محافظت از فرزندان از طریق واکسیناسیون


واکسن ها جان انسان ها را نجات می دهند. آنها سالانه از حدود سه میلیون مرگ در سراسر جهان جلوگیری می کنند و سازمان بهداشت جهانی اعلام می کند که پس از آب پاک، واکسیناسیون بیشترین تأثیر را بر سلامت در سطح جهان دارد.

در بریتانیا، ما فوق‌العاده خوش شانس هستیم که می‌توانیم از طریق واکسیناسیون‌های معمول دوران کودکی، بهترین محافظت را در برابر عفونت‌های جدی و تهدیدکننده زندگی به فرزندانمان ارائه دهیم. برنامه ایمن سازی به گونه ای طراحی شده است که بهترین محافظت را در طول زندگی به ما ارائه دهد، با واکسن های بیشتری مانند زونا و آنفولانزا که اکنون به سالمندان ما ارائه می شود.

برنامه واکسن NHS

برنامه واکسیناسیون NHS یک پیشرو در جهان است و برای محافظت از ما در طول زندگی به صورت رایگان طراحی شده است.

وقتی بچه دار می‌شوید، حفظ امنیت و سلامت او در اولویت است. واکسیناسیون یکی از مهم ترین کارهایی است که ما می توانیم برای محافظت از سلامت آنها انجام دهیم و اندکی پس از تولد آنها، اطلاعاتی در مورد اولین واکسیناسیون آنها، که در 8 هفتگی نوزاد انجام می شود، به شما داده می شود.

این ضربه‌های اولیه در برابر تعدادی از عفونت‌ها که می‌توانند باعث پنومونی، مننژیت و سپسیس شوند، محافظت می‌کنند. واکسن‌هایی که به نوزادان و کودکان نوپا ارائه می‌شود، آنها را در برابر بیماری‌های جدی مانند سیاه سرفه و دیفتری که قبلاً برای خانواده‌ها رنج زیادی ایجاد می‌کرد، محافظت می‌کند، اما به لطف ایمن‌سازی اکنون نادر است.

همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، قرارهای بیشتری برای واکسینه شدن به او پیشنهاد می شود، درست تا زمانی که نوجوان شود. وقتی کوچک هستند، اینها معمولاً در جراحی پزشک عمومی انجام می‌شوند، اما وقتی بزرگ می‌شوند، برخی از واکسن‌ها در مدرسه ارائه می‌شوند. مهم است که به دنبال فرم‌های رضایت برای واکسن‌هایی باشید که در مدرسه داده می‌شوند.

برنامه کامل ایمن سازی دوران کودکی از کودک شما در برابر بسیاری از بیماری های مختلف محافظت می کند. بهتر است واکسن‌ها را به‌موقع تزریق کنید، اما اگر واکسن‌ها را از دست دادید، همچنان می‌توانید به عقب برگردید. می‌توانید برنامه کامل را در اینجا ببینید، و اگر نگران هستید که فرزندتان یا یکی از اعضای خانواده، واکسن‌های خاصی را از دست داده است، می‌توانید با پزشک عمومی خود در مورد جبران این واکسن صحبت کنید. همچنین می‌توانید از کتاب قرمز فرزندتان برای بررسی واکسن‌هایی که دریافت کرده‌اند و در صورت وجود شکاف استفاده کنید.

حفظ امنیت یکدیگر

ما اکنون موارد بسیار کمتری از برخی عفونت‌های بسیار بد را می‌بینیم که قبلاً باعث رنج و مرگ زیادی می‌شدند، مانند سیاه سرفه، سرخجه و فلج اطفال. با این حال، کلید پایین نگه داشتن موارد ابتلا، کنترل شیوع بیماری و حفظ سلامت کودکانمان، اطمینان از واکسینه شدن آنهاست.

با واکسینه کردن کودک خود از آنها محافظت می کنید، اما این به ایجاد ایمنی گله و محافظت از دیگرانی که ممکن است نتوانند واکسینه شوند یا سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، کمک می کند.

به یاد داشته باشید که با واکسن HPV، تقویت کننده نوجوانان (Td/IPV – ارائه دهنده محافظت در برابر کزاز، دیفتری و فلج اطفال) و واکسن های MenACWY که به نوجوانان در مدارس ارائه می شود، واکسن های کودک شما در سال های نوجوانی ارائه می شود.

وقتی فرزند شما بزرگ می‌شود و وارد محیط‌های جدیدی مانند دانشگاه می‌شود، با گروه گسترده‌ای از افراد ترکیب می‌شود و می‌تواند بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی عفونت‌ها باشد. رعایت برنامه کامل واکسیناسیون و حصول اطمینان از اینکه فرزند شما با هر واکسن از دست رفته مواجه شده است، می تواند به حفظ آن ها در حین شروع و ساختن زندگی بزرگسالی خود کمک کند.

اطلاعات بیشتر

وب سایت NHS اطلاعات زیادی در مورد واکسن های رایگان ارائه شده دارد. با کلیک بر روی هر واکسن، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد آن، مانند ایمنی، عوارض جانبی و جبران دوزهای فراموش شده، مشاهده کنید.