فواید بسیاری از مصرف روغن دارویی


تقریباً همه دوست دارند یک پیمانه روغن گاوی آب شده روی کیچاری یا لایه روتی را با آن لذت ببرند. اما این طعم لذیذ تنها دلیلی نیست که چرا گیلاس گاوی یک ماده غذایی ضروری در هر آشپزخانه هندی است. این شهد طلایی یک حامل عالی از مواد مغذی است و بنابراین، تمام ساپتا دیتوس (هفت بافت) بدن ما را عمیقا تغذیه و روان می کند. گریتا یا گیی دارای خواص شیرین و خنک کننده است و هنگامی که در کیفیت های مناسب مصرف شود، باعث بهبود حافظه (اسمریتی)، سکته مغزی (آگنی)، تقویت ایمنی و حمایت از سلامت کلی می شود.

خواص مفید این مایع طلایی با افزودن گیاهان دارویی به آن بیشتر می شود. تمرین‌کنندگان آیورودا نیز گی را یک کاتالیزور فوق‌العاده یا آنوپانا می‌دانند و از آن برای فرمول‌بندی سفارشی استفاده می‌کنند. قیچ های دارویی با این هدف که خواص درمانی گیاهان قوی را به عمق هفت بافت هدایت کند. در این پست، ما قیچی های دارویی را ابهام زدایی می کنیم، یاد می گیریم که چگونه بهترین گریت ها تهیه می شوند، و مهم ترین آنها را با طیف وسیعی از فواید سلامتی آنها پوشش می دهیم.

ادامه مطلب….

گیاه دارویی

روغن گیاهی یکی از دوست داشتنی ترین اجزای سلامت آیورودا است. این فرمول یک آماده سازی سنتی آیورودا است که از شیر به دست آمده از گاوهای تغذیه شده با علف و گیاهان دارویی تهیه می شود. در آیورودا، یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای استفاده از پتانسیل کامل گیاهان قوی مانند براهمی و آشواگاندا، مصرف قی‌سی‌های دارویی است.

چگونه یک روغن دارویی معتبر تهیه می شود

گیاه آیورودا حداقل 24 ساعت در آب خیس می شود. سپس روغن تازه را به کادای اضافه می کنند و در دمای پایین معمولاً زیر 100 درجه می پزند. سپس این گیاه در طی این فرآیند پخت به این روغن اضافه می‌شود که طعم و مزه می‌آورد و ارزش دارویی آن را افزایش می‌دهد.

در مرحله بعد با استفاده از ریشه گیاه جوشانده تهیه می شود. ریشه ها را در آب زیر 100 درجه سانتیگراد به مدت طولانی می جوشانند تا فقط عصاره حاصل شود. سپس این عصاره فیلتر می شود تا جوشانده ای به دست آید که با روغن آیورودا که قبلاً تهیه شده مخلوط می شود.

پودری از گیاهان آیورودا تهیه می شود که حداقل به مدت 24 ساعت در آب غوطه ور می شود و سپس با این روغن مخلوط می شود. سپس روغن را به آرامی در دمای 100 درجه سانتیگراد می پزند و خنک می کنند. گریتای به دست آمده غنی از مواد مغذی و روغنی آیورودا است که به شما راهی عالی برای گنجاندن مصرف روزانه گیلاس و گیاهان دارویی در رژیم غذایی خود ارائه می دهد و این بهترین مواد مغذی برای بافت های شما خواهد بود.

فواید سلامتی گیلاس های دارویی

برخی از نمونه‌هایی از گیاهانی که می‌توان در روغن دارویی استفاده کرد عبارتند از: آشواگاندا، براهمی، تریفالا، زردچوبه و شاتاوری. در اینجا برخی از بهترین گیلاس های آیورودا که می خواهید در رژیم سلامت خود بگنجانید آورده شده است.

بهبود عملکرد مغز با Brahmi Ghee

براهمی گریتا یک آماده سازی قیمه مخصوص با فواید بی شمار برای سلامتی است. این گریتا با آنتی اکسیدان های قوی و مواد مغذی ضروری غنی شده است که قدرت یادآوری، حفظ و اکتساب را افزایش می دهد. این براهمی قی فواید عبارتند از

خواص تقویت کننده حافظه که رشد مغز را در کودکان تحریک می کند و بر سیستم عصبی مرکزی آنها تأثیر مثبت می گذارد.

خاصیت متعادل کننده واتا که ممکن است به کاهش علائم اضطراب کمک کند.

خواص Medhya (بهبود هوش) و Rasayana (جوان کننده) توانایی های شناخت، یادگیری و عقل را در طول زمان افزایش می دهند. همچنین حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد.

ویژگی Balya (تامین کننده قدرت) که به مبارزه با خستگی یا ضعف عمومی کمک می کند.

خواص ضد استرس و ضد افسردگی در درمان انواع مختلف مشکلات مانند بیقراری، افسردگی و زوال عقل بسیار مفید است.

آرامش درونی را با آشواگاندا گریتا تقویت کنید

آشواگاندا گریتا ترکیب فوق‌العاده‌ای از روغن گاوی و آشواگاندا، یک گیاه آزمایش زمان است که به طور سنتی برای افزایش سرزندگی و قدرت استفاده می‌شود. اینها برخی از مزایای سلامتی است که هنگام مصرف به دست می آورید عرق آشواگاندا.

به شما کمک می کند استرس و اضطراب را مدیریت کنید. مصرف این فرمول Ghee به کاهش سطح کورتیزول، نوعی هورمون استرس، کمک می کند و در نتیجه باعث ایجاد آرامش و آرامش می شود.

عملکرد مغز را تقویت می کند. خواص مفید این روغن به بهبود عملکرد شناختی افراد کمک می کند. برای تقویت حافظه و تمرکز شناخته شده است.

سلامت ایمنی را تقویت می کند. مصرف روغن آشواگاندا ممکن است به بهبود عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن کمک کند و در نتیجه به شما در دفع چندین بیماری کمک کند.

مصرف روغن آشواگاندا همچنین ممکن است باعث تقویت قوا و سلامت مفاصل، مو و پوست شود.

سلامت چشم خود را با تریفالا گریتا بهبود بخشید

این تهیه قیمه آیورودا ترکیبی از خوبی از روغن گاوی و Tripahala، دو راسایانای قدرتمند آیورودا است. Triphala ترکیبی هم افزایی از Amla (انگور فرنگی هندی)، Haritaki (Terminalia chebula) و Bibhitaki (Terminalia bellerica) است که همه گیاهان قوی با فواید درمانی خاص خود هستند. این فرمول به طور سنتی توسط آیورودا برای بهبود سلامت گوارش، ایمنی و رفاه کلی استفاده می شود. در ترکیب با روغن زیتون، یک داروی گیاهی قدرتمند ایجاد می کند که فواید زیادی دارد.

سلامت چشم را بهبود می بخشد. آیورودا استفاده از آن را توصیه می کند روغن تریفالا برای چشم زیرا نه تنها سلامت چشم را بهبود می بخشد بلکه مسائل مربوط به سلامت چشم را نیز مدیریت می کند. این به تسکین فشار چشم، بهبود بینایی و جلوگیری از عفونت چشم و مشکلات خشکی چشم کمک می کند.

به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین به تقویت پوستی درخشان کمک می کند.

از سلامت روده حمایت می کند. این وتا و پیتا تشدید شده را متعادل می کند، که علل اصلی مشکلات مربوط به هضم هستند. این گریتا نه تنها یبوست را برطرف می کند، بلکه کل دستگاه گوارش را نیز پاکسازی و پشتیبانی می کند. این به بهبود هضم، حذف و جذب مواد مغذی کمک می کند.

به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. این به مبارزه با بیماری ها و جلوگیری از عفونت های فصلی مکرر کمک می کند.

نتیجه

گیلاس دارویی در طب آیورودا بسیار مورد احترام است و به طور سنتی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. این فرمولاسیون گریتا ماده ای بسیار مغذی و جوان کننده است که دوشاهای شما را آرام می کند و از سلامت و تندرستی کلی حمایت می کند. گیاهان مورد استفاده در گریتاهای آیورودا بسته به کاربرد مورد نظرشان متفاوت است. برای مثال، آشواگاندا گریتا دیتوس (بافت) شما را تغذیه می کند و استرس و اضطراب را کاهش می دهد، در حالی که تریفالا به شما کمک می کند تا سلامت چشم خود را بهبود بخشید. این روغن‌ها اغلب توسط Vidyas برای بهبود حافظه، کاهش مشکلات گوارشی، بهبود سلامت چشم، مقابله با مشکلات پوستی و غیره تجویز می‌شوند. تمام روغن های دارویی را می توان با آب گرم مصرف کرد و به طور کلی بی خطر و قابل تحمل هستند.