عوامل مجازی، ربات‌های گفتگو می‌توانند ارائه مراقبت را بهبود بخشند، اما اعتماد بسیار مهم است



اورلاندو – کارشناسان در طول این دوره گفتند که دستیاران مراقبت مجازی مجهز به هوش مصنوعی در حال تغییر شکل مراقبت از بیمار و افزایش قابلیت‌های متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند، اما ارائه‌دهندگان باید بدانند که چگونه با تکامل فناوری‌ها اعتماد ایجاد کنند. انجمن مراقبت مجازی پیش کنفرانس HIMSS24 در روز دوشنبه.

مت Cybulsky، بنیانگذار و مشاور در Ionian Healthcare Consulting، بحث را رهبری کرد ایجاد اعتماد به عوامل مجازی و چت بات ها. اندی چو، معاون ارشد انکوباسیون محصولات و فناوری در Providence Health، و کاتلین مازا، مشاور انفورماتیک بالینی در Northwell Health، به این پانل پیوستند.

مازا گفت که نورث ول از سال 2018 از چت ربات‌ها استفاده می‌کند، حرکتی که او آن را «تصادفی» نامید، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد زمانی که نیویورک به کانون کووید در سال 2020 تبدیل شد، «پیشتر از منحنی» باشند.

او گفت: “ما با جمعیت Medicare خود شروع کردیم، تلاش کردیم تا پذیرش مجدد قابل اجتناب را کاهش دهیم و از چت بات ها برای 30 روز اول پس از ترخیص با چت های بسیار هدفمند توسعه یافته برای نارسایی قلبی، COPD، سکته مغزی – تشخیص های پرخطری که Medicare شناسایی کرده بود، استفاده کردیم.” گفت.

مازا گفت که بیماران می خواهند حتی در خارج از دیوارهای بیمارستان به سیستم بهداشتی متصل شوند و این بر عهده سازمان است که این ارتباط را فراهم کند.

چو اضافه کرد که بسیاری از بیماران اکنون به فناوری هایی مانند چت بات ها شبیه پیام های متنی نگاه می کنند. نکته کلیدی، فعال بودن در تعیین اینکه چرا بیماران به این پلتفرم ها روی می آورند است.

او گفت: «نزدیک به 40 درصد از پیام‌هایی که بیماران ما از ربات چت می‌پرسند هیچ ربطی به سؤالات بالینی ندارند – آنها سؤالات اداری هستند: صورت‌حساب، رزرو نوبت یا سؤالات دارویی.»

Providence اخیراً قابلیتی را منتشر کرده است که در آن بیماران می توانند از چت بات بپرسند که آیا واجد شرایط کمک مالی هستند.

چو گفت: “اینها چیزهایی هستند که ما سعی می کنیم تا زمانی که بیماران تلاش می کنند مراقبت پیدا کنند و در حال حرکت در سراسر سیستم هستند، فعال باشیم.”

چالش‌های مهمی در رابطه با اطمینان از عملکرد صحیح الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پشت رابط وجود دارد.

چو توضیح داد: «ما شروع به دیدن دسته‌های خاصی می‌کنیم که در آن‌ها با علامتی مواجه نمی‌شویم، که آن را دریفت می‌نامیم. سپس وارد مدل می‌شویم و می‌بینیم که چه خبر است و چگونه باید به تکامل خود ادامه دهیم.»

Mazza گفت که اطمینان از معنی دار بودن مکالمات بیماران با چت بات ها و عوامل مجازی بسیار مهم است.

او هشدار داد: “اگر مکالمه به یک کار 10 دقیقه ای تبدیل شود، برای بیمار دست و پا گیر می شود.” “اگر نمی خواهید بر اساس اطلاعات عمل کنید، در مورد اضافه کردن سوالات اضافی محتاط باشید.”

Mazza و Chu هر دو توافق کردند که ایجاد اعتماد و اطمینان بیمار در ربات چت ضروری است و زمان می برد. آنها خاطرنشان کردند که اطمینان از ارتباط سریع و بدون درز با حضور انسان باید همیشه در اولویت باشد.

Mazza گفت: “آن چت ربات مورد استفاده ما یک نماد تلفن روی صفحه دارد و اگر بیمار به یک سری سوالات پاسخ دهد که زنگ هشدار را ایجاد می کند، یک پرستار هشدار دریافت می کند و از بیمار می خواهد که با بیمار صحبت کند.” “شما باید در پایان یک جایی یک انسان داشته باشید. شما کفش های آنلاین به مردم نمی فروشید. این مراقبت های بهداشتی است.”



Source link