سیستم سلامت غول پیکر تقریباً یک بیمارستان اجتماعی را نجات داد. اکنون، می‌خواهد «هر دلار را استخراج کند».


در بیشتر سال گذشته، مرکز پزشکی سنت اگنس، مستقر در فرزنو، کالیفرنیا، شبیه یک شوالیه سفید پوست بود که آماده بود تا بیمارستان اجتماعی کوچکتر مادرا را از خرابی مالی نجات دهد.

اکنون، با ورشکستگی و تعطیلی بیمارستان غیرانتفاعی مادرا، کالیفرنیا، سنت اگنس به عنوان یک شوالیه تاریک ظاهر می شود و تلاش می کند تا بیمارستان را منحل کند تا وامی را که به مادرا پرداخت کرده است، پس بگیرد – حتی اگر این به معنای از بین بردن امید فعالان جامعه، رهبران سیاسی و مقامات بهداشتی باشد که بیمارستان هنوز می تواند بازگشایی شود.

یک لحظه مهم در این پرونده می تواند در 25 ژوئیه رخ دهد، زمانی که یک قاضی ورشکستگی در فرزنو استدلال هایی را در مورد اینکه آیا بیمارستان مادرا باید اجازه داشته باشد که ذخایر نقدی رو به کاهش خود را برای مواردی مانند تعمیر و نگهداری ساختمان، امنیت، خدمات آب و برق و حقوق سه مدیر ارشد خود خرج کند، خواهد شنید.

بیمارستان می خواهد در حالی که به دنبال خریدار است و طرح بازگشایی را تدوین می کند، یک عمل جراحی استخوانی انجام دهد. اما دادگاه ورشکستگی فدرال در فرزنو به آن اجازه داده است که فقط تا 29 ژوئیه هزینه کند.

مشکلاتی مانند مادرا در میان سایر بیمارستان‌های کوچک و با مشکل مالی در کالیفرنیا و سراسر کشور رایج است. آنها معمولاً تعداد بیماران کم دارند و به طور نامتناسبی به پرداخت‌های Medicaid و Medicare متکی هستند، که درآمد را محدود می‌کند و جذب استعدادها یا سرمایه‌گذاری در تجهیزات پیشرفته را دشوار می‌کند. به این ترکیب، افزایش شدید هزینه‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19 را اضافه کنید، و ده‌ها مورد از این قبیل برای بقا در تلاش هستند. دو نفر دیگر، هر دو در کالیفرنیا، امسال اعلام ورشکستگی کرده اند.

با این حال مادرا مشکلاتی داشت که همگی ساخته خودش بود. بر اساس داده‌های مالی ثبت‌شده در تنظیم‌کننده‌های ایالتی، بیمارستان از بیمارانی که توسط Medi-Cal بیمه شده‌اند، درآمد کسب کرده است. اما به دلیل حجم کم و معاملات بد با ارائه دهندگان بیمه، پولی را برای بیماران بیمه شده تجاری خود از دست داد. همچنین نتوانست به موقع به دنبال بودجه امداد کووید باشد. صندوق نجات بیمارستان دولتی خیلی دیر رسید.

به علاوه، زمانی که سنت اگنس و شرکت مادرش، بیمارستان زنجیره‌ای ترینیتی هلث، اواخر سال گذشته از ادغام پیشنهادی با بیمارستان مشکل‌دار کنار رفتند، Madera هیچ برنامه‌ای پشتیبان نداشت و عملاً هیچ اطلاع‌رسانی و توضیح کمی ارائه نکرد. حرکت آنها مقامات، کارمندان سابق و مدافعان جامعه در مادرا و ساکرامنتو را شوکه و خشمگین کرد.

سنت اگنس و ترینیتی در یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه در دسامبر، تصمیم خود را به دلیل “شرایط پیچیده” و “شرایط اضافی” تحمیل شده توسط راب بونتا، دادستان کل ایالت، مقصر دانستند. اما کارشناسان صنعت گفتند که بونتا با بیشتر خواسته‌های سنت اگنس موافقت کرده است و از اینکه چرا از این معامله کناره‌گیری کرده‌اند گیج شده‌اند.

منظره سنت اگنس و ترینیتی که اکنون در دادگاه برای انحلال مادرا کوچک فشار می آورند، خشم بونتا را برانگیخته است.

بونتا در بیانیه ای به KFF Health News گفت: «برای ترینیتی، همیشه در مورد سود بود، نه سلامت جامعه Madera. آنها اکنون در تلاش هستند تا از موقعیت خود به عنوان بزرگترین طلبکار مادرا برای استخراج هر دلار ممکن استفاده کنند، به جای اینکه منافع جامعه را در قلب خود نگه دارند.

بونتا گفت که دفتر او “در شناخت شرایط مالی مادرا حداکثر انعطاف را به ترینیتی ارائه کرده است.”

شهرستان مادرا یک منطقه کشاورزی به مساحت 2150 مایل مربع و محل زندگی نزدیک به 160000 نفر است.

جامعه ای که در لکنت مانده است

جنیفر لارا، دستیار سابق پرستاری بیمارستان جامعه مادرا، گفت که او و همکارانش مشتاقانه منتظر تغییرات مثبت پس از ادغام پیش بینی شده با سنت اگنس بودند. او گفت: «وقتی متوجه شدیم بیمارستان در حال بسته شدن است، زمین خوردیم. ما فکر نمی‌کردیم چیزی غیر از ادامه ادامه بیمارستان اتفاق بیفتد.»

سنت اگنس و ترینیتی از اظهار نظر خودداری کردند. نانسی هولینگسورث، مدیرعامل قدیمی سنت اگنس، در ماه مه در بحبوحه سازماندهی مجددی که بیمارستان را به بخشی از یک گروه منطقه ای مستقر در آیداهو تبدیل کرد، بازنشسته شد. مشخص نیست که آیا جدایی او با فروپاشی قرارداد Madera مرتبط است یا خیر. Hollingsworth برای اظهار نظر در دسترس نیست.

اهرم قابل توجه سنت اگنس در پرونده ورشکستگی نتیجه وام 15.4 میلیون دلاری است که در جریان مذاکرات ادغام سال گذشته به Madera اعطا کرد. مادرا از آن زمان تاکنون 8 میلیون دلار را بازپرداخت کرده است و بدهی‌ای به جای گذاشته است بیش از 7 میلیون دلار، که هنوز سنت اگنس را بزرگترین طلبکار خود می کند.

سنت اگنس، یکی از 88 بیمارستان متعلق به ترینیتی، یک سیستم بهداشتی چند ایالتی، کاتولیک و غیرانتفاعی که مقر آن در لیوونیا، میشیگان است، در یک پرونده دادگاه ورشکستگی اخیر استدلال کرد که مادرا هنوز پیشرفت قابل توجهی در یافتن خریدار نداشته است، بیش از چهار ماه پس از تشکیل پرونده برای فصل 11، یا باید اجازه داده شود که مسیر ورشکستگی جدی ادامه یابد یا در 1 مارس ادامه یابد. در بیمارستان.»

رایلی والتر، وکیل ورشکستگی مادرا، گفت: بیمارستان با سه شریک بالقوه صحبت کرده است، “یکی از آنها دیر به بازی رفته است.”

محمد اشرف، متخصص قلب و عضو کمیته اجرایی کادر پزشکی مادره، گفت که دو نهاد اول مورد بحث که وی از شناسایی آنها خودداری کرد، سازمان های خدمات مدیریتی هستند نه گروه های بیمارستانی. آنها نمی خواهند برای خرید آن پول خرج کنند. آنها فقط می خواهند آن را اداره کنند.»

بدون یک استراتژی متقاعد کننده برای آینده بیمارستان جامعه مادرا، پایان پرونده ورشکستگی می تواند به سرعت فرا برسد.

Ranjit S. Rajpal، متخصص قلب و عروق مادرا برای بیش از 40 سال، گفت که تعطیلی بیمارستان برای بیمارانی که به مراقبت های حساس به زمان نیاز دارند، مانند حملات قلبی، سکته مغزی، یا آسیب های دیگر، و اکنون باید مسافت های بیشتری را طی کنند تا آن را دریافت کنند، خبر بدی است.

او گفت که این تعطیلی نابرابری‌های بهداشتی موجود را برای افرادی تشدید می‌کند که به دلیل وضعیت مهاجرت، موانع زبانی، کمبود حمل‌ونقل یا سایر عوامل اجتماعی-اقتصادی با مشکلاتی در دریافت مراقبت مواجه هستند. با گذشت زمان این نابرابری ها تشدید خواهد شد.

رهبران جامعه و رهبری بیمارستان برای بازگشایی امیدوارند. این بیمارستان 80 میلیون دلار از صندوق وام جدید 300 میلیون دلاری کالیفرنیا برای بیمارستان های آسیب دیده درخواست کرده است. جو دی آندا، سخنگوی دفتر خزانه داری ایالت کالیفرنیا، گفت که رهبران بیمارستان ها باید تا 31 جولای یک طرح بازگشایی ارائه کنند، اما حتی اگر این کار انجام شود، بعید است که مبلغ درخواستی کامل را دریافت کند: شانزده بیمارستان قبلاً برای وام هایی به مبلغ بیش از 385 میلیون دلار درخواست داده اند.

گلن ملنیک، اقتصاددان سلامت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که تحلیلی را به سفارش دفتر AG درباره ادغام پیشنهادی سنت اگنس-مادرا نوشته است، گفت: «آنها یک چهارم کل سرمایه خود را به بیمارستانی که حتی شریکی هم ندارد، اختصاص نمی دهند. “هجده ماه پیش، درخواست بسیار کوچکتر بود.”

حتی اگر بیمارستان جامعه مادرا شریک مناسبی پیدا کند و بودجه مورد نیاز خود را دریافت کند، بازگشایی دلهره آور و پرهزینه خواهد بود. این بیمارستان باید صدها پرستار، تکنسین و سایر کارکنان را در بازار کار سخت و گران قیمت مراقبت های بهداشتی استخدام کند و راهی برای جلوگیری از مشکلات مالی که باعث ورشکستگی آن شد، بیابد.

جی وارنی، افسر اداری شهرستان مادرا، که نقشش شبیه به یک مدیر عامل است، گفت: «برخی چیزهایی که یک بیمارستان مراقبت‌های حاد ارائه می‌دهد سودآور هستند و برخی دیگر سودآور نیستند. بازگشایی آن مانند گذشته و دوباره ورشکستگی آن چندان منطقی نیست.

“تمام شدن زمان”

بازگشایی تسهیلات با تمام خدماتی که قبلا ارائه کرده بود تنها گزینه نیست. بالدوین موی، وکیل کمک حقوقی روستایی کالیفرنیا، یک گروه حمایت از جامعه، گفت که او و همکارانش از دادگاه بحث کرده‌اند که به مادرا فرصت بیشتری بدهد یا خریدار پیدا کند و یا به استان «بسته‌ای تهیه کند که می‌تواند اتاق اورژانس را با برخی عملیات بالینی کوتاه‌مدت بازگشایی کند». اما، موی گفت، آنها “وقت خود را تمام می کنند.”

کارن پائولینلی، مدیر عامل بیمارستان، گفت که خواستگاران فعلی علاقه مند به بازگشایی آن به عنوان یک مرکز مراقبت حاد هستند که «ممکن است تمام خدماتی را که قبلاً توسط بیمارستان مادرا در روز اول ارائه شده بود، داشته باشند یا نداشته باشند».

می‌گوید اگر بیمارستان بتواند چند ماه دیگر دوام بیاورد، می‌تواند 23.5 میلیون دلار بدهی دولت برای «هزینه‌های ارائه‌دهنده» و احتمالاً 10 میلیون دلار اضافی از آژانس مدیریت فوریت‌های فدرال دریافت کند. این پرداخت ها بیش از کل بدهی 30 میلیون دلاری بیمارستان را پوشش می دهد. اما میزان و زمان پرداخت مشخص نیست.

پائولینلی، با بیان یک شکایت رایج در صنعت، گفت که بیمارستان تعداد بیماران Medi-Cal به طور نامتناسبی دارد و نرخ Medi-Cal هزینه ارائه مراقبت را پوشش نمی دهد. اما داده‌های ایالتی نشان می‌دهد که Madera در سال 2021 به اندازه کافی پرداخت‌های تکمیلی دریافت کرد تا نزدیک به 15 میلیون دلار از Medi-Cal به دست آورد، اگرچه بیش از 11 میلیون دلار را برای درمان بیماران مدیکر از دست داد. طبق داده های ایالتی، Madera همچنین در سال 2021 حدود 6.8 میلیون دلار از بیماران دارای بیمه تجاری را از دست داد. پرداخت های بیمه تجاری تنها 59.5 درصد از هزینه مراقبت از این بیماران را پوشش می دهد. به گفته ملنیک، این در مقایسه با میانگین ایالتی 156٪ است.

پائولینلی گفت که مادرا سعی کرد در مورد نرخ های بهتر با برنامه های بهداشت تجاری مذاکره کند، اما “اهرم زیادی با پرداخت کنندگان ندارد.” او افزود که بسیاری از ساکنان مادرا که از طریق کارفرمایان خود بیمه تجاری دریافت می کنند، Kaiser Permanente را انتخاب می کنند که نزدیک ترین بیمارستان مراقبت های حاد آن در فرزنو، 20 مایلی دورتر است.

آنا کابالرو، سناتور دموکرات ایالتی، که ناحیه او بخش‌هایی از شهرستان‌های مادرا، مرسدس و فرسنو را در بر می‌گیرد، گفت که اگر بیمارستان اجتماعی مادرا با موفقیت بازگشایی شود، افراد بیشتری که بیمه تجاری دارند باید آن را نسبت به سایر بیمارستان‌های خارج از شهرستان انتخاب کنند، کاری که اغلب انجام نمی‌دادند.

کابالرو گفت: “شهرستان و شهرستان ممکن است نیاز داشته باشند که بگویند، “اگر به بستری شدن نیاز دارید، باید به مادرا بروید، و هیچ پرداختی وجود نخواهد داشت، اما اگر به خارج از شهرستان بروید، باید مبلغی را بپردازید.”

اما کابالرو گفت که هنوز مسیر روشنی برای بازگشایی در پیش نیست، این بحث زودرس است.

ملیسا مونتالوو جوامع لاتین را برای The Fresno Bee به عنوان بخشی از Central Valley News Collaborative پوشش می دهد، مشارکتی که شامل The Fresno Bee، Vida en el Valle، رادیو عمومی دره، و Radio Biling است.üه. این مقاله بخشی از همکاری خبری Central Valley است که توسط بنیاد جامعه مرکزی دره با پشتیبانی فناوری و آموزشی از Microsoft Corp پشتیبانی می‌شود.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان