چگونه در هنگام بازدید از مزرعه از عفونت های حمل شده توسط حیوانات در امان بمانیم – آژانس امنیت بهداشت بریتانیا


پنج بره در یک مزرعه

بازدید از مزرعه یک تجربه لذت بخش و آموزشی برای کل خانواده است، اما خطر ابتلا به عفونت از حیوانات یا محیط را به همراه دارد. حیوانات مزرعه ممکن است حامل میکروب هایی باشند که می تواند از حیوانات به انسان منتقل شود و باعث بیماری شود، با علائمی مانند اسهال، استفراغ، تب، تهوع و بدن درد. در گروه‌های آسیب‌پذیر، مانند کودکان خردسال، زنان باردار و افراد مسن یا دارای نقص ایمنی، این عفونت‌ها می‌توانند به‌ویژه جدی باشند.

عفونت را می توان از بدن حیوان، مدفوع آن یا از مناطقی که حیوانات در آنجا نگهداری می شوند یا اخیراً در آنجا بوده اند دریافت کرد. اگر میکروب‌ها روی دست‌های شما باشد، ممکن است به طور تصادفی آنها را به دهان خود منتقل کرده و عفونی شوید. شما نمی توانید میکروب ها را ببینید، بنابراین ممکن است دست های شما تمیز به نظر برسند.

شستن کامل دست ها با صابون مایع و آب روان گرم بلافاصله پس از تماس با حیوانات یا مناطقی که آنها در آنجا بوده اند و در پایان بازدید، خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. دستان خود را خشک کنید؛ در حالت ایده آل، با دستمال کاغذی. ژل ها یا دستمال های دستی به دلیل انواع میکروب هایی که ممکن است در معرض آن قرار بگیرید، جایگزینی برای شستن دست ها پس از بازدید از مزرعه نیستند. این میکروب‌ها ممکن است باعث بیماری مشهودی حیوانات نشوند، بنابراین تشخیص اینکه حیوان آلوده است یا نه، به خصوص زمانی که تمیز و سالم به نظر می‌رسد، دشوار است.

هنگام بازدید از مزرعه چه باید کرد

پیروی از قوانین ساده فهرست شده در زیر به شما و فرزندانتان در برابر عفونت هایی که ممکن است در مزارع باز یا حیوانات خانگی یافت می شود، در امان بمانید. گروه‌های آسیب‌پذیر باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشند، زیرا عفونت‌های به‌دست‌آمده از حیوانات می‌تواند برای آنها مضر باشد: برای زنان باردار این امر شامل نوزاد متولد نشده آنها نیز می‌شود.

کارهایی که باید انجام داد:

• از قوانین و دستورالعمل های ارائه شده توسط کارکنان مزرعه پیروی کنید و فواصل ایمن را از حیوانات حفظ کنید تا از ایمنی خود و سلامتی حیوانات اطمینان حاصل کنید.
• پس از تماس با حیوانات، حصارها یا سایر سطوحی که ممکن است حیوانات در آنجا بوده اند، دست های خود را کاملاً با صابون و آب جاری گرم بشویید و دست های خود را با دستمال کاغذی خشک کنید.
• بر کودکان نظارت دقیق داشته باشید و مطمئن شوید که دست های خود را با استفاده از صابون مایع و آب جاری گرم به طور کامل می شویند
• قبل از خوردن یا آشامیدن دست های خود را کاملا با آب و صابون بشویید
• هنگام بازدید از مزرعه، فقط در مناطق پیک نیک یا کافه ها غذا بخورید و بنوشید
• سعی کنید از پوشیدن کفش های دم باز خودداری کنید. در پایان بازدید چکمه ها یا کفش ها را بردارید و تمیز کنید و چرخ های صندلی چرخدار را تمیز کنید. سپس دست های خود را با صابون و آب جاری گرم کاملا بشویید
• اگر هنگام بازگشت به خانه لباس شستشوی حیوانات را در دمای 40 درجه سانتیگراد یا گرمتر نگه داشته اید یا با آن تماس داشته اید.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

• هنگام نوازش حیوانات یا قدم زدن در مزرعه، صورت یا دهان خود را لمس کنید
• بوسیدن یا نزدیک کردن صورت خود به حیوانات مزرعه در حال خوردن یا نوشیدن در حین دست زدن به حیوانات یا راه رفتن در مزرعه. این شامل پرهیز از خوردن شیرینی، چیپس یا آدامس است
• خوردن هر چیزی که روی زمین افتاده است
• استفاده از ژل ها یا دستمال های ضدعفونی کننده به جای شستن دست ها با صابون مایع و آب جاری گرم. ژل ها و دستمال های ضدعفونی کننده انواع حشرات موجود در مزارع را به طور موثر از بین نمی برند

اگر قصد دارید یک مدرسه یا بازدید گروهی از یک مزرعه داشته باشید، همچنین باید مطمئن شوید که تمام خطرات را در نظر گرفته اید و برای مدیریت آنها اقدامات لازم را انجام داده اید. راهنمایی برای کمک به مدارس و معلمان در انجام این کار در دسترس است.

اگر بعد از بازدید از مزرعه احساس ناخوشایندی کردم چه باید بکنم؟

اگر شما یا هرکسی در گروهتان احساس ناخوشایندی دارید یا علائمی مانند اسهال یا استفراغ را در عرض 2 هفته پس از بازدید از مزرعه دارید، در اسرع وقت با پزشک عمومی خود تماس بگیرید یا با NHS 111 تماس بگیرید. اگر شما یا هرکسی در گروهتان – به ویژه اگر در گروه آسیب پذیر قرار می گیرد – اسهال خونی دارد، فوراً به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید.

هر فردی که پس از بازدید از مزرعه دچار بیماری یا اسهال شده باشد، می‌تواند بیماری را به دیگران منتقل کند، بنابراین تا زمانی که حداقل 2 روز از علائم بیماری خلاص نشده باشد، نباید در محل کار، مدرسه یا مهد کودک شرکت کند. با این حال، با عفونت‌های ناشی از برخی حشرات، ممکن است آزمایش‌های اضافی لازم باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور کامل بهبود یافته‌اند و قبل از شروع به کار، مدرسه یا مهد کودک، عفونت را به دیگران منتقل نمی‌کنند. افرادی که با غذا کار می کنند، کودکان زیر 5 سال و کسانی که از نزدیک با افرادی که ممکن است در برابر عفونت آسیب پذیر باشند کار می کنند، باید قبل از بازگشت به محل کار، مدرسه یا مهد کودک با پزشک عمومی یا تیم حفاظت از سلامت محلی خود صحبت کنند.



Source link