پشت کمر و غلطک‌های ارگونومیک در پشت کمر، تکنیک سنگ داغ را پیاده‌سازی می‌کند.

شما می‌توانید برای بررسی سایر محصولات صندلی ماساژور، وارد سایت moblemassage.com شده یا از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت، با کارشناسان تماس بگیرید.