کدام مشاغل به سلامتی افراد دیگر کمک می کند؟


اگر به سلامتی و تندرستی علاقه دارید و می خواهید این اشتیاق را به دیگران منتقل کنید، ممکن است شغلی را انتخاب کنید که شما را در موقعیتی قرار دهد که به دیگران کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنند. اما بهترین مسیرهای شغلی در این فضا چیست؟ چگونه می توانید بهترین را برای نقاط قوت و علایق خود انتخاب کنید؟ و چگونه می توانید بیشترین تأثیر را در زمینه انتخابی خود داشته باشید؟

گزینه های شغلی برای کمک به افراد سالم

انتخاب واضح، انتخاب شغل در صنعت پزشکی یا مراقبت های بهداشتی است. به معنای واقعی کلمه صدها نقش برای انتخاب وجود دارد، از جمله:

دکتر

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به افراد سالم، پزشک شدن است. چه بخواهید به عنوان یک پزشک عمومی عمل کنید یا در یک زمینه تخصصی تخصص داشته باشید، مسئولیت ملاقات با بیماران، انجام معاینات، ارائه توصیه های درمانی و انجام برخی درمان ها را خودتان بر عهده خواهید داشت.

دکتر

شما همچنین با طیف وسیعی از کارکنان آگاه و کارشناسان همتا کار خواهید کرد تا بهترین مراقبت را برای بیماران خود ارائه دهید. با این حال، برای رسیدن به این نقش زمان و تلاش زیادی لازم است.

پزشک پرستار

اگر علاقه مند به کمک به افراد مانند یک پزشک عمومی هستید، اما ایده گذراندن تمام آن دوران مدرسه را دوست ندارید، می توانید یک پزشک پرستار شوید.

پزشک پرستار

پرستاران از نظر عملکردی بسیار شبیه به پزشکان هستند، اما شما می توانید با آموزش و آمادگی کمی کمتر به یکی از پزشکان تبدیل شوید. همچنین تعادل متفاوتی از مسئولیت ها خواهید داشت.

درمانگر تنفسی

همه نمی خواهند پزشک یا پرستار باشند، اما نقش های پزشکی تخصصی بیشماری برای شما وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید یک درمانگر تنفسی شوید و به افراد کمک کنید تا شرایط مزمن و حاد تنفسی را مدیریت کنند.

درمانگر تنفسی

مانند بسیاری از نقش ها در حرفه پزشکی، درمانگران تنفسی باید تحت آموزش و آموزش مداوم قرار گیرند تا با آخرین فن آوری ها و استانداردها به روز بمانند. شما همچنین مسئول دو تا چهار سال آموزش و آموزش اولیه خواهید بود.

دندانپزشک / بهداشت دندان

دندانپزشکان و بهداشتکاران دندان تا حدودی مستقل از سایر متخصصان پزشکی عمل می کنند، اما آنها خدمات ضروری و گاهی نجات دهنده مانند همتایان خود را در بیمارستان های استاندارد ارائه می دهند.

بهداشت دندانپزشک

برای دندانپزشکی سالها تحصیل و آموزش لازم است، اگرچه می توانید فقط در چند سال یک متخصص بهداشت دندان شوید.

متخصص پزشکی

البته، اگر بخواهید به نوع دیگری از متخصصان پزشکی تبدیل شوید، هیچ کمبودی در اختیار شما نیست.

متخصص پزشکی

جراحان، تکنسین های اشعه ایکس، متخصصین بیهوشی و فیزیوتراپیست ها همگی درآمد بسیار خوبی دارند.

شما همچنین می توانید مسیرهای شغلی مانند:

متخصص تغذیه / متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه از نظر خدماتی که ارائه می دهند بسیار شبیه به هم هستند، اما متخصصان تغذیه به طور رسمی آموزش دیده و دارای مجوز هستند، در حالی که هیچ آموزش یا آموزش تخصصی لازم نیست تا خود را متخصص تغذیه نامید.

متخصص تغذیه

هم متخصصان تغذیه و هم متخصصان تغذیه به افراد کمک می کنند تا رژیم غذایی خود را برای سلامت و تندرستی بهبود بخشند.

مربی شخصی

مربیان شخصی وظیفه مربیگری افراد را از طریق تمرینات مختلف بر عهده دارند و به آنها کمک می کنند تا به اندام برسند.

مربی شخصی

شما اغلب مسئول کمک به عضله سازی، کاهش وزن یا دستیابی به اهداف ورزشی خاص هستید.

مربی بهداشت

گزینه دیگر تبدیل شدن به یک مربی بهداشت است. اگر ایده کمک مستقیم به مردم برای رفع نیازهای پزشکی خود را دوست ندارید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید که نسل بعدی پزشکان را برای ارائه این خدمات آموزش دهید.

مربی بهداشت

هماهنگ کننده برنامه

شما همچنین می توانید هماهنگ کننده برنامه یک شرکت یا سازمان بزرگ باشید و به ابداع و ارتقای استانداردهایی که برای کمک به مردم برای داشتن زندگی سالم تر و شادتر طراحی شده اند کمک کنید.

هماهنگ کننده برنامه

انتخاب کردن

بنابراین چگونه انتخاب می کنید که کدام مسیر شغلی برای شما بهترین است؟

اهداف و علایق خاص: آیا ترجیح می دهید یک برنامه انعطاف پذیر داشته باشید یا پول زیادی به دست آورید؟ آیا به سمت حوزه خاصی از سلامت و تندرستی کشیده می شوید؟ اهداف، علایق و انگیزه های خود را شناسایی کنید.

نقاط قوت و ضعف شخصی: بزرگترین نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ آیا عاشق کار با دیگران هستید؟ آیا از دیدن خون بداخلاق می شوید؟ شخصیت شما ممکن است شما را برای برخی از نقش ها نسبت به نقش های دیگر مناسب تر کند.

تحصیلات و تجربیات موجود: آیا تحصیلات یا تجربه ای دارید که زمینه ساز آماده سازی شغلی شما باشد؟

وضعیت مالی فعلی شما: ممکن است یک فرد 10 تا 14 سال طول بکشد تا پزشک شود. آیا برنامه ای برای ثبات مالی در طول آن جدول زمانی دارید؟

خبر خوب این است که اگر می خواهید به افراد کمک کنید تا سالم تر شوند و احساس بهتری داشته باشند، صدها گزینه در دسترس شماست. البته، اگر قبلاً تا حدودی سردرگم و بی جهت بودید، این بهمن گزینه‌ها ممکن است تصمیم شما را پیچیده‌تر کند.

با این حال، اگر سعی می کنید اهداف و انگیزه های خود را بهتر درک کنید، در نهایت باید بتوانید لیست را محدود کنید و مناسب ترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.



Source link