پادکست سلام سالم | چرا سرطان ریه در بین زنان رو به افزایش است؟


برای سلامتی کرامت سلام سالم پادکست، اریک پک، MD، جراح قلب با گروه پزشکی دیگنیتی سلامت – بیکرزفیلد در مورد تحقیقات اخیر که افزایش سرطان ریه در زنان زیر 50 سال و گزینه های درمانی جراحی موجود برای بیماران مبتلا به سرطان ریه را توضیح می دهد، بحث می کند. متن مصاحبه را در زیر بخوانید.

دکمه پخشبه قسمت پادکست گوش کنید >

کیتلین وایت (میزبان): طی چند سال گذشته، تحقیقات نشان می دهد که میزان سرطان ریه در زنان به شدت در حال افزایش بوده است. یک مطالعه اخیر از انجمن سرطان آمریکا گزارش داد که زنان بین سنین 35 تا 54 سال با نرخ بالاتری نسبت به مردان در همان گروه سنی به سرطان ریه مبتلا می شوند. دکتر اریک پک، جراح قلب با گروه پزشکی دیگنیتی سلامت، امروز به ما می‌پیوندد تا درباره این تحقیق جدید و گزینه‌های درمان جراحی برای بیماران مبتلا به سرطان ریه صحبت کند.

خب، دکتر، بیایید در مورد این مطالعه تحقیقاتی سرطان ریه صحبت کنیم. آیا می توانید به طور خلاصه به ما بگویید که شواهد نشان می دهد؟

peck-eric-mdاریک پک، دکتر: خب، بله، ابتدا می خواهم بگویم که فکر می کنم به خوبی شناخته شده نیست که سرطان ریه در واقع بالاترین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و زنان است. اوم، حتی برای زنان، اوه، چیزی مانند سرطان سینه بالاترین علت مرگ نیست، در واقع سرطان ریه است. بنابراین من فکر می کنم که برای شروع مهم است.

در واقع، هر روز صدها زن در سراسر کشور بر اثر سرطان ریه جان خود را از دست می دهند. این مطالعه به ویژه نشان داده است که میزان سرطان ریه در زنان بین 35 تا 54 سال بیشتر است که یافته جدیدی است. ما قبلاً آن را ندیده بودیم. و در واقع 15 تا 20 درصد از زنانی که به سرطان ریه مبتلا می شوند هرگز سیگار نکشیده اند که این یافته جالب دیگری است. بنابراین هدف این مطالعه واقعاً همین است.

پس برخی از تصورات غلط رایج در مورد سرطان ریه چیست؟

اریک پک، دکتر: خوب، دوباره فکر می‌کنم، اول از همه، فکر نمی‌کنم بسیاری از مردم قدردانی کنند که سرطان علت شماره یک مرگ است، و بنابراین فکر می‌کنم باید در ذهن همه برجسته شود. اوم، من فکر می‌کنم به همین دلیل، به اندازه سایر انواع سرطان، بودجه تحقیقاتی برای سرطان ریه صرف نمی‌شود، و بنابراین فکر می‌کنم هر چه بیشتر مردم از این موضوع آگاه شوند، امیدوارم بتوانیم بودجه بیشتری دریافت کنیم. به طوری که ما در مورد برخی از این مواردی که در مطالعات به آنها توجه می کنیم بیشتر بیاموزیم.

و در آخر، من همچنین می خواهم بگویم که من فکر می کنم بسیاری از مردم تصور می کنند که برای ابتلا به سرطان ریه باید سیگاری باشید، و در واقع، آنچه این مطالعه و بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده است این است که افرادی که سیگار نمی کشند سیگار می تواند سرطان ریه را نیز مبتلا کند.

آیا هیچ توضیحی برای این وجود دارد، افرادی که بدون سیگار کشیدن به سرطان مبتلا می شوند؟

اریک پک، دکتر: یکی دو چیز ثابت شده است. این شامل قرار گرفتن در معرض دود دست دوم نیز می شود. همچنین یک ماده شیمیایی به نام رادون وجود دارد. این یک گاز است و در برخی مکان‌ها می‌تواند در خانه کسی جمع شود. و ثابت شده است که باعث سرطان ریه نیز می شود. در اینجا، و سپس برخی فرضیه های دیگر وجود دارد که چرا ممکن است افرادی که سیگار نمی کشند به سرطان مبتلا شوند. یکی از آنها ممکن است آلودگی هوا باشد که مردم همیشه در حال تنفس هستند. و به طور خاص، با توجه به زنان و سرطان ریه، مردم شروع به تعجب کرده‌اند که آیا ممکن است بدن زنان، این مواد سرطان‌زا را به روشی متفاوت متابولیزه می‌کند که احتمال ابتلای آنها به سرطان در اثر قرار گرفتن در معرض خاص را بیشتر از مردان مشابه می‌کند. سن.

برخی از علائم هشدار دهنده اولیه سرطان ریه چیست؟ چه کسانی و چه زمانی باید غربالگری شوند؟

اریک پک، دکتر: خوب، این یک سوال عالی است. من قبل از هر چیز بیان می کنم که البته، افرادی که سیگار می کشند در معرض بالاترین خطر قرار دارند و بنابراین هر کس بین 50 تا 80 سال که به طور متوسط ​​یک بسته در روز به مدت 20 سال به علاوه سیگار کشیده است، حتی اگر سیگار را ترک کرده باشد. در 15 سال گذشته، آنها در معرض خطر بالا در نظر گرفته شده‌اند و اکنون برنامه‌های زیادی برای این بیماران وجود دارد تا آزمایش غربالگری سرطان ریه، که یک اسکن CAT است، برای شناسایی ندول‌ها در زمانی که کوچک هستند، انجام دهند. متأسفانه، سرطان ریه اغلب تا زمانی که خیلی پیشرفته نشده باشد، علائمی ایجاد نمی کند، و به همین دلیل است که، از نظر تاریخی، نتایج سرطان ریه خیلی خوب نبوده است، زیرا بیماران تا زمانی که سرطان پیشرفته نشده یا گسترش یافته باشد، شناسایی نمی شوند. اما مطمئناً، هر سرفه ای که بیش از مثلاً شش هفته ادامه داشته باشد، اگر در قسمت بالای کمر، تنگی نفس، کاهش وزن غیرقابل توضیح، سرفه خونی دارید، اینها همه چیزهایی هستند که باید توسط پزشک خود ارزیابی شوند. .

همچنین، مهم است بدانید که اگر فردی در خانواده یکی از اعضای خانواده خود سابقه سرطان ریه داشته باشد که به سیگار کشیدن مرتبط نیست، این نیز او را در معرض خطر بالاتری قرار می دهد و واجد شرایط برای آزمایش های غربالگری سرطان ریه نیز خواهد بود.

با تمرکز بر زنان به ویژه، اگر آنها خود را با تشخیص سرطان ریه ببینند، گزینه های درمانی آنها چیست؟

اریک پک، دکتر: امیدواریم اگر به موقع تشخیص داده شود، گزینه درمانی که ترجیح داده می شود، جراحی برای برداشتن سرطان و امیدواری بهبود بیمار است. معمولاً در همان زمان، از غدد لنفاوی نمونه برداری می شود تا واقعاً مشخص شود که آیا تومور شروع به گسترش کرده است یا نه. سایر گزینه های درمانی موجود عبارتند از شیمی درمانی، ایمونوتراپی های جدیدتر که سیستم ایمنی طبیعی بیمار را برای کمک به مبارزه با سلول های سرطانی و پرتودرمانی تعدیل می کند.

چند روش رایج برای درمان سرطان ریه چیست؟

اریک پک، دکتر: بنابراین هدف از جراحی و سرطان ریه، درمان بیمار است. اگر بیماران سرطان ریه پیشرفته داشته باشند، درمان معمولاً شیمی درمانی یا ایمونوتراپی یا پرتودرمانی است. با این حال، اگر فردی به اندازه کافی خوش شانس باشد که کاندید جراحی شود، این روش شامل یک برش بین دنده ها و سپس برداشتن ریه جایی است که تومور در حال رشد است و به آن روش توراکوتومی می گویند. این برش بین دنده ها و لوبکتومی است که لوب ریه حاوی سرطان را از بین می برد.

در همان زمان که ما در آنجا هستیم، دوباره تشریح غدد لنفاوی را انجام خواهیم داد تا هرگونه گسترش زودهنگام سرطان را شناسایی کنیم. روش های دیگری نیز وجود دارد که برخی از بیماران سرطان ریه نیز ممکن است کاندید آن باشند. روشی به نام مدیاستینوسکوپی وجود دارد. این برشی است که در شکاف درست بالای استخوان سینه ایجاد می شود. این کار تحت بیهوشی انجام می شود، و در صورتی که شک وجود داشته باشد که ممکن است قبلاً در آنجا پخش شده باشد، از غدد لنفاوی اطراف نای نمونه برداری می شود. و بیمار در حال انجام این روش است تا مشخص کند که آیا واقعاً گسترش یافته است، به طوری که ما بدانیم که آیا آنها کاندید جراحی هستند یا اینکه آیا درمان قرار است شیمی درمانی یا پرتودرمانی باشد.

آخرین روشی که می خواهم به آن اشاره کنم برای بیمارانی است که متأسفانه سرطان قبلاً گسترش یافته است. و اغلب به پوشش خارج از ریه گسترش می یابد و باعث می شود مایع در حفره قفسه سینه جمع شود و ریه را فشرده کند و آن بیماران را بسیار تنگ نفس کند. یک روش وجود دارد، این یک روش تلسکوپ کم تهاجمی به نام پلورودزیس است که در آن اساساً پوشش ریه و دنده را به هم می‌آمیزند تا دیگر فضایی برای تجمع مجدد مایع وجود نداشته باشد. در بهبود کیفیت زندگی این بیماران بسیار موثر است.

برای بیمارانی که تحت این روش قرار می گیرند، چه انتظاری باید داشته باشند؟ ریکاوری چگونه است؟

اریک پک، دکتر: در اکثر این جراحی‌های قفسه سینه، بیماران نیاز به قرار دادن لوله‌های تخلیه در حین جراحی دارند و معمولاً این درن‌ها تا سه یا چهار روز پس از عمل در بیمار باقی می‌مانند. آنها باید در این مدت در بیمارستان بستری شوند، اما ما آنها را مجبور خواهیم کرد تا با فیزیوتراپی راه بروند و دردشان را مدیریت کنند. معمولاً یک روز پس از برداشتن لوله‌های سینه به خانه می‌روند، بسیار کاربردی. آنها در جایی که برش قرار دارد کمی درد خواهند داشت. و به طور معمول حدود شش تا هشت هفته طول می کشد تا به طور کامل از آن روش بهبودی حاصل شود.

آیا چیز دیگری وجود دارد که زنان باید در مورد سلامت ریه خود بدانند؟

اریک پک، دکتر: خب، واضح است که شما با یک دکتر صحبت می کنید و اولین چیزی که باید بگویم این است که لطفا سیگار نکشید. و این شامل بخارپز نیز می شود. ویپینگ از رسوب قطران در ریه ها جلوگیری می کند. اما مواد شیمیایی که برای آئروسل کردن نیکوتین استفاده می‌کنند و طعم‌های موجود در آن، به همان اندازه برای ریه مضر و سرطان‌زا هستند.

پس لطفا سیگار نکشید، سیگار نکشید. همچنین، این شامل بودن در کنار سایر افراد سیگاری نیز می شود، زیرا می دانیم قرار گرفتن در معرض دود سیگار خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. لطفاً سابقه خانوادگی خود را در مورد افراد مبتلا به سرطان ریه بدانید، به خصوص اگر سیگار نمی‌کشیدند. از علائمی که ممکن است داشته باشید، مانند سرفه مداوم، سرفه خونی، کاهش وزن غیرقابل توضیح، آگاه باشید.

و اگر واجد شرایط هستید، با پزشک خود در مورد این آزمایش‌های غربالگری سرطان ریه صحبت کنید، زیرا واقعاً می‌تواند بین ابتلا به سرطان ریه زمانی که قابل درمان است یا متأسفانه زمانی که خیلی دیر شده است تفاوت ایجاد کند.

با دکتر اریک پک آشنا شوید



Source link