دانشجویان PHIT از آموزش انفورماتیک خود استفاده می کنند


دانشگاه کالیفرنیا، ایروین (UCI) یکی از 10 برنده برنامه توسعه نیروی کار انفورماتیک و فناوری بهداشت عمومی (PHIT) در سراسر کشور است که در حال استخدام و آموزش نسل بعدی متخصصان بهداشت عمومی متنوع در مهارت های انفورماتیک و فناوری است. برنامه PHIT در UCI با هدف فارغ التحصیلی 300 دانشجو/کارآموز با سوابق مختلف طی چهار سال آینده، با هدف نوسازی زیرساخت اطلاعات بهداشت عمومی کشور و رسیدگی به موضوع نابرابری ها و نابرابری های بهداشتی است.

ONC با سه دانشجوی UCI به نام‌های دیوید سو، اوبیاجولو اودوما و سامی حیدر صحبت کرد تا در مورد تجربیات آنها در برنامه PHIT و نحوه ایجاد تغییر در جوامع خود با تحصیلاتشان در انفورماتیک سلامت آشنا شود.

اندکی در مورد خودتان به ما بگویید.

دیوید: من در حال حاضر سال پنجم در UC Irvine هستم و در آرزوی ادامه تحصیل در رشته انفورماتیک سلامت هستم. من دو رشته علوم روانشناسی و جامعه شناسی و ماینور انفورماتیک سلامت هستم. من سفیر برنامه UCI PHIT شدم تا اشتیاق خود را برای استفاده از تجزیه و تحلیل داده در تنظیمات مراقبت های بهداشتی به اشتراک بگذارم. من همچنین یک مربی همتا در مرکز خدمات ناتوانی UCI هستم که در آنجا مربیان را در جهت یابی منابع دانشگاه و توسعه مهارت هایی مانند تعیین هدف و حمایت از خود راهنمایی می کنم.

اوبیجولو: من در حال حاضر سال چهارم در UC Irvine در رشته علوم بهداشت عمومی و رشته تحصیلی در انفورماتیک سلامت هستم. من در لس آنجلس، کالیفرنیا بزرگ شدم. من علاقه زیادی به بهبود مراقبت های بهداشتی با فناوری اطلاعات دارم و امیدوارم بعد از UCI شغلی را در پرستاری دنبال کنم. من همچنین مدیر خلاق انجمن دانشجویان نیجریه در محوطه دانشگاه هستم.

هر دو: من در حال حاضر سال چهارم در دانشگاه UC Irvine هستم که در رشته زیست شناسی انسانی و در رشته انفورماتیک سلامت تحصیل می کنم. من در Cerritos، CA بزرگ شدم. من به حمایت از سلامت جامعه و توسعه فناوری انفورماتیک مورد استفاده در مراقبت های بهداشتی بسیار علاقه مند هستم، زیرا آرزو دارم بعد از UCI به دانشکده پزشکی بروم و در نهایت یک پزشک شوم. در UCI، من همچنین یک مشاور دانشگاهی همتا برای کالج افتخارات Campuswide هستم، علاوه بر اینکه یک محقق در مقطع کارشناسی در یک آزمایشگاه فارماکولوژی در محوطه دانشگاه هستم.

چرا تصمیم به پیوستن به برنامه UCI PHIT و انفورماتیک سلامت جزئی گرفتید؟

دیوید: به عنوان یک دانشجوی انتقالی به UCI، آنقدر در معرض راه های مختلف قرار گرفتم که مطمئن نشدم در یک حرفه چه می خواهم. در طول همه‌گیری، برای بررسی گزینه‌های مختلف شغلی وقت گذاشتم و از منابع بخش مسیرهای شغلی UCI استفاده کردم. متوجه شدم که به مشاغلی که متعارف، اجتماعی و تحقیقی هستند علاقه مند هستم. در کمال تعجب، این علایق با حوزه انفورماتیک سلامت همسو شد و من را به کشف مینور انفورماتیک سلامت سوق داد. خردسال درک من را از نابرابری های رایج سلامت روان در ایالات متحده تکمیل کرد. در یکی از کلاس های انفورماتیک سلامت، از فرصت باورنکردنی UCI از ONC در توسعه برنامه PHIT در UCI مطلع شدم. از آنجایی که من به تازگی سفر انفورماتیک سلامت خود را شروع می کردم، توسعه برنامه UCI PHIT فرصتی بود که نمی توانستم از دست بدهم.

اوبیجولو: به دلیل علاقه به بهداشت عمومی و مراقبت های بهداشتی، تصمیم گرفتم به انفورماتیک سلامت بپیوندم. من به نحوه برخورد آن با درک نابرابری های سلامت و بهبود سلامت با فناوری اطلاعات جذب شدم. در عصر حاضر، فناوری در اطراف ما وجود دارد و دائماً در حال پیشرفت است. می‌خواستم آن قدم اولیه را برای غوطه‌ور شدن در فضای IT بردارم، و چه راهی بهتر از انفورماتیک سلامت! پیوستن به برنامه PHIT به من تجربه ای در رسیدگی به نیازهای جوامع محروم و تغییری که می خواهم ببینم به من داد.

هر دو: به عنوان فردی که همیشه می‌خواسته در مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای را دنبال کند، این کارشناس انفورماتیک بهداشتی فرصتی خارق‌العاده برای یادگیری بیشتر در مورد ادغام فناوری در این زمینه به طور مداوم در حال پیشرفت است. با تحت الشعاع قرار دادن پرستاران بیمارستان (پزشکانی که فقط مراقبت های بیمارستانی در بیمارستان را ارائه می دهند) در مرکز پزشکی UCI، متوجه شدم که این پزشکان، همراه با کل کارکنان بیمارستان، به فناوری مورد استفاده برای ذخیره سوابق بیماران و حفظ ارتباطات اعتماد دارند. در سراسر بیمارستان از طریق پیوستن به برنامه UCI PHIT، من امیدوار بودم که در مورد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنم تا اهمیت آن در مراقبت های بهداشتی را بهتر درک کنم، در حالی که از تأثیر سلامت عمومی در دنیای اطراف خود نیز آگاهی بیشتری داشته باشم.

برنامه PHIT و انفورماتیک سلامت جزئی در مورد مراقبت های بهداشتی و سلامت عمومی به شما چه آموخته است؟ چه چیزی بیشتر شما را شگفت زده کرد یا به شما انرژی داد؟

دیوید: به عنوان سفیر PHIT، در سمپوزیومی که توسط AdvanceOC، یکی از اعضای کنسرسیوم UCI PHIT سازماندهی شده بود، شرکت کردم. این سمپوزیوم چشمان من را به نوآوری های بهداشتی در حال انجام در اورنج کانتی باز کرد. من از روش‌های شگفت‌انگیزی که AdvanceOC از داده‌ها برای بررسی نابرابری‌ها حتی در سطح محله با استفاده از نقشه سهام OC خود استفاده می‌کرد، یاد گرفتم. علاوه بر این، از دیدن نوآوری های دیگری مانند در زمینه سلامت روان با یکی دیگر از اعضای کنسرسیوم، Be Well OC، شگفت زده شدم. من یاد گرفتم که چگونه Be Well OC یک تیم پاسخ به بحران سیار داشت که در جامعه به افرادی که بحران سلامت روان را تجربه می کنند کمک می کند. به این ترتیب، تیم پاسخ به بحران سیار به اعضای جامعه کمک می کند و در عین حال از اجرای قانون و EMS نیز پشتیبانی می کند.

من احساس می‌کنم که انفورماتیک سلامت من دانش و مهارت گسترده‌تری به من داد که من را برای آینده در صنعت انفورماتیک سلامت آماده می‌کند. گذراندن دوره های اضافی در بهداشت عمومی و اطلاعات و علوم کامپیوتر نیز باعث شد که من از عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت همراه با استفاده از R (یک زبان برنامه نویسی) برای تجزیه و تحلیل داده ها آگاه شوم. این به من انرژی می دهد که به یادگیری در مورد موضوعات انفورماتیک سلامت ادامه دهم و از اینکه در سه ماهه آینده دوره های انفورماتیک سلامت مصرف کننده و تجزیه و تحلیل داده های سلامت را می گذرانم هیجان زده هستم.

اوبیجولو: از یادگیری مطالب جذاب در مورد پیشرفت هایی که سلامت دیگران را بهبود می بخشد لذت بردم. از آنجایی که انفورماتیک سلامت یک رشته میان رشته ای نسبتاً جدید است، من با دانستن اینکه فضایی برای تأثیر مثبت در جامعه ام وجود دارد، احساس راحتی می کنم. هم برنامه PHIT و هم انفورماتیک سلامت من به من آموخته اند که فناوری اطلاعات سلامت نقش مهمی در پر کردن شکاف بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایفا می کند. این واقعیت که ضایعات در سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده سالانه بین 760 تا 935 میلیارد دلار است واقعاً مرا شگفت زده کرد.

هر دو: از یادگیری عمیق پیشرفت‌های گذشته و پیشرفت‌هایی که برای بهبود دسترسی و راحتی مراقبت‌های بهداشتی برای بیماران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ادامه دارد، بسیار لذت بردم. یکی از جنبه های انرژی بخش انفورماتیک سلامت من، درک مجموعه وسیعی از راه هایی بود که می توانم برای یافتن راه حل هایی برای نگرانی های مختلف در مراقبت های بهداشتی در پیش بگیرم.

به عنوان مثال، در یکی از دوره های من، ما روی یک پروژه سه ماهه به صورت گروهی در کنار یک حامی مالی با هدف توسعه فناوری که بتواند جنبه خاصی از انفورماتیک سلامت را ارتقا دهد، کار کردیم. گروه من موضوع داده‌های مکانی را به‌عنوان یک دارایی رمزنگاری مورد بررسی قرار داد، که باعث می‌شود داده‌های نقطه‌نظر مرکز مراقبت‌های بهداشتی به‌روز بماند، که می‌تواند به خدماتی مانند Google Maps منتقل شود و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را به‌طور کلی بهبود بخشد.

شما در تابستان گذشته 2022 یک دوره کارآموزی تابستانی با حقوق را از طریق برنامه PHIT انجام دادید. کجا کارآموزی کردید؟ به عنوان کارآموز چه کار می کردید؟

دیوید: من در آژانس مراقبت های بهداشتی اورنج کانتی (OCHCA) در بخش فناوری اطلاعات آنها کارآموزی کردم. در OCHCA، من آموزش هایی را در مورد موضوعات ضروری برای درک فناوری اطلاعات موجود در سازمان بهداشت عمومی یک شهرستان، مانند HIPAA، مدیریت پایگاه داده، تجزیه و تحلیل داده ها، تجسم داده ها، و سوابق الکترونیکی سلامت دریافت کردم. من از آنچه یاد گرفتم برای ایجاد گزارش های موردی در مورد استفاده از مراقبت های بهداشت روانی در سراسر ایالات متحده استفاده کردم. من همچنین داشبوردهایی ایجاد کردم تا به تجسم شیوع استفاده از مراقبت های بهداشتی روانی بر اساس هر وضعیت کمک کنم. داشبوردهایی که ایجاد کردم به من کمک کرد تا برای کارهای مرتبط با تجزیه و تحلیل داده های مراقبت های بهداشتی بهتر تمرین کنم و آماده شوم. من همچنین در طول این دوره کارآموزی این فرصت را به دست آوردم که ارتباطات ارزشمندی برقرار کنم و با مربیان OCHCA ملاقات کنم.

اوبیجولو: من در 211OC، یک سازمان غیرانتفاعی که به آسیب پذیرترین اقشار اورنج کانتی با منابع بهداشتی و خدمات انسانی مورد نیازشان خدمت می کند، کارآموزی کردم. پروژه اصلی من استفاده از فایل‌های داده خام برای تهیه گزارش سال دوم کووید بود که به داده‌های مربوط به COVID-19 و نیازهای جامعه به راحتی توسط مردم OC قابل تفسیر است. من برای این پروژه‌ها با همکاران کارآموزم و تحلیلگر ارشد داده در 211OC همکاری کردم.

هر دو: من در سازمان غیرانتفاعی AdvanceOC کارآموزی کردم، جایی که در دو پروژه تحقیق در مورد داده های مراقبت های بهداشتی از سطح شهرستان تا مقیاس سرشماری شرکت کردم. با استفاده از منابع دولتی و ملی، داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را گردآوری کردم که شاخص‌های مختلفی مانند دسترسی و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، سلامت روان، و بیماری‌های تنفسی را پوشش می‌دهد. این برای یافتن آخرین اطلاعات قابل اعتمادی بود که می‌توان از آن برای به‌روزرسانی نقشه سهام اورنج کانتی AdvanceOC استفاده کرد. من همچنین مجبور شدم در گروه‌های متمرکز حضوری با اعضای جامعه OC شرکت کنم و نمایه‌هایی را در گروه‌های جمعیتی مختلف در OC ایجاد کنم تا نابرابری‌های اجتماعی و بهداشتی را که گروه‌های خاص با آن‌ها مواجه هستند، تشریح کنم.

از این تجربه کارآموزی در مورد انفورماتیک بهداشت عمومی چه آموختید؟

دیوید: دوره کارآموزی من را با ابزارهای نرم افزاری مختلفی که آژانس استفاده می کند مانند Tableau، Snowflake و Microsoft SQL Server قرار داد. من آموزش های گسترده ای را در زمینه استفاده از Tableau دریافت کردم و یاد گرفتم که چگونه به پایگاه داده ها متصل شوم، مجموعه داده ها را تمیز کنم، داده ها را تجزیه و تحلیل کنم، تصویرسازی ایجاد کنم و داشبوردهایی بسازم تا با دیگران به اشتراک بگذارم. من این مهارت ها را با یافتن مجموعه داده های شخص ثالث در Snowflake و تجزیه و تحلیل داده ها در Tableau تمرین کردم. علاوه بر این، مربی من در آژانس به من نمایشی را نشان داد که چگونه نتایج آزمایش STD آنلاین را به بیماران ارائه می دهند و در عین حال از یکپارچگی اطلاعات بهداشتی محافظت شده نیز محافظت می کند. دیدن استفاده از مایکروسافت SQL Server در باطن جالب بود زیرا من هنوز در زمان شخصی خود در حال یادگیری SQL هستم. به طور کلی، من توانستم نرم افزارهای کاربردی را در صنعت انفورماتیک بهداشت عمومی یاد بگیرم.

اوبیجولو: تجربه کارآموزی من مهارت های جمع آوری، تمیز کردن و دستکاری داده ها را به من آموخت. به عنوان کسی که هیچ تجربه قبلی با داده ها و فناوری اطلاعات نداشتم، فکر می کردم که با مشکل مواجه خواهم شد. اما با حمایت تیمم، پیشرفت کردم. مهمتر از همه، این دوره کارآموزی به من آموخت که همیشه سوال بپرسم و وقتی چیزی وجود دارد که نمی فهمم کمک بخواهم.

هر دو: تجربه کارآموزی من مهارت های متعددی را در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به گونه ای که به راحتی در دسترس عموم باشد به من آموخت که در پیشرفت دانش عمومی و آگاهی از مسائل جاری مراقبت های بهداشتی مهم است. کار با AdvanceOC به من کمک کرد تا عواملی را که بر جمعیت‌های مختلف در سراسر اورنج کانتی تأثیر می‌گذارند، درک کنم. یادگیری در مورد بافت تاریخی جوامع مختلف در منطقه، در کنار جزئیات چگونگی تاثیر اقتصاد و تحصیلات، سلامت روان، و نابرابری های اجتماعی بر افراد مختلف، دیدگاه من را از سلامت عمومی و معنای دنبال کردن شغل در مراقبت های بهداشتی تغییر داده است.

ONC از دیوید، اوبی و سامی برای صحبت با ما تشکر می کند! بعد، دیوید قصد دارد قبل از ادامه کار در زمینه انفورماتیک سلامت در این زمینه کار کند، اوبی قصد دارد به عنوان یک پرستار به جامعه خود خدمت کند، و سامی قصد دارد در دانشکده پزشکی تحصیل کند. UCI در تابستان آینده 2023 به ارائه کارآموزی به بیش از 50 دانشجو در 15 سایت محل سکونت ادامه خواهد داد.

اطلاعات بیشتر در مورد برنامه توسعه نیروی کار PHIT ONC پیدا کنید

اطلاعات بیشتر در مورد برنامه انفورماتیک و فناوری بهداشت عمومی UCI بیابید